(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Status Prawny
Rada Powiatu
Zarząd Powiatu
Starosta
Starostwo
Jednostki organizacyjne
Służby Inspekcje Straże
Majątek publiczny, Budżet Powiatu
Oświadczenia majątkowe
Kontrole
Przetargi
Rejestry i ewidencje
Dane teleadresowe
Instrukcja obsługi
Zamierzenia - aktualnie realizowane programy
Podstawowe dane o Powiecie
Dostęp do informacji nieudostępnionej na stronie BIP
Nabór do pracy w Starostwie Powiatowym w Starachowicach
Nabór do pracy w Jednostkach Organizacyjnych Powiatu Starachowickiego
Nieodpłatna pomoc prawna, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie
Realizacja ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się
Działalność lobbingowa w procesie stanowienia prawa
Klauzula Informacyjna
Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego
Prawo Miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy Strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Oświadczenia o prowadzeniu działalności gospodarczej
Wybory samorządowe do Rady Powiatu 2014r.
Wybory samorządowe do Rady Powiatu 2018 r.
Ostatnie 5 wiadomości:
» Informacja o działaniach podejmowanych wobec Starosty Starachowickiego przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową w 2019 r.
» Nowa strona Biuletynu Informacji Publicznej
» Dorota Lenart - oświadczenie majątkowe.
» Porządek do protokołu nr 39/2020 z posiedzenia Zarządu Powiatu w dniu 15 września 2020r.
» Porządek do protokołu nr 38/2020 z posiedzenia Zarządu Powiatu w dniu 9 września 2020r.
  • Starostwo
  • Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
  • Referat ds. Społecznych i Rehabilitacji Zawodowej (archiwum)
  • Aktualności (archiwum)
  • Zwrot kosztów (refundacja) wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

    I. Podstawa prawna.

    a) Art. 26e ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. 97 Nr 123 poz. 776 z późn. zm.)
    b)Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17.10.2007r. w sprawie zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej (Dz.U. z 2007r. Nr 194 poz. 1404).

    II. Kto może ubiegać się o zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby
    niepełnosprawnej?


    Pracodawca (zarówno z chronionego jak i otwartego rynku pracy), działający na rynku przynajmniej 12 miesięcy, który przez okres co najmniej 36 miesięcy zatrudni osobę niepełnosprawną, zarejestrowaną w powiatowym urzędzie pracy jako bezrobotną albo poszukującą pracy, niepozostającą w zatrudnieniu.

    Pracodawcą w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy, jest jednostka organizacyjna, choćby nie posiadała osobowości prawnej a także osoba fizyczna, jeżeli zatrudniają one pracowników.

    III. Gdzie można pobrać wniosek o zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej?

    Zespół ds. Zdrowia i Rehabilitacji Zawodowej (III piętro, pok. 312, 315, 316) w Starostwie Powiatowym w Starachowicach przy ul. dr Władysława Borkowskiego 4 tel.: (0-41) 276–09–44/45.

    IV. Gdzie należy składać wniosek o zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy?

    Wniosek należy złożyć do starosty, właściwego ze względu na miejsce zarejestrowania osoby niepełnosprawnej jako bezrobotna albo poszukująca pracy, niepozostająca w zatrudnieniu.
    Starostwo Powiatowe w Starachowicach przy ul. dr Władysława Borkowskiego 4.

    V. Maksymalna kwota zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy.

    Piętnastokrotność przeciętnego wynagrodzenia na każde wyposażone stanowisko pracy.

    VI. Refundacja obejmuje:

    1) Udokumentowane koszty zakupu lub wytworzenia wyposażenia stanowiska pracy, na którym będzie wykonywać pracę osoba niepełnosprawna.
    2) Kwotę niepodlegającego odliczeniu:
    - podatku od towarów i usług
    - podatku akcyzowego.
    związanych z przedmiotami opodatkowania określonymi w pkt 1.

    VII. Załączniki do wniosku:

    1. Aktualne zaświadczenia lub inne dokumenty potwierdzające dane ewidencyjne składającego, w tym:
    • zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej – w przypadku indywidualnej działalności gospodarczej,
    • wyciąg z rejestru handlowego oraz akt notarialny - w przypadku osób prawnych,
    • umowę spółki cywilnej potwierdzona w urzędzie skarbowy – w przypadku spółek cywilnych,
    • zaświadczenie o wpisie do rejestru zakładów pracy chronionej – w przypadku zakładów pracy chronionej,
    • w szczególnych przypadkach koncesja lub pozwolenie na prowadzenie działalności,
    • kopię zgłoszenia do Państwowej Inspekcji Pracy funkcjonującego zakładu pracy do ewidencji pracodawców,
    • kopię dokumentu określającego tytuł prawny do lokalu, w którym funkcjonuje zakład oraz, w którym mają zostać utworzone stanowiska pracy (wypis z księgi wieczystej, kopia umowy najmu, użyczenia itp.),
    • zaświadczenie o wpisie do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej i nadaniu numeru statystycznego REGON,
    • zaświadczenie o nadanie numeru identyfikacji podatkowej NIP,

    2. Bilans oraz rachunek zysków i strat za ostatnie 2 lata obrotowe (jeżeli pracodawca funkcjonuje na rynku krócej przynajmniej za okres 12 miesięcy) – w przypadku podmiotów sporządzających bilans, w pozostałych przypadkach – roczne rozliczenie podatkowe za ostatnie dwa lata wraz z dowodem przyjęcia przez urząd skarbowy.
    3. Aktualne zaświadczenie z banku o posiadanych środkach finansowych, obrotach na rachunku za ostatni rok, zdolności kredytowej, ewentualnym zadłużeniu i prawnej formie zabezpieczenia oraz lokatach terminowych.
    4. Zaświadczenie o pomocy de minimis otrzymanej w okresie obejmującym bieżący rok podatkowy i poprzedzające go dwa lata podatkowe oraz informację o innej pomocy dotyczącej tych samych kosztów kwalifikowalnych.
    5. Stosowne oświadczenia według załączonego wzoru.
    6. Oferty cenowe dotyczące wyposażenia ujętego we wniosku o refundację.
    7. Informacja dotycząca dotychczasowej działalności zakładu pracy ze szczególnym uwzględnieniem:
    I. struktury zatrudnienia na dzień składania wniosku
    w tym:
    a) liczba zatrudnianych pracowników ogółem
    b) liczba zatrudnianych pracowników niepełnosprawnych
    c) zmiany w stanie zatrudnienia w okresie 6 – ciu miesięcy przed dniem złożenia wniosku dotyczące zarówno pracowników pełno – i niepełnosprawnych.

    II. zestawienie umów dotychczas podpisanych ze Starostą Starachowickim na wyposażenie lub przystosowanie stanowisk pracy dla osób niepełnosprawnych z podaniem:
    a) numeru umowy,
    b) daty zawarcia umowy,
    c) przedmiotu umowy,
    d) ilości stanowisk pracy objętych umową.

    Wszelkie informacje, dotyczące możliwości ubiegania się o zwrot kosztów wyposażenia stanowisk pracy dla osób niepełnosprawnych, można uzyskać w Zespole ds. Zdrowia i Rehabilitacji Zawodowej Starostwa Powiatowego w Starachowicach przy ul. dr Władysława Borkowskiego 4 (pok. 312, 315, 316) oraz pod numerem telefonu (0-41) 276–09–44.



    Data wprowadzenia: 2008-01-17 1143
    Data upublicznienia: 2008-01-17
    Art. czytany: 976 razy

    » oświadczenie - rozmiar: 27648 bajtów
    Typ pliku: application/msword
    » oświadczenie - rozmiar: 27136 bajtów
    Typ pliku: application/msword
    » oświadczenie - rozmiar: 27648 bajtów
    Typ pliku: application/msword
    » oświadczenie - rozmiar: 19968 bajtów
    Typ pliku: application/msword
    » Wn - W(I) - rozmiar: 656688 bajtów
    Typ pliku: application/pdf
    » Wn - W(II) - rozmiar: 299354 bajtów
    Typ pliku: application/pdf
    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Mariola Lisowska
    Rejestr zmian:
    2013-02-04
    1. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Mariola Lisowska

    2010-02-22
    2. Typ zdarzenia: przeniesienie wiadomości do archiwum - Zmienił: Dagmara Zapała

    2008-03-10
    3. Typ zdarzenia: dodanie załącznika - pliku - Zmienił: Mariola Lisowska
    4. Typ zdarzenia: dodanie załącznika - pliku - Zmienił: Mariola Lisowska
    5. Typ zdarzenia: dodanie załącznika - pliku - Zmienił: Mariola Lisowska
    6. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Mariola Lisowska

    2008-02-22
    7. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Mariola Lisowska
    8. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Mariola Lisowska
    9. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Mariola Lisowska
    10. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Mariola Lisowska
    11. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Mariola Lisowska

    2008-02-20
    12. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Mariola Lisowska
    13. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Mariola Lisowska
    14. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Mariola Lisowska
    15. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Mariola Lisowska
    16. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Mariola Lisowska
    17. Typ zdarzenia: dodanie załącznika - pliku - Zmienił: Mariola Lisowska
    18. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Mariola Lisowska

    2008-01-17
    19. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Mariola Lisowska
    20. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Mariola Lisowska
    21. Typ zdarzenia: dodanie załącznika - pliku - Zmienił: Mariola Lisowska
    22. Typ zdarzenia: dodanie załącznika - pliku - Zmienił: Mariola Lisowska
    23. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: Mariola Lisowska
    » Przełącz na wiadomości normalne
    Podkat. Archiwalne:
    Przetargi
    Ostat. 10 wiadomości z archiwum:

    » INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
    » OGŁOSZENIE
    BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Starostwa Powiatowego w Starachowicach