Wprowadzenie zmian w ewidencji gruntów i budynków
Miejsce załatwienia Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru – Referat Geodezji i Ewidencji Gruntów
(pokój nr 19).
Wymagane dokumenty •wniosek (druk dostępny w pok. Nr 19 i jako załącznik do informacji),
•dokumenty własności (akt notarialny, prawomocne postanowienie sądu, ostateczną decyzję administracyjną itp.) w przypadku dokumentów do notariusza i celów wieczysto-księgowych z klauzulą, że służą do wpisu w księgach wieczystych,
•mapy, plany archiwalne w oparciu, o które zostały wydane dokumenty własności w przypadku gdy dokumenty te pochodzą sprzed założenia ewidencji gruntów
i budynków, tj. sprzed 1968 r.,
•mapa synchronizacyjna lub opinia techniczna sporządzona przez jednostki wykonawstwa geodezyjnego (geodetów uprawnionych) na koszt wnioskodawcy w przypadku braku materiałów kartograficznych lub gdy z porównania tych materiałów z aktualną mapą nie da się ustalić jakim obecnie działkom odpowiadają nieruchomości wyszczególnione w dokumentach własności,
•oryginał dokumentu udzielenia upoważnienia/pełnomocnictwa przy sprawach załatwianych przez osoby trzecie, lub poświadczoną (notarialnie lub przez wnioskodawcę) za zgodność z oryginałem kopię dokumentu,
•oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie opłaty skarbowej od udzielonego upoważnienia/pełnomocnictwa.
Miejsce odbioru za posrednictwem poczty lub osobiście w tut. wydziale ( pok. Nr 19).
Opłaty 1.Opłata skarbowa 10 zł w przypadku wydania decyzji,
2.Opłata skarbowa od upoważnienia/pełnomocnictwa jego odpisu, wypisu lub kopii w wysokości 17 zł, (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej np. legitymujący się zaświadczeniem o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa),
3.Opłata skarbowa w wysokości 5 zł za poświadczenie przez organ zgodności z oryginałem kopii dołączonych do wniosku dokumentów oraz upoważnienia/ pełnomocnictwa od każdej pełnej lub rozpoczętej strony dokumentu
(z wyłączeniem osób legitymujących się zaświadczeniem o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej).
Opłatę skarbową można wnieść:
w kasie Starostwa Powiatowego w Starachowicach,
w kasie Urzędu Miejskiego w Starachowicach,
albo przelewem na rachunek Urzędu Miejskiego w Starachowicach
Bank PKO BP: 36 1020 2674 0000 2002 0003 3126
Termin załatwienia Do 30 dni.
Tryb odwoławczy W przypadku wprowadzenia zmian decyzją administracyjną służy odwołanie do Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Kielcach, składane za pośrednictwem Starosty Starachowickiego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Uwagi Sposób załatwienia sprawy
W drodze czynności materialno-technicznych (zawiadomienie o zmianie) lub decyzją
w sprawach spornych, sprostowania błędów.
Wnioskodawcy
Właściciel, użytkownik wieczysty, władający gruntem, pełnomocnik ww. osób.
Podstawa prawna 1.Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne (Dz. U. Nr 193 z 2010 r., poz. 1287 z późn. zm.)
2.Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2013 r., poz. 267)
3.Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U nr 225 z 2006 r., poz. 1635 z późn. zm.)
4.Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. Nr 38 z 2001 r., poz.454).
Opracował Emilia Wasilewska
Zatwierdził Sylwester Spadło
Data wprowadzenia: 2013-06-10 1127 Data upublicznienia: 2013-06-10 Art. czytany: 2672 razy
|