|
|
|
|
Jednostki organizacyjne Powiatowy Zakład Aktywności Zawodowej w Kałkowie-Godowie REGULAMINY
|
|
REGULAMIN ZAKŁADOWEGO FUNDUSZU AKTYWNOŚCI ZAWODOWEJ
REGULAMIN
ZAKŁADOWEGO FUNDUSZU
AKTYWNOŚCI
§1
Zakładowy fundusz aktywności tworzy się ze środków, o których mowa w art. 31 ust. 4 ustawy oraz art. 38 ust. 2 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176, z późn. zm.).
§2
Środki zakładowego funduszu aktywności przechowywane są na wyodrębnionym rachunku bankowym i ewidencjonowane przez zakład.
§3
Ze środków zakładowego funduszu aktywności mogą być finansowane wydatki związane z:
1) usprawnianiem i dodatkowym oprzyrządowaniem stanowisk pracy, wspomagającym samodzielne funkcjonowanie osób niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności w zakładzie;
2) poprawą warunków pracy osób niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności;
3) zakupem sprzętu i wyposażenia pomagającego osobie niepełnosprawnej zaliczonej do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności w samodzielnym życiu i uczestnictwie w życiu społecznym w lokalnym środowisku;
4) pomocą w przygotowaniu osób niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności do pracy poza zakładem i wyrównaniem ich szans w nowym miejscu pracy;
5) dokształcaniem, przekwalifikowaniem i szkoleniem osób niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności;
6) pomocą w przygotowaniu, budowie, remoncie i wyposażeniu indywidualnych i zbiorowych form mieszkalnictwa chronionego dla osób niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności, które nie znajdują oparcia we własnej rodzinie lub usamodzielniających się;
7) rekreacją i uczestnictwem osób niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności w życiu kulturalnym;
8) pomocą w zaspokajaniu innych potrzeb socjalnych i związanych z rehabilitacją społeczną zatrudnionych osób niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności.
§4
Środki zakładowego funduszu aktywności przeznaczone na poprawę warunków pracy nie mogą przekraczać 30 % rocznych wpływów tego funduszu.
§5
Pomoc, o której mowa w paragrafie 3 pkt 3, 5-8, może być udzielana osobom niepełnosprawnym zatrudnionym w zakładzie, w formie pomocy bezzwrotnej lub w formie nieoprocentowanej pożyczki oraz zakupów bezpośrednich.
§6
Zasady udzielania świadczeń z Zakładowego Funduszu Aktywności:
1) udzielanie świadczeń z Zakładowego Funduszu Aktywności w postaci dotacji, nie jest uzależnione od dochodu osoby niepełnosprawnej na jednego członka rodziny.
2) wniosek o udzielenie pomocy finansowej w formie pożyczki z ZFA opracowuje Zespół Programowy na wniosek zainteresowanego i po zaopiniowaniu przez dyrektora zakładu podlega akceptacji przez starostę lub osobę upoważnioną przez starostę.
3) do wniosku o pożyczkę powinny być dołączone imienne rachunki osoby niepełnosprawnej.
4) udzielona pożyczka na wniosek pożyczkobiorcy może być przez dyrektora zakładu częściowo umorzona, jednak nie więcej niż do wysokości 50% po spłaceniu co najmniej 50% otrzymanej kwoty.
5) w przypadku przyznania pożyczki spisana jest umowa według ustalonego wzoru z określeniem warunków i terminów spłaty.
6) wniosek o pożyczkę powinien zawierać dane dwóch żyrantów wraz z ich podpisami uwierzytelnionymi przez osobę prowadzącą sprawy kadrowe.
7) pożyczkę można otrzymać z ZFA nie częściej niż raz na trzy lata, jeżeli pozwalają na to możliwości finansowe Zakładu.
§7
Wydatki, o których mowa w § 15 ust. 1 pkt 3, 5-8, mogą być ponoszone w ramach realizacji indywidualnych programów rehabilitacji, o których mowa w § 13 ust. 2.
§8
W przypadku stwierdzenia, że osoba niepełnosprawna nie przestrzega zobowiązań i zasad korzystania z świadczeń z Funduszu Aktywności Zawodowej – starosta na wniosek kierownika zakładu może podjąć decyzję o zwrocie otrzymanej dotacji pod rygorem natychmiastowego zwrotu.
§9
Kwestie nie objęte niniejszym regulaminem rozstrzyga dyrektor zakładu.
§10
Wzór wniosku o pożyczkę z Zakładowego Funduszu Aktywności w załączeniu regulaminu.
Dyrektor zakładu
( - Andrzej Śledziona )
Załącznik nr 1
do Regulaminu Funduszu
Aktywności Zawodowej
Data wpływu ..........................................................
Nr rejestru ................................................................
Powiatowy Zakład
Aktywności Zawodowej
STYKÓW
Ul. Świętokrzyska 125
WNIOSEK O POŻYCZKĘ NR ..............................
z środków
Zakładowego Funduszu Aktywności
Dane wnioskodawcy:
Nazwisko i imię:..........................................................................................................
Telefon: ..............................................................................................................................
UWAGA:
1. Prosimy o staranne i czytelne wypełnienie wniosku.
2. Treść wniosku obejmuje zestaw zagadnień, których znajomość jest niezbędna do przeprowadzenia kompleksowej oceny przedsięwzięcia i podjęcia decyzji.
3. Wnioskodawca zobowiązany jest do udostępnienia przedstawicielom Zespołu Programowego dokumentacji związanej z wnioskiem lub dokonania oceny sytuacji naocznie przed przyznaniem pożyczki oraz w trakcie trwania umowy.
4. Fakt złożenia wniosku o pożyczkę nie gwarantuje jej przyznania.
I. INFORMACJA O WNIOSKODAWCY:
1.1. Nazwisko i imię:...............................................................................................................................................................................
PESEL:...............................................................
2.2. Dowód osobisty:
seria: ............................................................. Nr: ............................................................................................
wydany przez:......................................................................... dnia:............................................................
2.3. Miejsce zamieszkania:................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................
2.4. Telefon: ............................................................
2.5. Osoby pozostające na utrzymaniu / proszę wymienić /:
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
2.7. Czy jest Pan / Pani zadłużona, a jeżeli tak to na jaką kwotę i gdzie:
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
II. DANE DOTYCZĄCE POŻYCZKI I JEJ WYKORZYSTANIA
2.1. Wysokość wnioskowanej pożyczki: ................................................................................................................................
słownie:....................................................................................................................................................................................................
2.2 Okres na jaki pożyczka ma zostać udzielona: ............................................................................................................
2.3 Proponowana liczba rat:...............................................................................................................................................................
2.4 Proponowana forma zabezpieczenia cywilnego (poręczyciele ) :
a) Imię i nazwisko: .....................................................................................................Nr. PESEL:........................................
Adres: ................................................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................................................................
Miejsce zatrudnienia: .............................................................................................................................................................
Miesięczne wynagrodzenie ( brutto ): ......................................................................................................................
........................................................................
podpis poręczyciela
b) Imię i nazwisko: ....................................................................................................Nr. PESEL ......................................
Adres: ................................................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................................................................
Miejsce zatrudnienia: .............................................................................................................................................................
Miesięczne wynagrodzenie ( brutto ): ......................................................................................................................
........................................................................
podpis poręczyciela
III. SPOSÓB WYKORZYSTANIA POŻYCZKI ( dokładny opis )
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
.....................................................................................
Podpis wnioskodawcy
IV ZAŁĄCZNIKI STANOWIĄCE INTEGRALNĄ CZĘŚĆ WNIOSKU
4.1...........................................................................................................................................................................................................................
4.2 ..........................................................................................................................................................................................................................
4.3 .........................................................................................................................................................................................................................
O P I N I A
Dotycząca wniosku Nr ................................................. dotyczącego pożyczki
z Funduszu Aktywności Zawodowej
I. Opinia Zespołu Programowego:
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................
Data Podpis Przewodniczącego Zespołu Programowego
II. Opinia Dyrektora Zakładu:
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
.........................................................................................................................
Data Podpis
III. Decyzja Starosty:
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
........................................................................................................................
Data Podpis
Załącznik nr 2
do Regulaminu Funduszu
Aktywności Zawodowej
UMOWA POŻYCZKI NR…...../ …….........
W dniu …………………. roku pomiędzy:
……………………….................. – Dyrektor Powiatowego Zakładu Aktywności Zawodowej
zwanym w dalszej części umowy „ Pożyczkodawcą ” ,
a
………………………………...................– pracownikiem Powiatowego Zakładu Aktywności Zawodowej, zwanym w dalszej części umowy „ Pożyczkobiorcą ”
została zawarta umowa o następującej treści:
§ 1
Przedmiotem umowy jest udzielenie pożyczki pieniężnej w kwocie wynoszącej:
……………..........złotych, słownie ………………………………………………...................
§ 2
Pożyczkobiorca przyjmuje pożyczkę i potwierdza jej odbiór w kwocie…….................złotych, słownie …………………………………………............................... przez podpisanie umowy.
§ 3
Podstawą udzielenia pożyczki jest decyzja zawarta w „ Wniosku o pożyczkę Nr ………...... ” z dnia ………………………..
§ 4
Pożyczkobiorca zobowiązuje się do zwrotu w ustalonych harmonogramem ratach pełnej kwoty pożyczki do kasy Powiatowego Zakładu Aktywności Zawodowej.
§ 5
Harmonogram terminów wpłaty rat oraz ich wysokość jest ustalona Załącznikiem
nr 1 do niniejszej umowy i stanowi jej integralną część.
§ 6
Nie dokonanie zwrotu pożyczki w ustalonych warunkach spowoduje ściągnięcie pozostałej kwoty z środków finansowych poręczycieli w osobach:
1…………………………………….. – zgodnie z wnioskiem,
2………………………………………– zgodnie z wnioskiem.
§ 7
W sprawach nie uregulowanych postanowieniami umowy mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.
§ 8
Umowa została sporządzona w 2 egzemplarzach po 1 dla każdej ze stron.
Pożyczkodawca............................................... Pożyczkobiorca............................................
Załącznik nr 3
do Regulaminu Funduszu
Aktywności Zawodowej
Harmonogram spłaty pożyczki
do umowy nr ……./…………
Lp. Data spłaty
do dn.: Wysokość
raty Kapitał
spłacony Kapitał pozostający
do zapłaty
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Razem
Zapoznano się i zaakceptowano harmonogram:
Pożyczkodawca Pożyczkobiorca
………………………… …… ……………………………..
Załącznik nr 4
do Regulaminu Funduszu
Aktywności Zawodowej
Data: .......................................................................
Nazwisko i imię: .....................................................................
OŚWIADCZENIE
Oświadczam, iż wyrażam zgodę na potrącanie rat udzielonej mi pożyczki z mojego wynagrodzenia, zgodnie z harmonogramem spłaty do umowy nr ………./ ………..............
Podpis pożyczkobiorcy: ..................................................
Data wprowadzenia: 2012-05-24 0950 Data upublicznienia: 2012-05-24 Art. czytany: 3992 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: MICHAŁ MAJOR
|
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
|
|
|
|