Zwrot kosztów (refundacja) wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
I. Podstawa prawna.
a) Art. 26e ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. 97 Nr 123 poz. 776 z późn. zm.)
b)Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17.10.2007r. w sprawie zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej (Dz.U. z 2007r. Nr 194 poz. 1404).
II. Kto może ubiegać się o zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby
niepełnosprawnej?
Pracodawca (zarówno z chronionego jak i otwartego rynku pracy), działający na rynku przynajmniej 12 miesięcy, który przez okres co najmniej 36 miesięcy zatrudni osobę niepełnosprawną, zarejestrowaną w powiatowym urzędzie pracy jako bezrobotną albo poszukującą pracy, niepozostającą w zatrudnieniu.
Pracodawcą w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy, jest jednostka organizacyjna, choćby nie posiadała osobowości prawnej a także osoba fizyczna, jeżeli zatrudniają one pracowników.
III. Gdzie można pobrać wniosek o zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej?
Zespół ds. Zdrowia i Rehabilitacji Zawodowej (III piętro, pok. 312, 315, 316) w Starostwie Powiatowym w Starachowicach przy ul. dr Władysława Borkowskiego 4 tel.: (0-41) 276–09–44/45.
IV. Gdzie należy składać wniosek o zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy?
Wniosek należy złożyć do starosty, właściwego ze względu na miejsce zarejestrowania osoby niepełnosprawnej jako bezrobotna albo poszukująca pracy, niepozostająca w zatrudnieniu.
Starostwo Powiatowe w Starachowicach przy ul. dr Władysława Borkowskiego 4.
V. Maksymalna kwota zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy.
Piętnastokrotność przeciętnego wynagrodzenia na każde wyposażone stanowisko pracy.
VI. Refundacja obejmuje:
1) Udokumentowane koszty zakupu lub wytworzenia wyposażenia stanowiska pracy, na którym będzie wykonywać pracę osoba niepełnosprawna.
2) Kwotę niepodlegającego odliczeniu:
- podatku od towarów i usług
- podatku akcyzowego.
związanych z przedmiotami opodatkowania określonymi w pkt 1.
VII. Załączniki do wniosku:
1. Aktualne zaświadczenia lub inne dokumenty potwierdzające dane ewidencyjne składającego, w tym:
• zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej – w przypadku indywidualnej działalności gospodarczej,
• wyciąg z rejestru handlowego oraz akt notarialny - w przypadku osób prawnych,
• umowę spółki cywilnej potwierdzona w urzędzie skarbowy – w przypadku spółek cywilnych,
• zaświadczenie o wpisie do rejestru zakładów pracy chronionej – w przypadku zakładów pracy chronionej,
• w szczególnych przypadkach koncesja lub pozwolenie na prowadzenie działalności,
• kopię zgłoszenia do Państwowej Inspekcji Pracy funkcjonującego zakładu pracy do ewidencji pracodawców,
• kopię dokumentu określającego tytuł prawny do lokalu, w którym funkcjonuje zakład oraz, w którym mają zostać utworzone stanowiska pracy (wypis z księgi wieczystej, kopia umowy najmu, użyczenia itp.),
• zaświadczenie o wpisie do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej i nadaniu numeru statystycznego REGON,
• zaświadczenie o nadanie numeru identyfikacji podatkowej NIP,
2. Bilans oraz rachunek zysków i strat za ostatnie 2 lata obrotowe (jeżeli pracodawca funkcjonuje na rynku krócej przynajmniej za okres 12 miesięcy) – w przypadku podmiotów sporządzających bilans, w pozostałych przypadkach – roczne rozliczenie podatkowe za ostatnie dwa lata wraz z dowodem przyjęcia przez urząd skarbowy.
3. Aktualne zaświadczenie z banku o posiadanych środkach finansowych, obrotach na rachunku za ostatni rok, zdolności kredytowej, ewentualnym zadłużeniu i prawnej formie zabezpieczenia oraz lokatach terminowych.
4. Zaświadczenie o pomocy de minimis otrzymanej w okresie obejmującym bieżący rok podatkowy i poprzedzające go dwa lata podatkowe oraz informację o innej pomocy dotyczącej tych samych kosztów kwalifikowalnych.
5. Stosowne oświadczenia według załączonego wzoru.
6. Oferty cenowe dotyczące wyposażenia ujętego we wniosku o refundację.
7. Informacja dotycząca dotychczasowej działalności zakładu pracy ze szczególnym uwzględnieniem:
I. struktury zatrudnienia na dzień składania wniosku
w tym:
a) liczba zatrudnianych pracowników ogółem
b) liczba zatrudnianych pracowników niepełnosprawnych
c) zmiany w stanie zatrudnienia w okresie 6 – ciu miesięcy przed dniem złożenia wniosku dotyczące zarówno pracowników pełno – i niepełnosprawnych.
II. zestawienie umów dotychczas podpisanych ze Starostą Starachowickim na wyposażenie lub przystosowanie stanowisk pracy dla osób niepełnosprawnych z podaniem:
a) numeru umowy,
b) daty zawarcia umowy,
c) przedmiotu umowy,
d) ilości stanowisk pracy objętych umową.
Wszelkie informacje, dotyczące możliwości ubiegania się o zwrot kosztów wyposażenia stanowisk pracy dla osób niepełnosprawnych, można uzyskać w Zespole ds. Zdrowia i Rehabilitacji Zawodowej Starostwa Powiatowego w Starachowicach przy ul. dr Władysława Borkowskiego 4 (pok. 312, 315, 316) oraz pod numerem telefonu (0-41) 276–09–44.
Data wprowadzenia: 2008-01-17 1143 Data upublicznienia: 2008-01-17 Art. czytany: 974 razy
|
|