(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Status Prawny
Rada Powiatu
Zarząd Powiatu
Starosta
Starostwo
Jednostki organizacyjne
Służby Inspekcje Straże
Majątek publiczny, Budżet Powiatu
Oświadczenia majątkowe
Kontrole
Przetargi
Rejestry i ewidencje
Dane teleadresowe
Instrukcja obsługi
Zamierzenia - aktualnie realizowane programy
Podstawowe dane o Powiecie
Dostęp do informacji nieudostępnionej na stronie BIP
Nabór do pracy w Starostwie Powiatowym w Starachowicach
Nabór do pracy w Jednostkach Organizacyjnych Powiatu Starachowickiego
Nieodpłatna pomoc prawna, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie
Realizacja ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się
Działalność lobbingowa w procesie stanowienia prawa
Klauzula Informacyjna
Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego
Prawo Miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy Strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Oświadczenia o prowadzeniu działalności gospodarczej
Wybory samorządowe do Rady Powiatu 2014r.
Wybory samorządowe do Rady Powiatu 2018 r.
Ostatnie 5 wiadomości:
» Informacja o działaniach podejmowanych wobec Starosty Starachowickiego przez podmioty wykonujące zawodową działalność lobbingową w 2019 r.
» Nowa strona Biuletynu Informacji Publicznej
» Dorota Lenart - oświadczenie majątkowe.
» Porządek do protokołu nr 39/2020 z posiedzenia Zarządu Powiatu w dniu 15 września 2020r.
» Porządek do protokołu nr 38/2020 z posiedzenia Zarządu Powiatu w dniu 9 września 2020r.
  • Jednostki organizacyjne
  • Placówki Organizacyjne Systemu Oświaty
  • Zespół Szkół Zawodowych Nr 1
  • Regulamin Organizacyjny
  • Regulamin Organizacyjny ZSZ Nr 1


    REGULAMIN ORGANIZACYJNY
    Zespołu Szkół Zawodowych nr 1 w Starachowicach

    SPIS TREŚCI




    ROZDZIAŁ I Przepisy ogólne………………………………………………………. str. 2
    ROZDZIAŁ II Kierowanie pracą ZSZ Nr 1………… ……………………………… str. 3
    ROZDZIAŁ III Struktura organizacyjna ZSZ Nr 1…………………………………. str. 5
    ROZDZIAŁ IV Wspólne zadania dla jednostek organizacyjnych……………… str. 6
    ROZDZIAŁ V Zakresy działania jednostek organizacyjnych …………………. str. 7
    ROZDZIAŁ VI Zakresy obowiązków na poszczególnych stanowiskach…….. str. 15
    ROZDZIAŁ VII Obieg dokumentów i podpisywanie korespondencji…………. str. 21
    ROZDZIAŁ VIII Organizacja przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków….. str. 22
    ROZDZIAŁ IX Tryb wykonywania kontroli ……………………………………….. str. 23
    ROZDZIAŁ X Przepisy końcowe …………………………………………………. str. 25



    ROZDZIAŁ I
    Przepisy ogólne
    § 1. 1. Regulamin Organizacyjny Zespołu Szkół Zawodowych Nr1 w Starachowicach, zwany dalej Regulaminem, określa szczegółową organizację oraz zasady funkcjonowania, kierowania, sprawowania nadzoru , a także zakresy zadań jednostek organizacyjnych oraz wykaz zadań i odpowiedzialności dla poszczególnych stanowisk w placówce.
    2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
    1) dyrektorze - należy przez to rozumieć Dyrektora Zespołu Szkół Zawodowych Nr 1 w Starachowicach;
    2) statucie - należy przez to rozumieć Statut Zespołu Szkół Zawodowych Nr 1 w Starachowicach;
    3) ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 września 1991 o
    systemie oświaty ( tekst jednolity: Dz.U. z 2004 r. Nr 256 , poz. 2572 ze zm. );
    4) nauczycielu - należy przez to rozumieć nauczycieli zatrudnionych w Zespole Szkół Zawodowych Nr 1
    5) pracowniku samorządowym - należy przez to rozumieć pracowników szkoły;
    6) szkole – należy przez to rozumieć Zespół Szkół Zawodowych Nr 1w Starachowicach.
    § 2. 1. Zespół Szkół Zawodowych Nr 1 w Starachowicach jest jednostką budżetową, powołaną do wykonywania przynależnych zadań publicznych określonych przepisami prawa:
    1) oświatowego;
    2) powszechnie obowiązującego;
    3) przejętych w drodze porozumień zawartych z organami administracji rządowej i samorządowej;
    4) wewnątrzszkolnego.
    2. Siedzibą Zespołu Szkół Zawodowych Nr 1 w Starachowicach jest budynek przy ulicy
    Radomskiej 72
    3. Organem prowadzącym szkoły jest Starostwo Powiatowe w Starachowicach

    § 3. 1 Podstawą prawną działania Zespołu Szkół Zawodowych Nr 1 w Starachowicach są:
    1) akt założycielski Zespołu Szkół Zawodowych Nr 1w Starachowicach z dnia 31 maja 1976r. wydany przez Kuratora Oświaty i Wychowania w Kielcach;
    2) Statut Zespołu Szkół Zawodowych Nr 1 w Starachowicach

    § 4. 1. Akty wewnątrzszkolne , o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 4 , wydawane są w formie pisemnej przez Radę Pedagogiczną Zespołu Szkół Zawodowych Nr 1, Dyrektora szkoły, lub z jego upoważnienia przez inne osoby, a także na podstawie szczegółowych upoważnień, wynikających z przepisów prawnych.
    2. Aktami wewnątrzszkolnymi są;
    1) uchwały Rady Pedagogicznej;
    2) zarządzenia Dyrektora szkoły;
    3) decyzje administracyjne;
    4) obwieszczenia;
    5) komunikaty;
    6) pisma okólne.
    3. Uchwały Rady Pedagogicznej rozstrzygają w szczególności sprawy, o których mowa w § 37 statutu szkoły.
    4. Zarządzenia dyrektora szkoły regulują zasadnicze dla szkoły sprawy wymagające trwałego unormowania.
    5. Decyzjami rozstrzyga się sprawy o charakterze indywidualnym lub których czas obowiązywania jest ściśle określony.
    6. Uchwałą Rady Pedagogicznej wprowadza się jednolity tekst statutu szkoły.
    7. Pisma okólne powiadamiają o czymś , co nie wchodzi w zakres zarządzeń i decyzji, a jest istotne dla sprawnego funkcjonowania szkoły.
    8. Komunikatami podawane są do wiadomości pracowników i uczniów informacje o bieżącej działalności szkoły.


    § 5. 1. Zbiory aktów normatywnych powszechnie obowiązujących i resortowych prowadzi
    specjalista ds. kancelaryjnych.
    2. Zbiór i ewidencję aktów wewnątrzszkolnych prowadzi specjalista ds. kancelaryjnych.
    3. Jednostki organizacyjne zobowiązane są do gromadzenia aktów resortowych dotyczących działania danej jednostki oraz aktów wewnątrzszkolnych ich dotyczących.

    § 6. 1. Zespół Szkół Zawodowych Nr 1 jest jednostką budżetową , której gospodarka finansowa prowadzona jest na zasadach określonych w ustawie z 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych ( Dz.U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm. ).
    2. Podstawą gospodarki finansowej szkoły jest roczny plan finansowy zatwierdzony przez Zarząd Powiatu Starachowickiego.
    3. Szkoła pokrywa swoje wydatki bezpośrednio z budżetu, a pobrane dochody odprowadza na rachunek budżetu organu prowadzącego.
    4. Szkoła prowadzi rachunkowość w oparciu o obowiązujące przepisy i sporządza na ich podstawie sprawozdawczość finansową.
    5. Dyrektor szkoły odpowiada za dyscyplinę budżetową.


    ROZDZIAŁ II
    Kierowanie pracą Zespołu Szkół Zawodowych Nr 1
    § 7. Funkcjonowanie szkoły opiera się na zasadach jednoosobowego kierownictwa, służbowego podporządkowania, podziału czynności i indywidualnej odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań.
    § 8. 1. Dyrektor szkoły pełni funkcję Przewodniczącego Rady Pedagogicznej.
    2. Dyrektor szkoły kieruje pracą szkoły przy pomocy zastępców dyrektora, kierowników
    poszczególnych jednostek organizacyjnych.
    3. Dyrektor realizuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników szkoły .
    § 9. 1. Zakresy zadań zastępców dyrektora i osób pełniących funkcje kierownicze w szkole określa dyrektor szkoły na piśmie w formie zadań , uprawnień i obowiązków.
    2. W czasie nieobecności dyrektora szkoły obowiązki jego pełni zastępca dyrektora.
    § 10. Dyrektor szkoły współpracuje i współdziała z osobami zajmującymi kierownicze stanowiska w szkole, w celu zapewnienia sprawnego funkcjonowania Zespołu Szkół Zawodowych Nr 1 oraz koordynuje funkcjonowanie komórek organizacyjnych szkoły w zakresie realizacji aktów prawnych wydawanych przez Dyrektora, Radę Pedagogiczną, organ prowadzący i nadzorujący szkołę.
    § 11.1. Zastępcy dyrektora i osoby zajmujące kierownicze stanowiska w szkole odpowiadają za:
    1) terminową i prawidłową realizację zadań i kompetencji podległych pracowników;
    2) organizację i skuteczność pracy podległych pracowników;
    3) przygotowanie i realizację zarządzeń i decyzji dyrektora, uchwał Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców oraz aktów prawnych wydanych przez organ prowadzący , nadzorujący , a także instytucje upoważnione do nadzoru i kontroli.
    2. Za realizację wyżej wymienionych zadań zastępcy dyrektora i osoby zajmujące kierownicze stanowiska odpowiadają bezpośrednio przed dyrektorem szkoły.
    § 12. 1. Pracownicy jednostek(komórek) organizacyjnych szkoły, o których mowa w § 14 podejmują działania i prowadzą sprawy związane z realizacją zadań i kompetencji Dyrektora szkoły, a także wydają decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej na podstawie odrębnych upoważnień Dyrektora.
    § 13. 1. Dyrektor szkoły :
    1) kieruje szkołą jako jednostką organizacyjną samorządu terytorialnego;
    2) jest pracodawcą dla wszystkich pracowników szkoły;
    3) jest organem nadzoru pedagogicznego;
    4) jest przewodniczącym Rady Pedagogicznej;
    5) wykonuje zadania administracji publicznej w zakresie określonym ustawą.
    2. Zadania dyrektora szkoły:
    1) kierowanie szkołą i reprezentowanie jej na zewnątrz;
    2) tworzenie warunków do realizacji zadań dydaktycznych , wychowawczych i opiekuńczych szkoły;
    3) sprawowanie opieki nad uczniami oraz stwarzanie warunków harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne;
    4) współpraca z Radą Rodziców, Samorządem Uczniowskim;
    5) kształtowanie twórczej atmosfery pracy w szkole, właściwych warunków pracy i stosunków pracowniczych;
    6) inspirowanie nauczycieli do innowacji pedagogicznych , metodycznych i dydaktycznych.
    7) współdziałanie z organem prowadzącym i nadzorującym w zakresie realizacji zaleceń i postanowień na zasadach określonych w ustawie o systemie oświaty;
    8) przedkładanie do zaopiniowania Radzie Pedagogicznej projektów planów pracy, planu finansowego, przydziału zajęć obowiązkowych i nadobowiązkowych nauczycieli , planu doskonalenia zawodowego nauczycieli;
    9) przygotowywanie i prowadzenie posiedzeń Rady Pedagogicznej;
    10) zapoznawanie Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców z planem nadzoru pedagogicznego w wymaganym prawem terminie oraz sprawozdaniem z jego realizacji;
    11) ustalanie, po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej, organizacji pracy szkoły, w tym tygodniowego rozkładu zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych;
    12) przedkładanie Radzie Pedagogicznej w celu podjęcia uchwały projektów innowacji i eksperymentów pedagogicznych;
    13) przedkładanie Radzie Pedagogicznej do zatwierdzenia wyników klasyfikacji i promocji uczniów;
    14) realizowanie uchwał Rad Pedagogicznych i wstrzymywanie uchwał niezgodnych z przepisami prawa;
    15) opracowywanie i realizowanie planu finansowego szkoły z zachowaniem dyscypliny budżetowej;
    16) sprawowanie nadzoru pedagogicznego zgodnie z odrębnymi przepisami;
    17) prowadzenie ewidencji spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki;
    18) kontrolowania realizacji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki;
    19) podejmowanie decyzji w sprawach przyjmowania uczniów do szkoły, przenoszenia do innych klas oraz skreślania z listy uczniów;
    20) udzielanie zezwoleń na indywidualny tok nauki lub indywidualne nauczanie;
    21) zwalnianie uczniów , zgodnie z odrębnymi przepisami z wychowania fizycznego, informatyki, drugiego obcego języka;
    22) organizowanie warunków dla prawidłowej realizacji Konwencji o prawach człowieka i prawach dziecka;
    23) umożliwianie uczniom podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej;
    24) dokonywanie oceny pracy nauczycieli i pracowników na stanowiskach urzędniczych;
    25) stwarzanie warunków do realizacji awansu zawodowego, poprzez przydzielanie opiekunów stażu nauczycielom stażystom i kontraktowym;
    26) dokonywanie oceny dorobku zawodowego oraz przestrzeganie zasad awansu zawodowego zgodnie z odrębnymi przepisami;
    27) prowadzenie spraw kadrowych i socjalnych pracowników, a w szczególności:
    a) nawiązanie i rozwiązywanie stosunku pracy z nauczycielami i innymi pracownikami szkoły,
    b) powierzanie funkcji wicedyrektorów i innych stanowisk kierowniczych zgodnie z przepisami,
    c) przyznawanie nagród Dyrektora oraz wymierzanie kar porządkowych pracownikom,
    d) występowanie z wnioskami o odznaczenia, nagrody i inne wyróżnienia,
    e) wydawanie świadectw pracy i opinii związanych z awansem zawodowym,
    f) wydawanie decyzji o nadaniu stopnia nauczyciela kontraktowego,
    g) przyznawanie dodatku motywacyjnego i innych dodatków pieniężnych zgodnie z przepisami prawa, na podstawie obowiązujących regulaminów
    h) dysponowanie środkami ZFŚS,
    i) występowanie z urzędu w obronie nauczyciela w celu ochrony praw i godności nauczyciela;
    j) opracowanie kryteriów oceny pracowników samorządowych zajmujących stanowiska urzędnicze;
    k) dokonywanie oceny pracy pracowników na kierowniczych stanowiskach urzędniczych;
    l) decydowanie o skierowaniu do służby przygotowawczej nowozatrudnionych pracowników zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych i przewodniczenie Komisji oceniającej;
    m) odbieranie ślubowania od pracowników samorządowych na stanowiskach urzędniczych,
    n) określanie zakresu obowiązków , uprawnień i odpowiedzialności na stanowiskach pracy,
    28) egzekwowanie przestrzegania przez uczniów i pracowników szkoły ustalonego w szkole porządku oraz dbałości o czystość i estetykę szkoły;
    29) opracowywanie arkusza organizacyjnego na każdy rok szkolny;
    30) sprawowanie nadzoru nad działalnością administracyjno-gospodarczą szkoły;
    31) organizowanie wyposażenia szkoły w środki dydaktyczne i sprzęt szkolny;
    32) nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji nauki oraz prawidłowego wykorzystywania druków szkolnych;
    33) zapewnianie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy i nauki;
    34) współdziałanie ze związkami zawodowymi działającymi w szkole, w zakresie uprawnień związków zawodowych do opiniowania i zatwierdzania ;
    35) zapewnienie pomocy nauczycielom w wykonywaniu zadań oraz ich doskonalenia zawodowego;
    36) planowanie i organizowanie, po zaopiniowaniu przez Radę Pedagogiczną, planu doskonalenia nauczycieli;
    37) współdziałanie ze szkołami wyższymi oraz zakładami doskonalenia nauczycieli w organizacji praktyk studenckich;
    38) stwarzanie warunków do działania w szkole wolontariuszy, stowarzyszeń i innych organizacji, w szczególności organizacji harcerskich;
    39) egzekwowanie przestrzegania przez nauczycieli i uczniów postanowień statutu;
    40) powoływanie Komisji Stypendialnej, Rekrutacyjnej;
    41) podawanie do publicznej wiadomości w wymaganym terminie szkolnego zestawu programów nauczania i szkolnego zestawu podręczników;
    42) organizowanie egzaminów, o których mowa w art.9 ust.1 ustawy o systemie oświaty;
    43) ustalanie w porozumieniu z organem prowadzącym i po zasięgnięciu opinii Kuratora Oświaty zawodów , w których kształci szkoła;
    44) podejmowanie działań umożliwiających obrót używanymi podręcznikami;
    45) wykonywanie innych działań wynikających z przepisów szczególnych.


    ROZDZIAŁ III
    Struktura organizacyjna Zespołu Szkół Zawodowych Nr 1w Starachowicach

    § 14. 1 W szkole wydziela się jednostki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
    1) Zastępcy dyrektora szkoły
    2) Kierownik Szkolenia Praktycznego
    3) Dział Księgowości:
    a) główna księgowa,

    4) Dział Kadr:
    a) Specjalista d/s Kadr,

    5) Dział Administracyjny:
    a) Kierownik działu,
    6) Specjalista ds. kancelaryjnych
    7) Sekretarka ½ etatu
    8) biblioteka;
    9) świetlica
    10) pedagog szkolny
    11) nauczyciel.
    12) Inspektor ds. bhp – umowa zlecenie
    13) Inspektor ochrony p/poż.
    2. W Zespole Szkół Zawodowych nr 1 w Starachowicach tworzy się Radę Pedagogiczną, w skład której wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w szkole.
    3. Obowiązki nauczycieli określa § 32 Regulaminu Organizacyjnego.


    ROZDZIAŁ IV
    Wspólne zadania dla kierowników jednostek organizacyjnych i stanowisk samodzielnych

    § 15. 1 Do zadań kierowników jednostek organizacyjnych szkoły, o których mowa w §13
    należy w szczególności:
    1) zapewnienie prawidłowego i terminowego wykonania zadań przypisanych danej komórce organizacyjnej;
    2) kierowanie działalnością komórki organizacyjnej zgodnie z obowiązującymi przepisami, wytycznymi Dyrektora szkoły i poleceniem dyżurującego członka dyrekcji;
    3) ustalanie szczegółowego zakresu zadań dla poszczególnych stanowisk pracy oraz zakresów czynności dla pracowników;
    4) prowadzenie polityki kadrowej w zakresie: zatrudniania, zwalniania, nagradzania, awansowania, przeszeregowania, karania pracowników;
    5) prowadzenie okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników bezpośrednio podległych
    i nadzorowanie prawidłowości prowadzenia okresowych ocen kwalifikacyjnych pozostałych pracowników komórki organizacyjnej;
    6) sprawowanie nadzoru nad prawidłowym, terminowym wykonywaniem zadań i załatwianiem spraw przez podległych pracowników;
    7) sprawowanie nadzoru nad podległymi pracownikami uczestniczącymi w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych i czuwanie nad przestrzeganiem ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wewnętrznych regulacji dot. procedury postępowań o zamówienia publiczne;
    8) gospodarowanie majątkiem ruchomym;
    9) nadzorowanie przestrzegania dyscypliny pracy oraz tajemnicy państwowej i służbowej;
    10) organizowanie z podległymi pracownikami spotkań i narad dotyczących realizowanych zadań;
    11) przygotowanie projektów dokumentów, decyzji, innych aktów prawnych;
    12) na polecenie zwierzchnika uczestniczenie w posiedzeniach organizowanych przez Dyrektora, oraz referowanie przygotowanych dokumentów;
    13) współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego, samorządem gospodarczym, organizacjami społecznymi, zawodowymi i pozarządowymi, oraz innymi podmiotami w zakresie przypisanych kompetencji;
    14) rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków;
    15) przestrzeganie prawidłowego obiegu dokumentów finansowo-księgowych;
    16) nadzorowanie prawidłowości przekazywania dokumentacji archiwalnej do archiwum zakładowego;
    17) przygotowywanie i terminowe przekazywanie wszelkiego typu sprawozdawczości;
    18) przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków dotyczących zakresu działania kierowanej komórki organizacyjnej szkoły oraz pracy jej pracowników;
    19) realizowanie zadań współfinansowanych ze środków zagranicznych w zakresie zgodnym z kompetencjami komórki organizacyjnej, w tym :
    a) realizacja procedur wdrażania funduszy,
    b) aplikowanie o środki na realizację zadań określonych zadań, w tym przygotowanie wniosków zgodnie z obowiązującymi standardami,
    c) koordynacja działań innych beneficjantów;
    20) podejmowanie działań służących wykorzystaniu w szkole środków z funduszy europejskich,
    21) opracowywanie materiałów planistycznych do projektu planu finansowego szkoły w części dotyczącej realizowanych przez Dyrektora zadań, realizacja budżetu oraz przygotowywanie informacji i sprawozdań z wykonania budżetu;
    22) dysponowanie środkami finansowymi w zakresie realizowanych zadań;
    23) wykonywanie innych zadań wynikających z ustaw i Statutu Szkoły oraz poleceń dyrektora szkoły
    § 16. 1. Funkcjonowanie jednostek organizacyjnych szkoły i pracowników na samodzielnych stanowiskach opiera się na zasadzie służbowego podporządkowania, podziału czynności i indywidualnej odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań.
    2. Jednostki organizacyjne szkoły współpracują ze sobą w oparciu o wewnętrzny podział pracy, określony w Regulaminie i zarządzeniach Dyrektora. Współpraca w szczególności polega na:
    1) wzajemnym współdziałaniu i uzgadnianiu prowadzonych spraw;
    2) udostępnianiu wszelkich materiałów usprawniających realizację zadań;
    3) przedstawieniu opinii niezbędnych do wykonywania zleconych zadań.

    § 17. 1. Kierownicy jednostek organizacyjnych lub pracownicy na samodzielnych stanowiskach
    pracy z tytułu podpisanych lub parafowanych dokumentów czy korespondencji odpowiadają za:
    1) uzgodnienie ich treści pod względem merytorycznym;
    2) zgodność z obowiązującymi przepisami ;
    3) właściwą formę;
    4) terminowość załatwienia sprawy.


    ROZDZIAŁ V
    Zakres działania jednostek organizacyjnych i samodzielnych pracowników
    § 18. 1. Do zadań Działu Administracyjnego należy:
    1) prowadzenie spraw związanych z administrowaniem nieruchomościami na terenie szkoły;
    2) dostosowywanie struktury organizacyjnej i obsady personelu do realizacji zadań szkoły;
    3) utrzymywanie terenu, budynków i mienia w należytym stanie techniczno-eksploatacyjnym i w należytej czystości;
    4) prowadzenie rozliczeń gospodarczo-finansowych;
    5) przestrzeganie dyscypliny budżetowej;
    6) organizowanie i nadzorowanie zabezpieczenia mienia Zespołu Szkól Zawodowych Nr 1w Starachowicach oraz ochrony administrowanych budynków i terenu;
    7) organizowanie i nadzorowanie pracy personelu techniczno- konserwatorskiego;
    8) planowanie , zakup środków i materiałów niezbędnych do utrzymywania budynku i terenów w czystości;
    9) organizowanie i nadzorowanie prac porządkowych w budynkach i na terenie szkoły;
    10) organizowanie i nadzorowanie pracy pracowników obsługi
    11) zlecanie prac o charakterze usługowym ( usług transportu, szklenia,, serwisu urządzeń, wykonania ekspertyz, wykonanie audytu, robót remontowo- budowlanych, itp.);
    12) prowadzenie ewidencji, analizy i kontroli faktur za dostawę mediów, zlecane usługi, zakupy środków i materiałów do utrzymywania czystości, zakupy materiałów eksploatacyjnych, itp.;
    13) prowadzenie okresowych przeglądów stanu technicznego i terenów przyległych oraz infrastruktury technicznej wraz z określeniem potrzeb w zakresie konserwacji i koniecznych remontów;
    14) przygotowanie wniosków o przystąpieniu do procedury o udzielenie zamówienia publicznego;
    15) przygotowanie materiałów i warunków konkursowych, specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie opisu przedmiotu zamówienia oraz istotnych postanowień umowy;
    16) przygotowanie wniosków o powołanie komisji konkursowej i przetargowej;
    17) udział w pracach komisji konkursowej i przetargowej;
    18) przygotowywanie materiałów oraz występowanie ze zgłoszeniem zamiaru rozpoczęcia robót budowlanych do nadzoru budowlanego;
    19) kontrola procesu realizacji inwestycji;
    20) sporządzanie wniosków o powołanie komisji odbioru końcowego oraz udział w jej pracach;
    21) przygotowywanie umów wynajmu pomieszczeń szkolnych;
    22) prowadzenie rejestru wszystkich umów najmu;
    23) przekazywanie do księgowości wszystkich otrzymanych od podmiotów zewnętrznych not obciążeniowych, faktur wystawianych najemcom na podstawie zawartych umów , dokumentów przyjęcia i obrotu środkami trwałymi;
    24) prowadzenie rozliczeń z użytkownikami wynajmującymi pomieszczenia szkolne za zużyte media i materiały;
    25) prowadzenie prac związanych z przekazaniem pomieszczeń nowym użytkownikom;
    26) prowadzenie comiesięcznych i rocznych rozliczeń czasu pracy pracowników administracji i obsługi;
    27) sporządzanie harmonogramu dyżurów dla pracowników obsługi;
    28) uczestniczenie w rozruchu urządzeń i instalacji;
    29) odbiór nowych budynków oraz przejęcie dokumentacji projektowej i rozruchowo-odbiorowej, atestów, certyfikatów, instrukcji obsługi, kart gwarancyjnych;
    30) planowanie oraz zakup maszyn i sprzętu do utrzymywania budynków i infrastruktury ( kosiarki, maszyny czyszczące, itp.);
    31) planowanie i zakup środków piśmiennych na potrzeby administracji ( papier, tonery, druki, znaczki)
    32) ewidencjonowanie, znakowanie stanu inwentarza biurowego i wyposażenia wszystkich pomieszczeń;
    33) planowanie i zakup środków ochrony indywidualnej , odzieży ochronnej oraz prowadzenie ewidencji i rozchodu;/ekwiwalent/
    34) dokonywanie kontroli wewnętrznej;
    35) przekazywanie akt spraw zakończonych do zakładowego archiwum;
    36) przestrzeganie dyscypliny budżetowej;
    37) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia i majątku szkolnego;
    38) realizacja obowiązku podatkowego szkoły w zakresie podatku od nieruchomości;
    39) dokonywanie okresowych ocen pracowników na stanowiskach urzędniczych;
    40) obsługa techniczna imprez i uroczystości ( nagłośnienie, wystrój pomieszczeń , wywieszanie flag).

    § 19. 1. Do zadań Działu Kadr należy w szczególności:
    1) udzielanie niezbędnych informacji i porad w sprawach pracowniczych;
    2) prowadzenie niezbędnej ewidencji i dokumentacji kadrowej;
    3) prowadzenie wszelkich spraw wynikających ze stosunku pracy;
    4) konsultacje ze związkami zawodowymi;
    5) wydawanie zaświadczeń, legitymacji służbowych , legitymacji ZUS i innych dokumentów dla pracowników szkoły;
    6) prowadzenie spraw emerytalno-rentowych pracowników;
    7) prowadzenie spraw związanych z odpowiedzialnością dyscyplinarną pracowników;
    8) prowadzenie całości spraw związanych z nagradzaniem, wyróżnianiem , awansowaniem i karaniem pracowników;
    9) załatwianie formalności związanych z wnioskami o nadanie orderów i odznaczeń państwowych, nagród ministra, kuratora, starosty, dyrektora,
    10) ustalanie i obliczanie wszelkich składników wynagrodzenia pracowników
    11) wydawanie pracownikom zaświadczeń o osiąganych dochodach i innych;
    12) zarządzanie danymi dotyczącymi składników płacy pracowników;
    13) prowadzenie spraw z zakresu szkoleń i podnoszenia kwalifikacji pracowników;
    14) organizowanie i realizowanie kontroli wewnętrznej;
    15) obsługa merytoryczna ZFŚS;
    16) uzgadnianie wszelkich dokumentów i sprawozdań wymaganych akceptacji głównego księgowego;
    17) przygotowywanie wszelkich sprawozdań i dokumentów na potrzeby kontroli finansowej dotyczącej zatrudnienia i płac;
    18) opracowywanie planów urlopu pracowników administracji obsługi;
    19) weryfikacja kwalifikacji kandydatów i załatwianie wszelkich spraw związanych z zatrudnieniem, zwalnianiem, trwaniem zatrudnienia;
    20) sporządzanie odpowiednich sprawozdań na potrzeby GUS i innych instytucji w zakresie zatrudnienia ;
    21) sporządzanie sprawozdań , analiz i wykazów o stanie zatrudnienia, płacach i wykorzystaniu funduszu płac na potrzeby Dyrektora;
    22) obsługa Komisji Kwalifikacyjnych działających w sprawach awansu zawodowego.
    23) ewidencja zwolnień lekarskich

    § 20. 1. Do zadań Działu Księgowości należy w szczególności:
    1) prowadzenie, całokształtu spraw związanych z:
    a) planowaniem , zabezpieczaniem, rozliczaniem środków finansowych Zespołu Szkół Zawodowych Nr 1w zakresie budżetu i środków pozabudżetowych,
    b) funkcjonowaniem systemu finansowo- księgowego.
    2) wnioskowanie, na podstawie danych z jednostek organizacyjnych, o dokonywanie
    zmian w planie dochodów i wydatków szkoły;
    3) planowanie, na podstawie danych z jednostek organizacyjnych szkoły, wydatków
    budżetowych i funduszy specjalnych( opracowanie projektu planu finansowego);
    4) dokonywanie płatności na rzecz kontrahentów;
    5) ewidencjonowanie operacji finansowych z budżetu i funduszy specjalnych;
    6) przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych;
    7) obsługa księgowa ZFŚS;
    8) obsługa kasowa Zespołu Szkół Zawodowych Nr 1 i funduszy specjalnych;
    9) prowadzenie sprawozdawczości budżetowej oraz weryfikacja sprawozdań
    finansowych organu prowadzącego;
    10) sporządzanie listy płac i wypłat wynagrodzeń pracownikom szkoły;
    11) przygotowanie dokumentów stanowiących podstawę naliczania poborów.
    12) rozliczenia z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych;
    13) opracowywanie projektów procedur wewnętrznych i przepisów w zakresie obsługi
    finansowo - księgowej w ZSZ nr 1
    14) ewidencja księgowa operacji finansowych zgodnie z przepisami;
    15) przekazywanie do archiwum zakładowego akt spraw ostatecznie załatwionych;
    16) przygotowywanie sprawozdań , zestawień , analiz finansowo- księgowych wymaganych przez organ prowadzący , zewnętrzne instytucje kontrolne i dyrektora szkoły;
    17) dokonywanie kontroli wewnętrznej kasy, dokumentów księgowych i finansowych zgodnie z Regulaminem Kontroli Wewnętrznej;
    18) prowadzenie wszelkich spraw związanych z realizacją obowiązku podatkowego pracowników
    19) rozliczenie delegacji służbowych
    20) korekty dokumentów ubezpieczeniowych oraz dokumentów płacowych wpływających na zmianę wysokości składników płacy.
    21) Sporządzanie sprawozdań do PEFRON-u


    § 21. 1. Do zadań Inspektora ds. bhp należy pełnienie funkcji doradczych i kontrolnych w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, w szczególności:
    1) przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad
    bezpieczeństwa i higieny pracy;

    2) informowanie kierowników jednostek organizacyjnych, a w szczególnych przypadkach
    Dyrektora szkoły, o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych oraz występowanie z
    wnioskami zmierzającymi do eliminacji bądź ograniczania stwierdzonych zagrożeń;
    3) udział w opracowywaniu planów modernizacji i rozwoju zakładu pracy oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględnienia w tych planach rozwiązań techniczno-organizacyjnych, zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy;
    4) udział w ocenie założeń i dokumentacji dotyczących modernizacji zakładu pracy albo jego części, a także nowych inwestycji, oraz zgłaszanie wniosków dotyczących uwzględnienia wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w tych założeniach i w dokumentacji;
    5) udział w przekazywaniu do użytkowania:
    a) nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części,
    b) urządzeń i aparatury stwarzającej zagrożenia zawodowe oraz urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników i uczniów;
    6) sporządzanie okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy;
    7) udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych
    dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w ustalaniu zadań osób kierujących
    pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
    8) opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na
    poszczególnych stanowiskach pracy;
    9) udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków;
    10) prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących
    wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
    11) doradztwo w zakresie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
    12) udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną
    pracą;
    14) doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których
    występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej;
    15) współpraca z kierownikami jednostek organizacyjnych w zakresie organizowania
    szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej
    adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników;
    16) współpraca z laboratoriami środowiska pracy w zakresie organizowania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia oraz analizowanie wyników badań;
    17) współdziałanie z jednostkami służby medycyny pracy oraz lekarzami sprawującymi
    profilaktyczna opiekę zdrowotną nad pracownikami, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników;
    18) współdziałanie ze społecznym inspektorem pracy oraz z organizacjami związkowymi przy podejmowaniu przez nie działań, mających na celu przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, w trybie i w zakresie ustalonym w odrębnych przepisach;
    19) uczestniczenie w pracach komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w innych
    zespołach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym
    zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy;
    20) inicjowanie i rozwijanie na terenie szkoły różnych form popularyzacji problematyki
    bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii;

    § 22. 1. Do zadań Inspektora ds. p/poż. należy w szczególności:

    1) nadzór nad właściwym zabezpieczeniem przeciwpożarowym obiektów szkoły, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie;
    2) przeprowadzanie okresowych oraz doraźnych kontroli stanu zabezpieczenia przeciwpożarowego w obiekcie
    3) wydawanie zaleceń pokontrolnych zmierzających do poprawy stanu ochrony przeciwpożarowej w kontrolowanych obiektach;
    4) nadzór nad prawidłowym wyposażeniem, rozmieszczeniem i konserwacją podręcznego sprzętu gaśniczego;
    5) nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem i konserwacją urządzeń przeciwpożarowych znajdujących się w obiektach szkoły ( instalacje sygnalizacji pożaru, klapy dymowe, stałe urządzenia gaśnicze itp.);
    6) opiniowanie dokumentacji prac remontowych, zmian sposobu użytkowania pomieszczeń, obiektów, które wpływają na zmianę warunków ochrony przeciwpożarowej;
    7) udział w komisjach odbioru inwestycji, prac remontowych, adaptacyjnych itp. wykonywanych w obiektach szkoły;
    8) udział w komisjach przetargowych związanych z inwestycjami w zakresie ochrony przeciwpożarowej;
    9) zgłaszanie Kierownikowi Administracyjnemu wniosków zmierzających do poprawy stanu ochrony przeciwpożarowej w obiektach szkoły;
    10) przeprowadzanie wstępnych szkoleń z zakresu ochrony przeciwpożarowej dla nowo przyjętych pracowników;
    11) współpraca z Komendą Wojewódzką oraz Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w zakresie prewencyjnym i operacyjnym;
    12) współpraca z Kierownikiem Administracyjnym w zakresie właściwego zabezpieczenia przeciwpożarowego;
    13) współpraca z Dyrektorem szkoły w praktycznym sprawdzaniu organizacji i warunków ewakuacji ( próbne alarmy);
    14) prowadzenie dokumentacji związanej z ochroną przeciwpożarową obiektów szkoły oraz z działalnością własną;
    15) udział w pracach komisji powołanych w celu ustalenia przyczyny powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia;
    16) przestrzeganie obowiązków pracownika samorządowego zapisanych w § 28 Regulaminu Organizacyjnego

    § 23. 1. Do zadań Wicedyrektora szkoły należy w szczególności:
    1) sprawowanie nadzoru pedagogicznego zgodnie z odrębnymi przepisami, w tym prowadzenie hospitacji u wskazanych przez dyrektora nauczycieli;
    2) nadzór nad Samorządem Uczniowskim;
    3) kierowanie Komisją Stypendialną;
    4) udostępnianie informacji uczniom, rodzicom i nauczycielom o formach pomocy materialnej uczniom;
    5) prowadzenie ewidencji godzin nadliczbowych i przekazywanie jej do księgowości;
    6) prowadzenie Księgi Zastępstw i wyznaczanie nauczycieli na zastępstwa;
    7) opracowywanie analiz wyników badań efektywności nauczania i wychowania;
    8) nadzór nad pracami Komisji Przedmiotowych;
    9) wnioskowanie o nagrody, wyróżnienia i kary dla pracowników pedagogicznych;
    10) przygotowywanie projektów ocen nauczycieli i ocen dorobku zawodowego dla wskazanych przez dyrektora nauczycieli;
    11) przeprowadzanie szkoleniowych rad pedagogicznych z zakresu prawa oświatowego;
    12) opracowywanie planu lekcji na każdy rok szkolny i wprowadzanie niezbędnych zmian po wszelkich zamianach organizacyjnych;
    13) bezpośredni nadzór nad prawidłową realizacją zadań zleconych nauczycielom;
    14) opracowywanie planu wycieczek w oparciu o propozycje wychowawców klas;
    15) wstępna kontrola dokumentacji wycieczek;
    16) opracowywanie planu apeli, imprez szkolnych i kalendarza szkolnego;
    17) organizowanie warunków dla prawidłowej realizacji Konwencji o prawach dziecka;
    18) pełnienie dyżuru kierowniczego w wyznaczonych przez dyrektora godzinach;
    19) zapewnianie pomocy nauczycieli w realizacji ich zadań i /oraz ich doskonaleniu zawodowym;
    20) nadzór nad organizacjami , stowarzyszeniami i wolontariuszami działającymi w szkole za zgodą Dyrektora szkoły i pozytywnej opinii Rady Rodziców w zakresie działania programowego;
    21) opracowuje na potrzeby dyrektora i Rady Pedagogicznej wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego
    22) kontroluje w szczególności realizację przez nauczycieli podstaw programowych nauczanego przedmiotu;
    23) kontroluje realizację indywidualnego nauczania;
    24) egzekwuje przestrzeganie przez nauczycieli i uczniów postanowień statutu;
    25) dba o właściwe wyposażenie szkoły w środki dydaktyczne i sprzęt;
    26) przygotowuje projekty uchwał , zarządzeń , decyzji z zakresu swoich obowiązków;
    27) przygotowuje materiały celem ich publikacji na stronie www szkoły oraz systematycznie kontroluje jej zawartość;
    28) kontroluje prawidłowość wymagań edukacyjnych stawianych przez nauczycieli uczniom w zakresie zgodności ich z podstawową programową i wewnątrzszkolnymi zasadami oceniania;
    29) rozstrzyga spory między uczniami i nauczycielami w zakresie upoważnienia dyrektora szkoły;
    30) współpracuje z Radą Rodziców i Radą Pedagogiczną;
    31) kontroluje pracę pracowników obsługi ;
    32) dba o autorytet Rady Pedagogicznej, ochronę praw i godności nauczycieli;
    33) współpracuje z Poradnią Pedagogiczno –Psychologiczną , policją i służbami porządkowi w zakresie pomocy uczniom i zapewnieniu ładu i porządku w szkole i na jej terenie;
    34) przestrzega wszelkie Regulaminy wewnatrzszkolne , a w szczególności Regulamin Pracy; przepisy w zakresie bhp i p/poż;
    35) realizuje obowiązki pracownika samorządowego zawarte w § 28 Regulaminu
    36) wykonuje polecenia Dyrektora szkoły.
    37) zastępuje dyrektora szkoły podczas jego nieobecności.

    § 24. 1. Do zadań Kierownika Szkolenia Praktycznego należy w szczególności:
    1) Rozpoznaje warunki i możliwości realizacji programów praktycznej nauki zawodu w placówkach kształcenia praktycznego u pracodawców.
    2) Ustala harmonogram i terminy zajęć praktycznej nauki zawodu.
    3) Przygotowuje dokumenty potrzebne do zawarcia umów z pracodawcami i placówkami kształcenia praktycznego przyjmującymi uczniów i słuchaczy na p.n.z.
    4) Nadzoruje realizację programu i przebieg praktycznej nauki zawodu:
    a. zgodność przebiegu p.n.z. z obowiązującymi programami nauczania
    b. dyscyplina pracy uczniów w czasie praktycznej nauki zawodu
    c. przestrzeganie przepisów bhp
    d. dzienniczki uczniów p.n.z.
    e. prawidłowość prowadzonej dokumentacji z przebiegu p.n.z.
    5) Podejmuje działania związane z organizacją egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe
    6) Podejmuje współpracę z nauczycielami w celu zapewnienia korelacji wiedzy teoretycznej z praktyczną.
    7) Organizuje niezbędne badania lekarskie stwierdzające przydatność do zawodu i wymagane przez inspekcję sanitarną.
    8) Przedstawia dyrektorowi szkoły i Radzie Pedagogicznej sprawozdanie z przebiegu praktycznej nauki zawodu.
    9) Uprawnienia:
    a) reprezentowanie szkoły na zewnątrz we wszystkich sprawach dotyczących organizacji, przebiegu i kontroli praktycznej nauki zawodu
    b) uczestniczenie w zespole kierowniczym szkoły.
    § 25. 1. Do zadań biblioteki należy:
    1) gromadzenie, opracowywanie, przechowywanie i udostępnianie materiałów bibliotecznych;
    2) obsługa użytkowników poprzez udostępnianie zbiorów biblioteki, medioteki, czytelni;
    3) prowadzenie działalności informacyjnej;
    4) zaspakajanie zgłaszanych przez użytkowników potrzeb czytelniczych i informacyjnych;
    5) podejmowanie różnorodnych form pracy z zakresu edukacji czytelniczej i medialnej;
    6) wspieranie nauczycieli w realizacji programów nauczania;
    7) przysposabianie uczniów do samokształcenia, do korzystania z różnych źródeł informacji;
    8) rozbudzanie zainteresowań czytelniczych i informacyjnych uczniów;
    9) kształtowanie kultury czytelniczej, zaspakajanie potrzeb kulturowych;
    10) organizacja wystaw okolicznościowych , spotkań z autorami;
    11) udział w realizacji programu edukacji czytelniczej i bibliotecznej;
    12) ewidencjonowanie i opracowywanie zbiorów;
    13) selekcjonowanie zbiorów;
    14) prowadzenie dokumentacji pracy bibliotekarzy i wypożyczeń;
    15) opracowanie polityki gromadzenia zbiorów, zakupów.


    § 26 1. Do zadań pedagoga/pedagoga należy:

    I. Zadania - obowiązki.

    A. Sprawy ogólno wychowawcze.
    1. Dokonywanie rzetelnej oceny sytuacji wychowawczej w szkole.
    2. Dbanie o realizację obowiązku szkolnego przez uczniów.
    3. Koordynacja prac z zakresu orientacji zawodowej i udzielanie pomocy uczniom w prawidłowym wyborze zawodu.
    4. Kontakt z rodzicami i pomoc metodyczna w rozwiązywaniu trudności wychowawczych.

    B. Profilaktyka wychowawcza.
    1. Poznanie warunków życia i nauki uczniów sprawiających trudności w realizacji obowiązków szkolnych a zwłaszcza trudności wychowawcze.
    2. Rozeznanie grup nieformalnych, stosowanie metod i środków zaradczych zapobiegających niedostosowaniu społecznemu wśród uczniów.

    C. Praca korekcyjno - wychowawcza.
    1. Organizowanie pomocy w wyrównywaniu braków w wiadomościach szkolnych wśród uczniów napotykających na szczególne trudności w nauce. Pomoc nauczycielom w organizowaniu i prowadzeniu zespołów wyrównawczych.
    2. Organizowanie i pomoc nauczycielom w prowadzeniu klas wyrównawczych.

    D. Indywidualna opieka psychologiczno - pedagogiczna.
    1. Udzielanie uczniom porad i pomocy w rozwiązywaniu trudności powstających na tle konfliktów rodzinnych i rówieśniczych.
    2. Przeciwdziałanie skrajnym formom niedostosowania społecznego wśród uczniów.
    3. Współpraca z poradnią psychologiczno - pedagogiczną, zakładami pracy, OHP i innymi placówkami wychowania i kształcenia pozaszkolnego w celu zapewnienia uczniom właściwych warunków do nauki i opieki wychowawczej.
    4. Rozeznanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych.
    5. Udzielanie pomocy uczniom wybitnie uzdolnionym.
    .
    6. Udzielanie różnych form pomocy psychologiczno - pedagogicznej uczniom realizującym indywidualny program lub tok nauki.

    E. Pomoc materialna uczniom.
    1. Organizowanie pomocy materialnej oraz opieki nad uczniami znajdującymi się w trudnych warunkach materialnych, a zwłaszcza z rodzin niepełnych i rodziców samotnie wychowujących dzieci, a także z rodzin o dużym stopniu zagrożenia niedostosowaniem społecznym.
    2. Współdziałanie z TPD, PCK, poradnią psychologiczno - pedagogiczną, sądem rodzinnym, prokuraturą, policją, urzędem pracy, placówkami służby zdrowia, kuratorami sądowymi w sprawach zapewnienia właściwych warunków socjalno - bytowych i opieki nad dziećmi i młodzieżą.


    F. Dokumentowanie pracy pedagoga/psychologa szkolnego.
    1. Prowadzić dziennik pracy pedagoga według zasad i wzoru określonego odrębnymi przepisami.
    2. Prowadzić teczki indywidualne dzieci i młodzieży zawierające dokumentację prowadzonych badań i czynności uzupełniających.


    II. Odpowiedzialność.
    Pracownik odpowiada za realizację ww. zadań przed dyrektorem szkoły i Radą Pedagogiczną a w szczególności za:
    1. Rozeznanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizę przyczyn niepowodzeń szkolnych, a także za rzetelną ocenę sytuacji wychowawczej na terenie szkoły.
    2. Imienne ustalenie uczniów potrzebujących różnych form pomocy dydaktycznej, wychowawczej i materialnej.
    3. Współpracę z poradnią psychologiczno - pedagogiczną i innymi placówkami wychowania, kształcenia i opieki pozaszkolnej, w tym - za terminowość zasadność i kompletność składanych dokumentów do tych placówek.
    4. Właściwą realizację obowiązku szkolnego przez uczniów.
    5. Rzetelne prowadzenie dokumentacji wymaganej na tym stanowisku.
    6. Poufność wszelkich danych osobowych zgromadzonych w trakcie swojej działalności.
    7. Informowanie dyrekcji szkoły o wszelkich trudniejszych problemach dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych ujawnionych podczas wykonywania swoich obowiązków.


    III. Uprawnienia.
    Podczas realizacji ww. obowiązków pracownik ma prawo:
    1. Żądać od wychowawców, nauczycieli, pracowników obsługi, rodziców i uczniów niezbędnych informacji i pomocy w celu zapewnienia właściwej realizacji ustalonych potrzeb dydaktycznych, wychowawczych i materialnych uczniów.
    2. Wzywać rodziców do stawienia się w szkole w sprawach dotyczących wychowania i nauki ich dzieci.
    3. Wzywać uczniów na rozmowy indywidualne i prowadzeni niezbędnych badań pedagogicznych wynikających z zadań i kompetencji pedagoga szkolnego.
    4. Wnioskować do dyrekcji szkoły w sprawach planowania i organizacji pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły.
    5. Udzielać wskazówek metodycznych rodzicom i nauczycielom w sprawach rozwiązywania problemów dydaktycznych wychowawczych i opiekuńczych.
    6. Wnioskować o skierowanie uczniów na badania do poradni psychologiczno - pedagogicznej i innych placówek uprawnionych do takich badań i współpracujących ze szkołą, a także o umieszczenie uczniów w placówkach wychowania kształcenia i opieki pozaszkolnej.
    7. Wystawiać na żądanie uprawnionych organów opinie o uczniach w sprawach merytorycznie podległych pedagogowi szkolnemu. Opinia taka musi być każdorazowo podpisana przez dyrektora szkoły.
    8. W sprawach nieuregulowanych niniejszym zakresem czynności obowiązuje droga służbowa w celu podjęcia stosownych decyzji i czynności na szczeblu dyrekcji szkoły.



    § 27 Do zadań świetlicy należy:


    1. Kierowanie i organizowanie pracy opiekuńczo–wychowawczej w świetlicy oraz odpowiedzialność za jej wyniki.
    a) opracowywanie planów pracy:
    - świetlicy,
    - zajęć prowadzonych zespołów,
    b) opracowanie rocznego kalendarza imprez.
    2. Organizowanie działalności administracyjno–gospodarczej.

    3. Czuwanie nad prawidłowym rozwojem życia kulturalnego w szkole, w szczególności:
    a) współdziałanie z wychowawcami i opiekunami w organizowaniu imprez kulturalno–rozrywkowych,
    b) organizacja stałych imprez o charakterze kulturalnym,
    c) zabezpieczenie oprawy plastycznej imprez szkolnych,
    d) zabezpieczenie obsługi fotoreporterskiej imprez szkolnych,
    e) organizacja wyjść do kina, teatru i innych imprez pozaszkolnych,
    f) współdziałanie z organizacjami w przygotowaniu akademii i innych uroczystości szkolnych.
    6. Czuwanie nad prawidłową estetyką i treścią propagandy wizualnej w szkole.
    7. Czuwanie nad estetyką świetlicy szkolnej i pomieszczeń rekreacyjnych.
    8. Zabezpieczenie młodzieży dojeżdżającej optymalnych warunków do spędzenia wolnego czasu przed i po lekcjach.
    9. Dbałość o wysokie walory artystyczne i wychowawcze wszystkich imprez szkolnych o charakterze kulturalno–rozrywkowym.
    10. Prowadzenie obowiązującej dokumentacji pracy.
    11. Prowadzenie zajęć wychowawczych z dziećmi.
    12. Reprezentowanie świetlicy na zewnątrz.
    13. Sporządzanie sprawozdań dotyczących działalności świetlicy szkolnej.
    14. Dbanie o harmonijne współdziałanie i przyjazną atmosferę w świetlicy szkolnej.
    15. Dbanie o ład, porządek i aktualne dekoracje świetlicy.
    16. Załatwianie innych spraw zleconych przez Dyrektora Szkoły.
    17. Podlega bezpośrednio Dyrektorowi Szkoły.



    ROZDZIAŁ VI
    Zakresy obowiązków na poszczególnych stanowiskach pracy

    § 28. 1. Pracownicy zatrudnieni w Zespole Szkół Zawodowych Nr 1 w Starachowicach na umowę o pracę są pracownikami samorządowymi i podlegają regulacjom ustawy o pracownikach samorządowych.

    2. Do podstawowych obowiązków pracownika samorządowego należy w szczególności:

    1) przestrzeganie Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej i innych przepisów prawa;
    2) wykonywanie zadań sumiennie, sprawnie i bezstronnie;
    3) udzielanie informacji organom, instytucjom i osobom fizycznym oraz udostępnianie dokumentów znajdujących się w posiadaniu jednostki, w której pracownik jest zatrudniony, jeżeli prawo tego nie zabrania;
    4) dochowanie tajemnicy ustawowo chronionej;
    5) zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach z obywatelami, zwierzchnikami, podwładnymi oraz współpracownikami;
    6) zachowanie się z godnością w miejscu pracy i poza nim;
    7) stałe podnoszenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych;
    8) sumienne i staranne wykonywanie poleceń przełożonego;
    9) złożenie oświadczenia przez pracowników na stanowiskach urzędniczych o prowadzeniu działalności gospodarczej, zgodnie z wymogami ustawy;
    10) złożenie przez pracownika na stanowiskach urzędniczych, na życzenie Dyrektora szkoły oświadczenia o stanie majątkowym.
    3. Pracownik zatrudniony w Zespole Szkół Zawodowych Nr 1 zobowiązany jest przestrzegać szczegółowy zakres obowiązków na zajmowanym stanowisku. Przyjęcie szczegółowego zakresu obowiązków jest potwierdzane podpisem pracownika.

    § 29. 1. Obowiązki głównej księgowej:
    1) przestrzeganie ustawy o finansach publicznych;
    2) bieżący nadzór i kontrola prawidłowości prowadzenia gospodarki finansowej i materiałowej w placówce
    3) prowadzenie gospodarki finansowej szkoły zgodnie z obowiązującymi zasadami;
    4) Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji szkoły;
    5) zapewnianie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez szkołę;
    6) przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych;
    7) zapewnianie terminowości ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań;
    8) kontrola operacji gospodarczych , wiążących się z wydawaniem środków pieniężnych, obrotami pieniężnymi na rachunku bankowym, kontrola operacji gospodarczych stanowiących przedmiot księgowań;
    9) opracowywanie rocznych planów finansowych szkoły;
    10) prawidłowe i terminowe sporządzanie oraz przesyłanie deklaracji przewidzianych w przepisach prawa podatkowego i przepisach o ubezpieczeniach zdrowotnych;
    11) prowadzenie rachunkowości zgodnie z ustawą o prowadzeniu rachunkowości, ustawą o finansach publicznych oraz innych właściwych przepisów;
    12) nadzór i koordynacja czynności związanych z prowadzeniem ksiąg rachunkowych;
    13) sporządzanie miesięcznych list płac, listy wypłat nagród jubileuszowych oraz list wypłat odpraw emerytalnych i rentowych;
    14) dokonywanie potrąceń z wynagrodzenia za pracę świadczeń alimentacyjnych i innych zajęć wynagrodzenia i przekazywanie ich zgodnie ze stosownymi postanowieniami lub wyrokami sądowymi;
    15) terminowe , prawidłowe i rzetelne opracowywanie sprawozdawczości budżetowej, podatkowej i innej;
    16) należyte gospodarowanie , przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrona środków wartości pieniężnych będących w posiadaniu działu finansowo- księgowego;
    17) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym jednostki;
    18) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
    19) nadzór nad prawidłowym wykonaniem rocznych planów finansowych dochodów i wydatków oraz środków specjalnych jednostki;
    20) opracowywanie planów i projektów wykorzystywania środków gospodarczych pozostających w dyspozycji jednostki;
    21) prowadzenie kontroli wewnętrznej w zakresie legalności , celowości i gospodarności działań gospodarczych i finansowych w szkole;
    22) przekazywanie Dyrektorowi Szkoły rzetelnych i aktualnych informacji finansowych potrzebnych do podejmowania decyzji gospodarczych i decyzji w zakresie dysponowania środkami finansowymi jednostki;
    23) opracowanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora szkoły i dotyczących prowadzenia rachunkowości , w szczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentów finansowo- księgowych, instrukcji magazynu żywności, instrukcji kasowej i inwentarzowej;
    24) zarządzanie inwentaryzacji i jej rozliczanie zgodnie z przepisami, a zwłaszcza merytoryczna ocena w zakresie rozliczania niedoborów i nadwyżek;
    25) Prowadzenie ksiąg inwentarzowych;
    26) zabezpieczenie ochrony tajemnicy służbowej , bhp i higieny pracy , ochrony p/poż w podległym dziale finansowo-księgowym;
    27) bieżące kierowanie działem księgowo-finansowym;
    28) reprezentowanie Szkoły przed sądami w sprawach finansowych;
    29) przestrzeganie Regulaminu Pracy i innych wewnętrznych przepisów szkolnych , bhp i p/poż.;
    30) udział w Komisji oceniającej służbę przygotowawczą pracowników;
    31) wykonywanie innych poleceń Dyrektora Szkoły;.
    32) wykonywanie obowiązków pracowników samorządowych, wynikających z zapisu w § 29 Regulaminu Organizacyjnego.

    2. Główna księgowa służbowo odpowiada przed Dyrektorem szkoły i ponosi odpowiedzialność
    prawną za:
    1) przestrzeganie i stosowanie przepisów , instrukcji , aktów normatywnych wewnętrznych i zewnętrznych dotyczących rachunkowości i finansów , w tym zwłaszcza za rzetelne i bezbłędne prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z odrębnymi przepisami;
    2) nadzór nad prawidłowym wykonaniem rocznych planów finansowych szkoły;
    3) terminowe, prawidłowe i rzetelne opracowywanie przez Dział Finasowo- Księgowy sprawozdawczości budżetowej, podatkowej oraz innej;
    4) wykonywanie innych zadań nałożonych na Dział Finansowo-Księgowy.

    3. W celu realizacji swoich zadań główna księgowa ma prawo:
    1) żądać od pracowników dostarczenia poprawnie wystawionych lub sprawdzonych merytorycznie dokumentów stanowiących podstawę dokonania lub zarejestrowania w księgach rachunkowych operacji gospodarczych;
    2) odmówić akceptacji dokumentu , który nie spełnia wymagań określonych w odrębnych przepisach. O odmowie zawiadamia dyrektora Szkoły pisemnie z podaniem przyczyny odmowy;
    3) zawiadomić organy powołane do ścigania przestępstw w przypadku , gdy polecenie służbowe dyrektora szkoły stanowiłoby przestępstwo lub wykroczenie;
    4) wnioskować do Dyrektora Zespołu Szkół Zawodowych Nr 1 o przeprowadzenie kontroli określonych działań , komórek organizacyjnych szkoły , które bezpośrednio nie podlegają nadzorowi głównej księgowej;
    5) wnioskować do dyrektora szkoły o określenie trybu, według którego mają być wykonywane przez inne służby prace niezbędne do zapewnienia prawidłowości gospodarki finansowej oraz księgowości, kalkulacji wynikowej kosztów i sprawozdawczości finansowej;

    § 30. 1. Obowiązki specjalisty ds. kancelaryjnych ( sekretarki) .
    1) prowadzenie kancelarii szkolnej w oparciu o jednolity rzeczowy wykaz akt;
    2) przyjmowanie i rejestrowanie pism wchodzących i wychodzących;
    3) rozsyłanie pism przychodzących zgodnie z zasadami obiegu dokumentów w szkole;
    4) wysyłanie korespondencji;
    5) prowadzenie ewidencji i dokumentacji przebiegu nauczania tj. księgi ocen, arkuszy ocen;
    6) bieżące załatwianie spraw uczniowskich, a w szczególności:
    a) przygotowywanie i wydawanie legitymacji szkolnych i ich prolongata,
    b) przygotowywanie zaświadczeń na potrzeby różnych instytucji,
    c) występowanie o odpisy arkuszy ocen,
    d) przygotowywanie odpisów arkuszy ocen,
    e) sporządzanie i wydawanie duplikatów świadectw i innych dokumentów,
    7) sporządzanie sprawozdań GUS i innych sprawozdań oświatowych w zakresie spraw uczniowskich;
    8) prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania;
    9) zamawianie druków ścisłego zarachowania;
    10) prowadzenie rejestru spraw wojskowych;
    11) wykonywanie prac kancelaryjnych biurowych;
    12) obsługa urządzeń biurowych i poligraficznych;
    13) przyjmowanie i przechowywanie dokumentacji kandydatów do szkół wchodzących w skład Zespołu Szkół Zawodowych Nr 1
    14) prowadzenie ewidencji i dokumentacji świadectw ukończenia szkoły, zaświadczeń potwierdzających kwalifikacje zawodowe, świadectw maturalnych;
    15) przygotowanie dokumentacji egzaminów zewnętrznych tj. egzaminu maturalnego oraz egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe dla Technikum nr 1 oraz Policealnej Szkoły Zawodowej w ZSZ nr 1
    16) wprowadzanie danych uczniów przystępujących do egzaminów zewnętrznych oraz ich bieżąca aktualizacja (praca z programem HERMES – informat. system przesyłania danych uczniów do OKE Łódź)
    17) zbieranie dokumentacji dotyczącej wszelkich form pomocy materialnej uczniom;
    18) zabezpieczenie i przechowywanie pieczęci urzędowych;
    19) dbałość o należyty porządek i ład na stanowisku pracy;
    20) dbałość o należyty stan techniczny urządzeń znajdujących się w sekretariacie;
    21) obsługa gości i interesantów dyrektora;
    22) przestrzeganie i nadzorowanie obiegu dokumentów szkolnych;
    23) przekazywanie akt do zakładowego archiwum;
    24) prowadzenie archiwum szkolnego;
    25) udzielanie informacji interesantom;
    26) przestrzeganie Regulaminu Pracy i przepisów bhp i p/poż;
    27) realizacja obowiązków pracownika samorządowego , zapisanych w § 28 Regulaminu Organizacyjnego;
    28) wykonywanie doraźnych prac zlecanych przez Dyrektora szkoły.

    § 31. 1. Obowiązki nauczyciela Zespołu Szkół Zawodowych Nr 1 w Starachowicach:
    1) rzetelne realizowanie zadań związanych z powierzonym mu stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami szkoły: dydaktyczną , wychowawczą i opiekuńczą, w tym zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę;
    2) wspieranie każdego ucznia w jego rozwoju;
    3) dążenie do pełni własnego rozwoju zawodowego;
    4) kształcenie i wychowywanie młodzieży w umiłowaniu Ojczyzny, w poszanowaniu Konstytucji Rzeczypospolitej polskiej, w atmosferze wolności sumienia i szacunku dla każdego człowieka;
    5) dbanie o kształtowanie u uczniów postaw moralnych i obywatelskich zgodnie z ideą demokracji, pokoju i przyjaźnie między ludźmi różnych narodów, ras i światopoglądów.
    2. Szczegółowy zakres obowiązków , odpowiedzialności i uprawnień nauczyciela Zespołu Szkół Zawodowych Nr 1 zapisany jest w statucie szkoły, który nauczyciel jest obowiązany przestrzegać.

    § 32. 1. Obowiązki Kierownika działu Administracyjnego

    41) prowadzenie spraw związanych z administrowaniem nieruchomościami na terenie szkoły;
    42) dostosowywanie struktury organizacyjnej i obsady personelu do realizacji zadań szkoły;
    43) utrzymywanie terenu, budynków i mienia w należytym stanie techniczno-eksploatacyjnym i w należytej czystości;
    44) prowadzenie rozliczeń gospodarczo-finansowych;
    45) przestrzeganie dyscypliny budżetowej;
    46) organizowanie i nadzorowanie zabezpieczenia mienia Zespołu Szkól Zawodowych Nr 1w Starachowicach oraz ochrony administrowanych budynków i terenu;
    47) organizowanie i nadzorowanie pracy personelu techniczno- konserwatorskiego;
    48) planowanie , zakup środków i materiałów niezbędnych do utrzymywania budynku i terenów w czystości;
    49) organizowanie i nadzorowanie prac porządkowych w budynkach i na terenie szkoły;
    50) organizowanie i nadzorowanie pracy pracowników obsługi
    51) zlecanie prac o charakterze usługowym ( usług transportu, szklenia,, serwisu urządzeń, wykonania ekspertyz, wykonanie audytu, robót remontowo- budowlanych, itp.);
    52) prowadzenie ewidencji, analizy i kontroli faktur za dostawę mediów, zlecane usługi, zakupy środków i materiałów do utrzymywania czystości, zakupy materiałów eksploatacyjnych, itp.;
    53) prowadzenie okresowych przeglądów stanu technicznego i terenów przyległych oraz infrastruktury technicznej wraz z określeniem potrzeb w zakresie konserwacji i koniecznych remontów;
    54) przygotowanie wniosków o przystąpieniu do procedury o udzielenie zamówienia publicznego;
    55) przygotowanie materiałów i warunków konkursowych, specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie opisu przedmiotu zamówienia oraz istotnych postanowień umowy;
    56) przygotowanie wniosków o powołanie komisji konkursowej i przetargowej;
    57) udział w pracach komisji konkursowej i przetargowej;
    58) przygotowywanie materiałów oraz występowanie ze zgłoszeniem zamiaru rozpoczęcia robót budowlanych do nadzoru budowlanego;
    59) kontrola procesu realizacji inwestycji;
    60) sporządzanie wniosków o powołanie komisji odbioru końcowego oraz udział w jej pracach;
    61) przygotowywanie umów wynajmu pomieszczeń szkolnych;
    62) prowadzenie rejestru wszystkich umów najmu;
    63) przekazywanie do księgowości wszystkich otrzymanych od podmiotów zewnętrznych not obciążeniowych, faktur wystawianych najemcom na podstawie zawartych umów , dokumentów przyjęcia i obrotu środkami trwałymi;
    64) prowadzenie rozliczeń z użytkownikami wynajmującymi pomieszczenia szkolne za zużyte media i materiały;
    65) prowadzenie prac związanych z przekazaniem pomieszczeń nowym użytkownikom;
    66) prowadzenie comiesięcznych i rocznych rozliczeń czasu pracy pracowników administracji i obsługi;
    67) sporządzanie harmonogramu dyżurów dla pracowników obsługi;
    68) uczestniczenie w rozruchu urządzeń i instalacji;
    69) odbiór nowych budynków oraz przejęcie dokumentacji projektowej i rozruchowo-odbiorowej, atestów, certyfikatów, instrukcji obsługi, kart gwarancyjnych;
    70) planowanie oraz zakup maszyn i sprzętu do utrzymywania budynków i infrastruktury ( kosiarki, maszyny czyszczące, itp.);
    71) planowanie i zakup środków piśmiennych na potrzeby administracji ( papier, tonery, druki, znaczki itp.);
    72) ewidencjonowanie, znakowanie stanu inwentarza biurowego i wyposażenia wszystkich pomieszczeń;
    73) planowanie i zakup środków ochrony indywidualnej , odzieży ochronnej oraz prowadzenie ewidencji i rozchodu;/ekwiwalent/
    74) dokonywanie kontroli wewnętrznej;
    75) przekazywanie akt spraw zakończonych do zakładowego archiwum;
    76) przestrzeganie dyscypliny budżetowej;
    77) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia i majątku szkolnego;
    78) realizacja obowiązku podatkowego szkoły w zakresie podatku od nieruchomości;
    79) dokonywanie okresowych ocen pracowników na stanowiskach urzędniczych;
    80) obsługa techniczna imprez i uroczystości ( nagłośnienie, wystrój pomieszczeń , wywieszanie flag).
    81) przestrzeganie Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej i innych przepisów prawa
    82) wykonywanie zadań sumiennie, sprawnie i bezstronnie
    83) udzielanie informacji organom, instytucjom i osobom fizycznym oraz udostępnianie dokumentów znajdujących się w posiadaniu jednostki, w której pracownik jest zatrudniony, jeżeli prawo tego nie zabrania
    84) dochowanie tajemnicy ustawowo chronionej
    85) Zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach z obywatelami, zwierzchnikami, podwładnymi oraz współpracownikami
    86) zachowanie się z godnością w miejscu pracy i poza nią
    87) stałe podnoszenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych
    88) do obowiązku pracownika samorządowego należy sumienne i staranne wykonywanie poleceń przełożonego


    § 33. 1. Obowiązki specjalisty ds. Kadr – wynikają z zakresu zadań Działu - § 19.

    § 34. 1. Obowiązki woźnego:
    1) kontrolowanie uczniów przychodzących i wychodzących ze szkoły w zakresie ich obowiązków ustalonych w statucie szkoły ( zmiana obuwia, zasady zwalniania);
    2) sprawowanie nadzoru nad wejściem głównym;
    3) zgłaszanie Kierownikowi Administracyjnemu przebywania na terenie szkoły osób, których obecność budzi niepokój bądź uzasadnione podejrzenie;
    4) udzielanie informacji interesantom;
    5) nadzorowanie ruchu uczniów w wejściu głównym;
    6) kontrolowanie zachowań uczniów przed wejściem głównym;
    7) zezwalanie na opuszczenie szkoły tylko uczniom posiadającym dokument zwolnienia z zajęć;
    8) zgłaszanie obecności osób obcych w pobliżu szkoły, zagrażających bezpieczeństwu uczniom lub zachowujących się podejrzanie;
    9) informowanie patroli straży Miejskiej o problemach z zapewnieniem porządku i bezpieczeństwa w okolicy wejścia do obiektu szkolnego,
    10) sprzątanie po przerwach podłogi korytarza przed wejściem do szkoły;
    11) codzienne sprzątanie przed budynkiem szkoły, na wyznaczonym odcinku( zamiatanie, odśnieżanie);
    12) dbanie o porządek i czystość w dyżurce;
    13) przekazywanie informacji kierownictwu szkoły o zauważonych nieprawidłowościach w zapewnianiu bezpieczeństwa uczniów i pracowników;
    14) przestrzeganie przepisów bhp i p/poż,;
    15) przestrzeganie Regulaminu Pracy;
    16) przestrzeganie obowiązków pracownika samorządowego, zapisanych w § 28;
    17) wykonywanie poleceń Dyrektora szkoły i bezpośredniego przełożonego.

    § 35. 1. Obowiązki konserwatora:
    1) systematyczne lokalizowanie usterek występujących w szkole poprzez częste dokonywanie przeglądów pomieszczeń szkolnych;
    2) kontrolowanie, obsługiwanie i konserwacja wszystkich urządzeń technicznych, wodno-kanalizacyjnych, grzewczych, elektro-energetycznych, klimatyzacyjnych;
    3) systematyczne usuwanie usterek oraz wykonywanie bieżących remontów zgłaszanych ustnie lub zapisywanych w zeszycie usterek;
    4) wykonywanie prac remontowo- budowlanych niewymagających specjalistycznego sprzętu , przygotowania, zlecanych przez dyrektora lub Kierownika Administracyjnego;
    5) troska o wyposażenie warsztatu w sprzęt, narzędzia i materiały, dokonywanie zakupów, zamawianie materiałów w placówkach handlowych w uzgodnieniu z Kierownikiem Administracyjnym;
    6) prowadzenie podręcznego zeszytu rozchodu materiałów ;
    7) utrzymywanie porządku i czystości w warsztacie;
    8) utrzymywanie porządku i czystości terenów zielonych ( koszenie traw, przycinanie drzew);
    9) udział w szkoleniach bhp i p/poż oraz podnoszących kwalifikacje zawodowe;
    10) przestrzeganie przepisów bhp i p/poż,;
    11) przestrzeganie Regulaminu Pracy;
    12) przestrzeganie obowiązków pracownika samorządowego, zapisanych w § 28;
    13) wykonywanie poleceń Dyrektora szkoły i bezpośredniego przełożonego.

    § 36. 1. Obowiązki sprzątaczki:
    1) utrzymywanie czystości w przydzielonym rejonie sprzątania poprzez codzienne wykonywanie czynności:
    a) wycieranie na wilgotno kurzy,
    b) wietrzenie pomieszczeń,
    c) zmywanie podłóg,
    d) podlewanie i pielęgnowanie kwiatów,
    e) uzupełnianie mydła w pojemnikach,
    f) mycie i odkażanie sanitariatów,
    g) przecieranie drzwi ,a w razie potrzeby mycie szyb.
    2) zabezpieczenie pomieszczeń przed kradzieżą, włamaniem- zamykanie okien , drzwi;
    3) sprzątanie okresowe podczas ferii, wakacji, przerw świątecznych obejmujące:
    a) gruntowne porządki w wyznaczonych do codziennego sprzątania pomieszczeń : mycie okien, pastowanie podłóg, trzepanie dywanów, zmianę zasłon, firan i itp.;
    4) wykonywanie poleceń bezpośredniego przełożonego i Dyrektora szkoły;
    5) udział w szkoleniach bhp i p/poż oraz podnoszących kwalifikacje zawodowe;
    6) przestrzeganie przepisów bhp i p/poż,;
    7) przestrzeganie Regulaminu Pracy;
    8) przestrzeganie obowiązków pracownika samorządowego, zapisanych w § 28;
    9) wykonywanie poleceń Dyrektora szkoły i bezpośredniego przełożonego.



    ROZDZIAŁ VII
    Obieg dokumentów i podpisywanie korespondencji
    § 37. 1. W jednostkach organizacyjnych Zespołu Szkól Zawodowych Nr 1 obowiązują następujące zasady obiegu dokumentów:
    1) przyjmowanie, rejestrowanie, dekretowanie, rozdział, załatwianie, obieg i przekazywanie dokumentów odbywa się na zasadach określonych w instrukcji kancelaryjnej obowiązującej w szkole;
    2) pocztę wpływającą do jednostek organizacyjnych rozdziela do załatwienia podległym pracownikom Dyrektor szkoły;
    3) dekretacja i dyspozycja umieszczona na korespondencji wpływającej mają charakter wiążących poleceń służbowych;
    4) korespondencja rejestrowana jest przez Sekretariat i przekazywana do załatwienia zgodnie z dekretacją;
    5) kierownicy oraz wyznaczeni przez nich do załatwienia spraw pracownicy, zobowiązani są do merytorycznego opracowania projektów pism w określonych terminach i przedłożenia do podpisu zgodnie z kompetencjami.
    2. Obieg dokumentów w szkole może odbywać się z wykorzystaniem narzędzi informatycznych zatwierdzonych przez Dyrektora szkoły w drodze odrębnego zarządzenia.
    § 38. 1. Do podpisu Dyrektora szkoły zastrzega się pisma i dokumenty:
    1) kierowane do organów władzy państwowej oraz do organów administracji samorządowej;
    2) kierowane do Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnej Izby Obrachunkowej i innych instytucji kontroli w związku z prowadzonymi przez nie postępowaniami;
    3) związane z kontaktami zagranicznymi;
    4) decyzje i postanowienia w rozumieniu przepisów kodeksu postępowania administracyjnego chyba, że Dyrektor udzielił stosownych upoważnień.
    2. Ponadto Dyrektor szkoły podpisuje:
    1) dokumenty w sprawach związanych ze stosunkiem pracy pracowników szkoły;
    2) pisma okolicznościowe, listy gratulacyjne;
    3) upoważnienia do przeprowadzenia kontroli wewnętrznej i wystąpienia pokontrolne;
    3. W przypadku nieobecności Dyrektora szkoły, korespondencję zastrzeżoną do jego podpisu podpisuje upoważniony przez niego Wicedyrektor.
    4. Pisma podpisują:
    1) Kierownicy jednostek organizacyjnych w zakresie ustalonym właściwym upoważnieniem - w sprawach należących do zakresu działania jednostki;
    2) inni pracownicy w zakresie ustalonym właściwym upoważnieniem.
    5. Dokumenty przedkładane do podpisu Dyrektorowi szkoły muszą być parafowane na jednej z kopii przez osobę sporządzającą, kierownika jednostki organizacyjnej szkoły oraz w uzasadnionych przypadkach przez radcę prawnego, jako nie budzące zastrzeżeń pod względem formalno-prawnym.
    6. Zasady podpisywania dokumentów finansowo-księgowych określają odrębne instrukcje.
    7. Obieg, rejestracja, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów odbywa się według
    zasad określonych w instrukcji kancelaryjnej.


    ROZDZIAŁ VIII
    Organizacja przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków

    § 39. 1. Organizacja przyjmowania skarg i wniosków:
    1) W szkole wnoszący skargi i wnioski przyjmowani są przez dyrektora lub wicedyrektorów;
    2) Dyrektor szkoły lub wicedyrektor przyjmują skargi i wnioski w poniedziałki od godz.14.00 do 15.00 i w czwartki w godz od 11.00 do 12.00
    3) Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub także za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu;
    4) Pracownik szkoły, który otrzymał skargę dotyczącą jego działalności, obowiązany jest przekazać ją niezwłocznie dyrektorowi;
    5) Sekretariat szkoły prowadzi rejestr skarg i wniosków;
    6) Skargi i wnioski przekazane przez redakcje prasowe, radiowe i telewizyjne oraz organizacje społeczne podlegają rozpatrzeniu i załatwieniu w takim samym trybie, jak skargi i wnioski osób fizycznych i prawnych;
    7) Do rejestru wpisuje się także skargi i wnioski, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego- anonimy;
    8) Rejestr skarg uwzględnia następujące rubryki:
    a) liczba porządkowa,
    b) data wpływu skargi/wniosku,
    c) data rejestrowania skargi/wniosku,
    d) adres osoby lub instytucji wnoszącej skargę/wniosek,
    e) informacja na temat, czego dotyczy skarga/wniosek,
    f) termin załatwienia skargi/wniosku,
    g) imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za załatwienie skargi/wniosku,
    h) data załatwienia,
    i) krotka informacja o sposobie załatwiania sprawy.
    9) Do rejestru nie wpisuje się pism skierowanych do wiadomości szkoły.
    2. Kwalifikowanie skarg i wniosków:
    1) Kwalifikowanie spraw jako skargi lub wniosku dokonuje dyrektor;
    2) Każda sprawa zakwalifikowana przez dyrektora jako skarga lub wniosek wpisywana jest do rejestru skarg i wniosków;
    3) Jeśli z treści skargi lub wniosku nie można ustalić ich przedmiotu, dyrektor wzywa wnoszącego o wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięci braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania;
    4) Skargi/wnioski, które nie należą do kompetencji szkoły, należy zarejestrować, a następnie pismem przewodnim przesłać zgodnie z właściwością, zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego albo zwrócić mu sprawę wskazując właściwy organ, kopię pisma zostawić w dokumentacji szkoły;
    5) Skargi/wnioski, które dotyczą kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne organy, należy zarejestrować a następnie pismem przewodnim przesłać właściwym organom zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego, a kopie zostawić w dokumentacji szkoły;
    6) Skargi/wnioski anonimowe po dokonaniu rejestracji pozostają bez rozpoznania;
    7) Dyrektor może informacje zawarte w anonimowej skardze/wniosku wykorzystać w ramach pełnionego nadzoru pedagogicznego.

    3. Rozpatrywanie skarg i wniosków:
    1) Skargi/wnioski rozpatruje dyrektor szkoły lub osoba przez niego upoważniona;
    2) Z wyjaśnienia skargi/wniosku sporządza się następują dokumentację:
    a) oryginał skargi/wniosku,
    b) notatkę służbową informującą o sposobie załatwienia skargi/wniosku i wynikach postępowania wyjaśniającego,
    c) materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśniania skargi/wniosku,
    d) odpowiedź do wnoszącego, w której został powiadomiony o sposobie rozstrzygnięcia sprawy wraz z urzędowo potwierdzonym jej wysłaniem,
    e) inne pisma, jeśli sprawa tego wymaga.
    3) Odpowiedź do wnoszącego winna zawierać:
    a) oznaczenie organu, od którego pochodzi,
    b) wyczerpującą informację o sposobie załatwienia sprawy z odniesieniem się do wszystkich zarzutów/wniosków zawartych w skardze/wniosku,
    c) imię i nazwisko osoby rozpatrującej skargę.
    4) Pełna dokumentacja po zakończeniu sprawy przechowywana jest w sekretariacie szkoły.

    4. Terminy rozpatrywania skarg i wniosków
    1. Skargę/wniosek rozpatruje się bez zbędnej zwłoki.



    ROZDZIAŁ IX
    Tryb wykonywania kontroli

    § 40. 1. Kontrola polega na badaniu działalności jednostek i komórek organizacyjnych pod względem merytorycznym, formalnym, analizowaniu jej wyników oraz zapobieganiu powstawania nieprawidłowości i jest prowadzona zgodnie z Regulaminem Kontroli Wewnętrznej.
    2. System kontroli obejmuje kontrole wewnętrzne.
    3. Celem kontroli wewnętrznej w szkole jest badanie prawidłowości realizacji zadań, efektywności działania, w szczególności kontrola wewnętrzna obejmuje czynności polegające na:
    1) ustaleniu stanu faktycznego;
    2) badaniu zgodności postępowania pracowników z obowiązującymi przepisami;
    3) ustaleniu przyczyn i skutków stwierdzonych nieprawidłowości, jak również osób za nie
    odpowiedzialnych;
    4) wskazanie sposobu i środków umożliwiających likwidacje nieprawidłowości;
    5) omówienie wyniku kontroli z kierownikiem jednostki kontrolowanej i zainteresowanym pracownikiem.
    4. Wszystkie osoby zatrudnione na stanowiskach kierowniczych komórek organizacyjnych zobowiązane są w ramach powierzonych obowiązków do sprawowania nadzoru i kontroli w stosunku do podległych pracowników i opracowania planu kontroli.
    5. Zakresy kontroli:
    1) Dyrektor szkoły przeprowadza kontrolę w zakresie:
    a) prawidłowej realizacji zadań wychowawczych, opiekuńczych i dydaktycznych,
    b) prawidłowej realizacji zadań i czynności wszystkich pracowników szkoły,
    c) przestrzegania dyscypliny pracy,
    d) realizacji uchwał Rady Pedagogicznej,
    e) prawidłowości gospodarki finansowej zgodnie z zatwierdzonym planem finansowym,
    f) prowadzenia dokumentacji księgowej,
    g) prowadzenia spraw kadrowych, w tym akt osobowych,
    h) zgodności wypłat wynagrodzenia z dokumentacją źródłową,
    i) przestrzegania ustawy o ochronie danych osobowych.
    j) wykorzystywania urlopów pracowniczych,
    k) przeprowadzania w szkole zamówień publicznych,
    l) przestrzegania instrukcji księgowych, obiegu dokumentów, instrukcji kancelaryjnej,
    m) rozchodowania druków ścisłego zarachowania, terminowości składania sprawozdań,
    n) zabezpieczenia nośników danych, archiwizacja danych i dokumentów.
    2) Wicedyrektor szkoły przeprowadza kontrolę w zakresie:
    a) prawidłowej realizacji zadań dydaktycznych , wychowawczych i opiekuńczych,
    b) prawidłowości prowadzenia dokumentacji szkolnej,
    c) prawidłowej organizacji zajęć pozalekcyjnych, wycieczek,
    d) realizacji uchwał Rady Pedagogicznej,
    e) przestrzegania dyscypliny pracy przez nauczycieli,
    f) przestrzegania przez uczniów i nauczycieli statutu szkoły,
    g) przestrzegania przez uczniów i nauczycieli przepisów bhp i p/poż,
    3) Główny księgowy przeprowadza kontrolę w zakresie:
    a) rzetelności i terminowości wykonywania operacji księgowych,
    b) prawidłowego naliczania podatków i składek,
    c) prawidłowego prowadzenia dokumentacji księgowo- finansowej,
    d) poprawności ewidencji majątku,
    e) inwentaryzowania składników majątkowych,
    f) prawidłowej gospodarki magazynowej,
    g) poprawności wystawianych faktur,
    h) stan kasy,
    i) ochronę danych osobowych,
    j) odprowadzania terminowego należnych podatków, składek ZUS i innych płatności,
    k) prawidłowej gospodarki środkami ZFŚS,
    4) Kierownik Administracyjny przeprowadza kontrolę w zakresie:
    a) dyscypliny pracy pracowników administracji i obsługi,
    b) prawidłowości wykonywania obowiązków pracowników administracji i obsługi,
    c) utrzymania porządku i czystości w szkole,
    d) sprawności urządzeń technicznych , sportowych, sprzętu p/poż, instalacji elektrycznych, odgromowych i innych,
    e) realizacji prac remontowych, modernizacyjnych i konserwatorskich,
    f) gospodarowania środkami czystości artykułami biurowymi,
    g) zabezpieczenia budynków przed kradzieżą,
    h) prowadzenia dozoru szkoły przez firmę ochroniarską.
    5) Inspektor bhp przeprowadza kontrolę w zakresie ujętym w rozporządzeniu R. M. z 2 września 1997 r. w sprawie służby BHP ( Dz. U. z 1997 r Nr 109, poz. 704 ze zm.)
    6) Inspektor p/poż przeprowadza kontrolę w zakresie:
    a) wyposażenia pomieszczeń szkolnych w sprzęt p/pożarowy,
    b) przestrzegania przepisów p/pożarowych przez użytkowników pomieszczeń szkolnych,
    c) wizualizacji planu ewakuacji, instrukcji p.poż,
    d) znajomości sygnałów alarmowych i dróg ewakuacyjnych na alarmach próbnych,

    ROZDZIAŁ X
    Przepisy końcowe
    § 41. Kierownicy jednostek organizacyjnych szkoły są odpowiedzialni za egzekwowanie przestrzegania przez pracowników postanowień Regulaminu.
    § 42. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązujące oraz Statut Zespołu Szkół Zawodowych Nr 1 w Starachowicach, i Regulamin Pracy.
    § 43. Wprowadzanie zmian do Regulaminu może nastąpić w trybie właściwym dla jego ustalenia.





    Data wprowadzenia: 2012-12-17 1308
    Data upublicznienia: 2012-12-17
    Art. czytany: 2151 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Dagmara Zapała
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    » Przełącz na wiadomości archiwalne
    Podkategoria:
    Wniosek o udzielenie pozwolenia na użytkowanie
    Oświadczenie inwestora o braku sprzeciwu lub uwag
    Oświadczenie kierownika budowy o wykonaniu obiektu budowlanego
    Potwierdzenie odbioru wykonanych przyłączy
    Ostat. 10 wiadomości:

    » Potwierdzenie odbioru wykonanych przyłączy
    BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Starostwa Powiatowego w Starachowicach