Pozwolenia na budowę i rozbiórkę
Przeniesienie pozwolenia na budowę/rozbiórkę/zgłoszenia budowy budynku mieszkalnego
Miejsce załatwienia Starostwo Powiatowe
Kancelaria Ogólna (parter) lub
Wydział Budownictwa
ul. dr Władysława Borkowskiego 4
pokoje od 203 do 207 (II piętro)
tel. 0-41 276 09 25, 0-41 276 09 27, 0-41 276 09 50,
e-mail: [email protected]
Wymagane dokumenty Przy ubieganiu się o wydanie pozwolenia na budowę należy wypełnić wniosek na druku B-1 (dostępny w wydziale pok. 203, 206, 207 lub w załącznikach) oraz dołączyć następujące dokumenty:
1. Cztery egzemplarze projektu budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczególnymi,
2. Zaświadczenie potwierdzające wpis projektanta na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego oraz odpis uprawnień budowlanych,
3. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane – druk dostępny w Wydziale i na stronie internetowej ,
4. decyzję o warunkach zabudowy jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
5. Oświadczenie projektanta i sprawdzającego (jeśli jest wymagany) o sporządzeniu projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej (art. 20 ust. 4 Prawa budowlanego).
Do wniosku o pozwolenie na rozbiórkę należy dołączyć:
1. zgodę właściciela obiektu;
2. szkic usytuowania obiektu budowlanego;
3. opis zakresu i sposobu prowadzenia robót rozbiórkowych;
4. opis sposobu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia;
5. pozwolenia, uzgodnienia lub opinie innych organów, a także inne dokumenty, wymagane przepisami szczególnymi; nie dotyczy to uzgodnienia i opinii uzyskiwanych w ramach oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko albo oceny oddziaływania przedsięwzięcia na obszar Natura 2000;
6. w zależności od potrzeb, projekt rozbiórki obiektu.
Do wniosku (druk w załącznikach lub wydziale) o przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę/rozbiórkę lub zgłoszenia budowy budynku mieszkalnego należy dołączyć:
1. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane – druk dostępny w wydziale i na stronie internetowej,
2. Zgodę poprzedniego Inwestora na przeniesienie decyzji/zgłoszenia,
3.Dziennik budowy (do wglądu)
Miejsce odbioru Pozwolenie wraz z zatwierdzonym projektem odbiera się osobiście lub przez wyznaczonego pełnomocnika w Wydziale Budownictwa (Starachowice, ul. dr Władysława Borkowskiego 4, II piętro, pok. 203, 206 i 207).
Opłaty Opłaty skarbowe od wydanych decyzji, czynności urzędowych i zaświadczeń pobierane są zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej.
Zwolnienie z tej opłaty dotyczy spraw z zakresu budownictwa mieszkaniowego, budowy lub odbudowy obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych wskutek działalności spowodowanej ruchem zakładu górniczego lub klęsk żywiołowych, budynków służby zdrowia, szkolnych, oraz przeznaczanych na cele naukowe, socjalne i kulturalne
Termin załatwienia Okres oczekiwania na wydanie pozwolenia na budowę wynosi do 65 dni od chwili złożenia kompletnego wniosku
Tryb odwoławczy Organ odwoławczy - Wojewoda Świętokrzyski
Uwagi Interesanci przyjmowani są w godzinach od 7.30 do 15.30 w dniach pracy Urzędu.
Szczegółowe informacje udzielane są w siedzibie Wydziału Budownictwa, przy ul. dr Władysława Borkowskiego 4 w pokojach nr 203, 206 i 207 oraz pod numerami telefonu
041 276 09 25, 041 276 09 27 i 041 276 09 50.
Podstawa prawna Ustawa z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego
Treść Pozwolenia na budowę wymagane jest w przypadkach innych, niż wymienione w art. 29 Prawa budowlanego.
Opracował Kamilla Gawlik
Data wprowadzenia: 2007-02-14 1506 Data upublicznienia: 2007-02-14 Art. czytany: 26691 razy
|