OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy 2013-02-14 1404 Art. czytany: 2242 razy Dostaraczenie energii cieplnej do budynków szkoły Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia: www.lo1.starachowice.pl Starachowice: Dostarczenie energii cieplnej i ciepłej wody użytkowej do budynku szkoły oraz hali sportowej I Liceum Ogólnokształcącego im. T. Kościuszki przy ul. Radomskiej 37 w Starachowicach wraz z wykonaniem: przyłącza, węzła cieplnego i modernizacji pomieszczenia kotłowni. Numer ogłoszenia: 61892 - 2013; data zamieszczenia: 14.02.2013 OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego. SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Starachowicach , ul. Radomska 37, 27-200 Starachowice, woj. świętokrzyskie, tel. 041 2747702, faks 041 2747702. • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.lo1.starachowice.pl I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Liceum Ogólnokształcące. SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostarczenie energii cieplnej i ciepłej wody użytkowej do budynku szkoły oraz hali sportowej I Liceum Ogólnokształcącego im. T. Kościuszki przy ul. Radomskiej 37 w Starachowicach wraz z wykonaniem: przyłącza, węzła cieplnego i modernizacji pomieszczenia kotłowni.. II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy. II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 2.1. Przedmiotem zamówienia jest: Dostarczenie energii cieplnej i ciepłej wody użytkowej do budynku szkoły oraz hali sportowej I Liceum Ogólnokształcącego im. T. Kościuszki przy ul. Radomskiej 37 w Starachowicach wraz z wykonaniem: przyłącza, węzła cieplnego i modernizacji pomieszczenia kotłowni. Moc zamówiona na potrzeby c.o. budynku szkolnego i hali sportowej - 320 kW , moc zamówiona na potrzeby cw.u. budynku szkolnego i hali sportowej - 30 kW przewidywane zużycie ciepła dla budynku szkolnego i hali sportowej - 1330 GJ/rok Wykonawca zaprojektuje, dokona wymaganych prawem uzgodnień i wykona na swój koszt przyłącze cieplne preizolowane o średnicy zapewniającej dostawę ciepła do obiektów Zamawiającego w ilości zapewniającej prawidłową pracę wewnętrznych instalacji odbiorczych. Wykonawca zaprojektuje, dostarczy, zamontuje i uruchomi na swój koszt węzeł cieplny w pomieszczeniu kotłowni budynku szkolnego. Węzeł cieplny będzie wykonany zgodnie z aktualnymi standardami technicznymi zapewniającymi niezawodną i ekonomiczną eksploatację (min. wyposażenie w automatykę pogodową instalacji c.o.). W ramach montażu węzła Wykonawca wykona niezbędne roboty budowlane i demontażowe wymagane dla dostosowania pomieszczenia kotłowni do funkcji węzła cieplnego zgodnie z obowiązującymi przepisami. Parametry węzła będą zapewniać prawidłową pracę wewnętrznych instalacji odbiorczych budynku szkolnego i hali sportowej. Węzeł cieplny i układ pomiarowy pozostaną własnością Wykonawcy i będą przez niego obsługiwane i konserwowane. Wykonawca będzie ponosił koszty energii elektrycznej niezbędnej dla funkcjonowania węzła cieplnego. Roboty powinny być prowadzone zgodnie z przepisami BHP, PIP, P. Poż. i przepisami prawa budowlanego. UWAGA: Zaleca się wykonawcom dokonanie wizji lokalnej terenu I Liceum Ogólnokształcącego, szczególnie w istniejącej tam kotłowni celem zdobycia wszelkich informacji niezbędnych do należytego wykonania zamówienia i prawidłowego obliczenia ceny ofertowej.. II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie. II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.30.00.00-2. II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie. II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2018. SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM III.2) ZALICZKI • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku o wykonawca wykaże się posiadaniem aktualnej koncesji na prowadzenie działalności w zakresie sprzedaży energii cieplnej. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia / nie spełnia na podstawie oświadczeń i dokumentów złożonych zgodnie z tabelą zawartą w pkt 7.1 niniejszej SIWZ. Niespełnienie, któregokolwiek z powyższych warunków spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć: • koncesję, zezwolenie lub licencję • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć: • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada: III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że: • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie SEKCJA IV: PROCEDURA IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie. IV.3) ZMIANA UMOWY Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian Jeżeli w trakcie obowiązywania umowy nastąpi ustawowa zmiana w zakresie podatku od towarów i usług, Zamawiający zobowiązuje się do uiszczenia opłaty powiększonej lub pomniejszonej o podatek od towarów i usług według obowiązującej stawki. Przewiduje się wydłużenie terminu realizacji zamówienia po upływie okresu 5 lat. Przewiduje się zmiany stawek w oparciu o zatwierdzoną taryfę. IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.lo1.starachowice.pl Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: I Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki ul. Radomska 37, 27-200 Starachowice w sekretariacie. IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.02.2013 godzina 12:00, miejsce: I Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki ul. Radomska 37, 27-200 Starachowice w sekretariacie. IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie ZAMAWIAJĄCY: I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki ul. Radomska 37 27-200 Starachowice SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych na: Przetarg nr KS.26.1.2013 Dostarczenie energii cieplnej i ciepłej wody użytkowej do budynku szkoły oraz hali sportowej I Liceum Ogólnokształcącego im. T. Kościuszki przy ul. Radomskiej 37 w Starachowicach wraz z wykonaniem: przyłącza, węzła cieplnego i modernizacji pomieszczenia kotłowni. CPV - 09300000-2 Energia cieplna Spis załączników: Nr 1 – Formularz ofertowy Nr 2 – Oświadczenie z art. 22 ust.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Nr 3 – Oświadczenie z art. 24 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Nr 4 – Oświadczenie z art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Nr 5 – Istotne dla stron postanowienia umowy 1. INFORMACJE WSTĘPNE 1.1. Tryb udzielania zmówienia. Postępowanie będzie prowadzone na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. Nr 113 poz. 759 z 2010 r., ze zm.), w trybie przetargu nieograniczonego. 1.1.1. Do spraw nie uregulowanych w niniejszej SIWZ mają zastosowanie przepisy ww. ustawy. 1.2. Nazwa oraz adres zamawiającego. 1.2.1. Wszelką korespondencję należy kierować na adres: I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki, ul. Radomska 37, 27-200 Starachowice - telefon: (41) 2747702, nr faxu (41) 2747702, - e – mail: [email protected], - oferty należy składać w siedzibie I Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki ul. Radomska 37, 27-200 Starachowice w sekretariacie, - zamawiający nie bierze odpowiedzialności za skutki braku zachowania przez Wykonawców powyższego wymogu. 1.3. Osobą upoważnioną do kontaktów z wykonawcami w sprawie niniejszego postępowania jest Sylwester Zawłocki - tel. (41) 2747702. 1.4. Informacja o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów. 1.4.1. Zamawiający dopuszcza możliwość przekazywania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji pomiędzy sobą a wykonawcą pisemnie, faksem oraz drogą elektroniczną. 1.4.2. Jeżeli zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 1.5 Zamawiający nie zamierza zwoływać zebrania Wykonawców. 1.6. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 1.7. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania oferty wariantowej. 1.8. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 1.9. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. 1.10. Zamawiający nie przewiduje wnoszenia wadium. 1.11. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających. 1.12. SIWZ wraz z załącznikami znajduje się na stronie internetowej : http://www.lo1.starachowice.pl - przetargi 1.13. Wszystkie informacje dotyczące niniejszego postępowania w tym w szczególności pytania i odpowiedzi na nie, zmiany SIWZ oraz odwołania będą zamieszczane na wyżej wymienionej stronie internetowej. 2. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 2.1. Przedmiotem zamówienia jest: Dostarczenie energii cieplnej i ciepłej wody użytkowej do budynku szkoły oraz hali sportowej I Liceum Ogólnokształcącego im. T. Kościuszki przy ul. Radomskiej 37 w Starachowicach wraz z wykonaniem: przyłącza, węzła cieplnego i modernizacji pomieszczenia kotłowni. Moc zamówiona na potrzeby c.o. budynku szkolnego i hali sportowej - 320 kW , moc zamówiona na potrzeby cw.u. budynku szkolnego i hali sportowej - 30 kW przewidywane zużycie ciepła dla budynku szkolnego i hali sportowej - 1330 GJ/rok Wykonawca zaprojektuje, dokona wymaganych prawem uzgodnień i wykona na swój koszt przyłącze cieplne preizolowane o średnicy zapewniającej dostawę ciepła do obiektów Zamawiającego w ilości zapewniającej prawidłową pracę wewnętrznych instalacji odbiorczych. Wykonawca zaprojektuje, dostarczy, zamontuje i uruchomi na swój koszt węzeł cieplny w pomieszczeniu kotłowni budynku szkolnego. Węzeł cieplny będzie wykonany zgodnie z aktualnymi standardami technicznymi zapewniającymi niezawodną i ekonomiczną eksploatację (min. wyposażenie w automatykę pogodową instalacji c.o.). W ramach montażu węzła Wykonawca wykona niezbędne roboty budowlane i demontażowe wymagane dla dostosowania pomieszczenia kotłowni do funkcji węzła cieplnego zgodnie z obowiązującymi przepisami. Parametry węzła będą zapewniać prawidłową pracę wewnętrznych instalacji odbiorczych budynku szkolnego i hali sportowej. Węzeł cieplny i układ pomiarowy pozostaną własnością Wykonawcy i będą przez niego obsługiwane i konserwowane. Wykonawca będzie ponosił koszty energii elektrycznej niezbędnej dla funkcjonowania węzła cieplnego. Roboty powinny być prowadzone zgodnie z przepisami BHP, PIP, P. Poż. i przepisami prawa budowlanego. UWAGA: Zaleca się wykonawcom dokonanie wizji lokalnej terenu I Liceum Ogólnokształcącego, szczególnie w istniejącej tam kotłowni celem zdobycia wszelkich informacji niezbędnych do należytego wykonania zamówienia i prawidłowego obliczenia ceny ofertowej. 2.2. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania niniejszego zamówienia. 2.3. Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne. 2.4 Zamawiający nie występował dla niniejszego postępowania o przyznanie środków pochodzących z budżetu UE oraz nie podlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie EFTA. 2.5 Zamawiający dopuszcza możliwość wykonywania zamówienia przez Podwykonawcę z uwagi na specyfikę przedmiotu zamówienia po uprzedniej zgodzie Zamawiającego. 3. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA 3.1 Wykonanie przyłącza i węzła cieplnego do 30.06.2013r. 3.2 Dostawa ciepła i ciepłej wody użytkowej od 01.07.2013r. do 30.06.2018r. 4. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy (tj. osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej) którzy: 4.1. Spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dotyczące: 4.1.1. Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania: wykonawca wykaże się posiadaniem aktualnej koncesji na prowadzenie działalności w zakresie sprzedaży energii cieplnej 4.2. Wykonawca może polegać na zasobach innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji jest zobowiązany udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 4.3. Nie podlegają wykluczeniu z przedmiotowego postępowania na podstawie art. 24 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. , Nr 113, poz. 759 ze zm.) 4.4. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia / nie spełnia na podstawie oświadczeń i dokumentów złożonych zgodnie z tabelą zawartą w pkt 7.1 niniejszej SIWZ. Niespełnienie, któregokolwiek z powyższych warunków spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 5. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY 5.1 Wymagania podstawowe. 5.1.1. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 5.1.2. Ofertę należy przygotować według wymagań określonych w niniejszej SIWZ. Złożenie oferty na formularzu o innej treści jest niedopuszczalne i spowoduje odrzucenie oferty. Oferta musi być podpisana przez osobę/y uprawnione do reprezentacji Wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych w wysokości co najmniej odpowiadającej cenie oferty. 5.1.3. Ofertę i wszystkie załączone dokumenty (tam gdzie jest to wymagane przez Zamawiającego) powinny/a podpisać osoby/a uprawnione/a do reprezentowania firmy ujawnione/a w rejestrze lub ewidencji lub przez osoby odpowiednio upoważnione przez osoby uprawnione do reprezentacji firmy ujawnione w rejestrze lub ewidencji. 5.1.4. W przypadku, kiedy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5.1.5. Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do reprezentowania Wykonawcy, zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych w co najmniej wysokości odpowiadającej cenie oferty oraz podpisania oferty musi bezpośrednio wynikać z dokumentów załączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli pełnomocnictwo takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy to do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną notarialnie za zgodność z oryginałem kopię pełnomocnictwa wystawionego na reprezentanta Wykonawcy przez osoby do tego upełnomocnione. 5.1.6. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniami na język polski i poświadczonym przez wykonawcę. 5.1.7. Zamawiający oczekuje, że Wykonawcy zapoznają się dokładnie z treścią SIWZ. 5.1.8. Wzory dokumentów i formularzy należy wypełnić ściśle według wskazówek określonych w SIWZ. 5.1.9. Zamawiający nie dopuszcza dokonywania w treści załączonych wzorów dokumentów i formularzy jakichkolwiek zmian ich treści. Należy wypełnić je ściśle według wskazówek określonych przez Zamawiającego w SIWZ. 5.1.10. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty z zastrzeżeniem okoliczności przewidzianych w art. 93 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5.1.11. Wykonawca ponosi ryzyko nieterminowego dostarczenia wszystkich wymaganych informacji i dokumentów, przedłożenia oferty nie w pełni odpowiadającej pod każdym względem niniejszej SIWZ. Każde uchybienie może skutkować odrzuceniem oferty (wykluczenie Wykonawcy z postępowania jest równoznaczne z odrzuceniem jego oferty). 5.2. Forma oferty 5.2.1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, pismem maszynowym lub inną trwałą, czytelną techniką. 5.2.2. Całość oferty musi być złożona w formie uniemożliwiającej jej przypadkowe zdekompletowanie, a kartki oferty ponumerowane. Należy zachować ciągłość numeracji także dla dokumentów, które Wykonawca zastrzega tylko do wiadomości zamawiającego i zastosować zasadę o której mowa w pkt. 5.3. 5.2.3. Wszelkie miejsca w ofercie, w których Wykonawca naniósł poprawki lub zmiany wpisywanej przez siebie treści muszą być parafowane przez osobę/y uprawnione do reprezentacji. 5.2.4. Dokumenty wchodzące w skład oferty mogą być składane w formie oryginałów lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez wykonawcę uprawnionego do reprezentacji. 5.2.5. W przypadku, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości, Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu. 5.2.6. Wykonawca winien umieścić ofertę w zamkniętej kopercie. Na kopercie winien podać adres zamawiającego oraz następujące oznaczenia: Przetarg nr KS.26.1.2013 - Dostarczenie energii cieplnej i ciepłej wody użytkowej do budynku szkoły oraz hali sportowej I Liceum Ogólnokształcącego im. T. Kościuszki przy ul. Radomskiej 37 w Starachowicach wraz z wykonaniem: przyłącza, węzła cieplnego i modernizacji pomieszczenia kotłowni. Nie otwierać przed dniem 25.02.2013 r. godz. 12 : 15. - Opakowanie musi być opatrzone następującymi danymi: nazwą firmy, albo imieniem i nazwiskiem, siedziby, albo miejsca zamieszkania oraz dokładnym adresem (ulica, numer lokalu, miejscowość, numer kodu pocztowego) Wykonawcy składającego daną ofertę. 5.3. Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa. 5.3.1. Wszelkie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, które wykonawca pragnie zastrzec przed dostępem dla innych uczestników postępowania, nie później niż w terminie składania ofert, winny być załączone na końcu oferty w osobnym opakowaniu w sposób umożliwiający łatwe od niej odłączenie i być opatrzone napisem: „Nie udostępniać innym uczestnikom postępowania”. 5.3.2. Utajnieniu mogą podlegać tylko te dokumenty, które zawierają informacje o przedsiębiorstwie przez które rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął działania w celu zachowania ich poufności. 5.3.3. Wykonawca nie może w szczególności zastrzec następujących informacji : nazwy ( firmy), adresu, ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofercie. 5.3.4. W sytuacji gdy Wykonawca zastrzeże w ofercie informacje, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa lub są jawne na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych lub odrębnych przepisów, Zamawiający zobowiązany będzie ujawnić te informacje, które Wykonawca objął swoim bezskutecznym zastrzeżeniem zakazu ich udostępniania. 6. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY 6.1. Wykonawca w Formularzu oferty poda cenę, z zastosowaniem której będzie realizował przedmiot zamówienia na warunkach określonych w opisie przedmiotu zamówienia oraz w istotnych dla stron postanowieniach umowy. Wykonawca nie może samodzielnie zmieniać i wprowadzać dodatkowych pozycji cenowych do formularza ofertowego. Ryzyko konieczności wykonania wszelkich prac towarzyszących mogących się pojawić w trakcie realizacji zamówienia, ryzyko związane ze zmianami kursów walut, ceł itp. obciąża Wykonawcę i należy uwzględnić je w oferowanych cenach. 6.2. Oferowana cena obejmować będzie wszystkie koszty niezbędne do wykonania niniejszego zamówienia. 6.3. Cena przyjęta w ofercie za energię cieplną musi być wyrażona w walucie polskiej z dokładnością do odpowiednio dwóch miejsc po przecinku. 6.4. Cena przyjęta w ofercie musi być zgodna z Taryfą dla ciepła ustaloną przez Wykonawcę. 6.5. W cenie oferty należy podać roczny koszt dostarczonego ciepła wg. poniższych parametrów: Moc zamówiona na potrzeby c.o. budynku szkolnego i hali sportowej - 320 kW, moc zamówiona na potrzeby cw.u. budynku szkolnego i hali sportowej - 30 kW, przewidywane zużycie ciepła dla budynku szkolnego i hali sportowej - 1330 GJ/rok 7. WYKAZ OŚWIADCZEŃ i DOKUMENTÓW JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY 7.1. Zawartość oferty. Kompletna oferta musi zawierać: Lp. Wymagany dokument 1. Wypełniony i podpisany Formularz Oferty sporządzony zgodnie z treścią i formą ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ. 2. Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ. 3. Aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie sprzedaży energii cieplnej. 4. Oświadczenie Wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ. 5. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert lub oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy - załącznik nr 4 6. Przebieg trasy przyłącza do budynku w formie graficznej (mapa) 7.2. Wykonawca, który wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu będzie polegał na zasobach innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy określonym w pkt. 7.1 - lp. 4, 5. 7.3. Wykonawca może polegać na zasobach innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji jest zobowiązany udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 7.4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia: 7.4.1. W przypadku, o którym mowa w pkt 7. 4. wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 7.4.2. Oryginał lub kopię pełnomocnictwa potwierdzoną notarialnie za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 7.4.3. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest złożyć oddzielnie dokumenty wymienione w poz. 4, 5 w tabeli zawartej w pkt. 7.1 niniejszej SIWZ. Pozostałe dokumenty wymienione w poz. 1, 2 i 3 tabeli zawartej w pkt. 7.1 niniejszej SIWZ wykonawcy przygotują wspólnie, ale składa i podpisuje je w ich imieniu pełnomocnik. 7.4.4. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia w przypadku wyboru ich oferty ponoszą solidarną odpowiedzialność za realizację przedmiotu umowy. 7.4.5. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana, jako oferta najkorzystniejsza zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 7.5. Wykonawcy, którzy mają siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 7.5.1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada zamiast dokumentu, o których mowa w l.p. 5 tabeli zawartej w pkt. 7.1 niniejszej SIWZ dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7.5.2. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju , w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o których mowa w l.p. 5 tabeli zawartej w pkt. 7.1 niniejszej SIWZ, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 7.6. Wezwanie wykonawcy do złożenia brakujących dokumentów. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń, dokumentów lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwo, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. 8. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ Okres związania Wykonawców złożoną ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 9. SKŁADANIE, OTWARCIE OFERT ORAZ WYBÓR NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY 9.1. Składanie ofert. 9.1.1. Oferty należy składać w I Liceum Ogólnokształcącym im. Tadeusza Kościuszki ul. Radomska 37, 27-200 Starachowice w sekretariacie, 9.1.2. Termin składania ofert w sekretariacie upływa dnia 25.02.2013 r. o godz. 12 : 00. Dla ofert przesłanych pod ww. adres, liczy się data i godzina dostarczenia oferty do sekretariatu. Oferty otrzymane przez Zamawiającego po tym terminie zostaną niezwłocznie zwrócone. 9.1.3. Oferty mogą być wycofane tylko przed upływem terminu składania ofert. Wniosek o wycofanie oferty powinien być złożony w jednym egzemplarzu w formie pisemnej w opakowaniu zaadresowanym adresem z pkt. 9.1.1. i oznakowanym: Wycofanie oferty Przetarg nr KS.26.1.2013 - Dostarczenie energii cieplnej i ciepłej wody użytkowej do budynku szkoły oraz hali sportowej I Liceum Ogólnokształcącego im. T. Kościuszki przy ul. Radomskiej 37 w Starachowicach wraz z wykonaniem: przyłącza, węzła cieplnego i modernizacji pomieszczenia kotłowni. Wniosek o wycofanie oferty należy złożyć w miejscu i czasie opisanym w ppkt. 9.1.1. i 9.1.2. przez osobę posiadającą pisemne upoważnienie od Wykonawcy do dokonania powyższego. Ofertę wycofaną Zamawiający zwraca niezwłocznie. 10. Otwarcie ofert. 10.1.1. Oferty zostaną otwarte w dniu 25.02.2013r., o godz. 12:15 w gabinecie dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego im. T.Kościuszki, ul. Radomska 37, 27-200 Starachowice 10.1.2. Otwarcie ofert jest jawne. 10.1.3. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający podaje kwotę jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. 10.1.4. Podczas otwarcia ofert podaje się nazwę (firmy) oraz adres wykonawcy, którego oferta jest otwierana, a także informacje dotyczące ceny oferty, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji, warunków płatności zawartych w ofercie. 10.2. Niejawne badanie ofert. 10.2.1. W części niejawnej przetargu Zamawiający dokona sprawdzenia czy oferta: a) wpłynęła od Wykonawcy uprawnionego do występowania w niniejszym przetargu, b) została prawidłowo podpisana, c) odpowiada wymaganiom określonym w SIWZ, d) odpowiada zasadom i wymogom określonym w ustawie o zamówieniach publicznych i aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie. 10.2.2. Zamawiający poprawi w ofercie: a) Oczywiste omyłki pisarskie. b) Oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek. c) Inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, nie powodujące istotnych zmian w treści oferty. Niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona. 10.3. Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, zwraca się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. 10.4. W toku badania i oceny złożonych ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert. 10.5. Odrzucenie oferty. 10.5.1. Zamawiający dokona sprawdzenia, czy: a) Wykonawcy, którzy złożyli oferty nie podlegają wykluczeniu, b) złożone oferty nie podlegają odrzuceniu. 10.5.2. Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawców, którzy nie spełniają warunków zawartych w oświadczeniu z art. 22 ust 1 art. 24 ust 1-2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. 10.5.3. Zamawiający zobowiązany będzie odrzucić ofertę, jeżeli: a) jest niezgodna z ustawą, b) jej treść nie odpowiada treści SIWZ , z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt. 3, c) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu konkurencji, d) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, e) została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, f) zawiera błędy w obliczeniu ceny, g) wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w pkt. 10.2.2. ppkt. c) niniejszej SIWZ. h) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów. Oferty odrzucone nie będą brały udziału w dalszej części postępowania. Oferty, które nie zostaną odrzucone, będą oceniane w sposób opisany w pkt. 11.1. SIWZ. 10.6. Unieważnienie postępowania. Zamawiający unieważni postępowanie jeżeli: 10.6.1 nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu w postępowaniu od wykonawcy nie podlegającemu wykluczeniu, 10.6.2 cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty. 10.6.3 złożono oferty o takiej samej cenie i Zamawiający wezwał Wykonawców, którzy złożyli te oferty do złożenia ofert dodatkowych i oferty dodatkowe złożono o takiej samej cenie, 10.6.4 wystąpi istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć wcześniej, 10.6.5 postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający zawiadamia równocześnie wszystkich wykonawców, którzy: a) ubiegali się o udzielenie zamówienia – w przypadku unieważnienia postępowania przed upływem terminu składania ofert, b) złożyli oferty – w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania ofert – podając uzasadnienie faktyczne i prawne. W przypadku unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający na wniosek wykonawcy, który ubiegał się o udzielenie zamówienia, zawiadamia o wszczęciu kolejnego postępowania, które dotyczy tego samego przedmiotu zamówienia lub obejmuje ten sam przedmiot zamówienia. 10.7. Zawiadomienie o wyniku postępowania. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi jednocześnie wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty o : 1) wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę) , albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano, uzasadnienie jej wyboru oraz nazwy (firmy), albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy wykonawców , którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację, 2) wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne, 3) wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne, 4) terminie, określonym zgodnie z art. 94 ust.1 lub 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, po którego upływie umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta Ponadto ogłoszenie o wyborze oferty zostanie zamieszczone na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego oraz na stronie internetowej: http://www.lo1.starachowice.pl - przetargi. 11. OPIS KRYTERIÓW, WYBÓR OFERTY 11.1. Tryb oceny ofert. 11.1.1. Oceny ofert będzie dokonywała komisja przetargowa. 11.1.2. Oferty oceniane będą w 2 etapach: I etap: ocena w zakresie wymagań formalnych i kompletności oferty Oferty nie spełniające wymagań określonych ustawą i SIWZ zostaną odrzucone, a w przypadku ujawnienia podstaw do wykluczenia Wykonawcy składającego ofertę, oferty te zostaną uznane za odrzucone. II etap: ocena merytoryczna według kryteriów określonych poniżej W II etapie rozpatrywane będą oferty nie podlegające odrzuceniu, złożone przez Wykonawców nie podlegających wykluczeniu. 11.2. Kryteria oceny ofert. 11.2.1. Jeżeli nie zaistnieją przesłanki określone w pkt. 10.6 niniejszej SIWZ oferty nie odrzucone, będą oceniane według następujących kryteriów i wag: - kryterium – cena - waga = 100 % 11.2.2. Oferty podlegające ocenie, oceniane będą wg. następujących zasad: oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów. Liczba punktów przyznana ofercie, za kryterium Cena, wyliczona zostanie wg. następującego wzoru: gdzie: LP - oznacza liczbę punktów przyznanych ofercie za kryterium Cena Cmin - oznacza Cenę brutto oferty, z oferty z najniższą ceną spośród ocenianych ofert Cb - oznacza Cenę brutto oferty z ocenianej oferty Przy obliczania liczby punktów Zamawiający zaokrąglał będzie wyniki do dwóch miejsc po przecinku. 11.2.3 Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów przyznaną przez komisję wg wzoru z pkt 11.2.2. 11.2.4. Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 11.2.5. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone dwie lub więcej ofert o takiej samej wartości W , Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w wyznaczonym terminie ofert dodatkowych. 12. PODPISANIE UMOWY 12.1. Warunki umowy. 12.1.1 Umowa zostanie zawarta z wybranym wykonawcą na warunkach określonych w załączniku nr 5 do niniejszej SIWZ. 12.1.2 Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, nie później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą. 12.1.3. Zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego przed upływem terminu o którym mowa w pkt 12.1.2., zgodnie z art. 94 ustawy Prawo zamówień publicznych. 12.1.4. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania. 12.1.5.Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z uwzględnieniem warunków zawartych w załączniku nr 5 do SIWZ. 13. ZMIANA TREŚCI SIWZ 13.1. W uzasadnionych przypadkach, Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść niniejszej specyfikacji. Dokonaną zmianę specyfikacji zamawiający przekaże niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którzy pobrali specyfikację oraz zamieści ją na stronie internetowej na której była zamieszczona SIWZ tj.: http://www.lo1.starachowice.pl - przetargi 13.2. Jeżeli w wyniku zmiany SIWZ, nie prowadzącej do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, zamawiający przedłuży termin składania ofert i poinformuje o tym wykonawców, którym przekazano SIWZ, oraz zamieści na stronie internetowej. 14. SPOSÓB UDZIELANIA WYJAŚNIEŃ DOTYCZĄCYCH SIWZ. 14.1. Wykonawca w trakcie postępowania może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści niniejszej SIWZ. 14.2. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na dwa dni przed upływem terminu składania ofert pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął do zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert tj. do końca dnia 20.02.2013 r. Zamawiający ma prawo nie rozpatrywać ww. wniosków po upływie terminu ich składania. 14.3. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynie po upływie terminu składania wniosku, o którym mowa w pkt. 14.2. lub będzie dotyczył udzielonych wyjaśnień, zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpatrywania. 14.4. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa w pkt. 14.2. 14.5. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekaże Wykonawcom, którym przekazał specyfikację istotnych warunków zamówienia, bez ujawniania źródła zapytania oraz zamieści je na stronie internetowej na której jest zamieszczona SIWZ tj. : http://www.lo1.starachowice.pl - przetargi 15. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ 15.1.Środki ochrony prawnej określone w Dziale VI ustawy – prawo zamówień publicznych przysługują wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu niniejszego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ww. ustawy. 5.2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art.154 pkt 5. 15.3. W niniejszym postępowaniu odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności: 1) opisu sposobu oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu, 2) wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia, 3) odrzucenia oferty odwołującego. 15.4. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia. 15.5. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. 15.6. Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować Zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie pkt 15.3. Zatwierdzam niniejszą SIWZ: Dariusz Lipiec Dyrektor Szkoły Załącznik nr 1 . ............................................................. .........................................., (nazwa i adres wykonawcy lub pieczęć firmowa) (miejscowość) (data) Zamawiający: I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki ul. Radomska 37 27-200 Starachowice W odpowiedzi na ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na: Dostarczenie energii cieplnej i ciepłej wody użytkowej do budynku szkoły oraz hali sportowej I Liceum Ogólnokształcącego im. T. Kościuszki przy ul. Radomskiej 37 w Starachowicach wraz z wykonaniem: przyłącza, węzła cieplnego i modernizacji pomieszczenia kotłowni. przedkładamy niniejszą ofertę: OFERTA a) firma: ____________________________________________________________________________ b) REGON: |___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___| NIP: |___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___|___| c) kod, miejscowość, województwo, powiat: ____ - ______ , ___________________________ , _________________________ d) ulica, nr domu, nr lokalu: _____________________________________________ , _______ , ___________ e) internet: http:// ........................ e-mail: ..........................- wpisać gdy wykonawca posiada f) numer kierunkowy ___________ tel.______________________________faks________________________________ 1. Oferujemy wykonanie całego zamówienia zgodnie z wszystkimi wymaganiami zawartymi w SIWZ do przedmiotowego postępowania z zastosowaniem cen. Cena oferty: Roczny koszt dostarczonego ciepła= ………………PLN x 5 lat = ……………………..PLN 2. Oświadczamy, że ceny jednostkowe podane w pkt. 1 zawierają wszystkie koszty wykonania zamówienia, jakie ponosi Zamawiający w przypadku wyboru niniejszej oferty. 3. Oświadczamy, iż oferujemy realizację zamówienia w terminie podanym w SIWZ pkt. 3.1 4. Oświadczamy, że oferujemy warunki płatności zgodne z zawartymi w załączniku nr 5 do SIWZ. 5 Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z załącznikiem nr 5 do SIWZ i zobowiązujemy się w przypadku wyboru naszej oferty do zawarcia umowy na określonych w niej przez Zamawiającego warunkach. 6. Oświadczamy, że akceptujemy w całości wszystkie warunki zawarte w SIWZ jako wyłączną podstawę procedury przetargowej i odstępujemy od własnych warunków realizacji zamówienia. 7. Oświadczamy, że jeżeli w okresie związania ofertą nastąpią jakiekolwiek znaczące zmiany sytuacji przedstawionej w naszych dokumentach załączonych do oferty natychmiast poinformujemy o nich Zamawiającego. Pieczęć i podpis(y) osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy w obrocie prawnym: ............................................................. ............................................................. data podpisania oferty....................... 1. W przypadku oferty składanej wspólnie przez grupy podmiotów należy podać adres (siedzibę) podmiotu wiodącego(pełnomocnika) załącznik nr 2 Oświadczenie z art. 22 ust.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Nazwa i adres Wykonawcy: ........................................................ ......................................................... OŚWIADCZENIE Składając ofertę do udziału w przetargu nieograniczonym o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest: Dostarczenie energii cieplnej i ciepłej wody użytkowej do budynku szkoły oraz hali sportowej I Liceum Ogólnokształcącego im. T. Kościuszki przy ul. Radomskiej 37 w Starachowicach wraz z wykonaniem: przyłącza, węzła cieplnego i modernizacji pomieszczenia kotłowni. oświadczam/y, że spełniamy warunki dotyczące: 1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, 2) posiadania wiedzy i doświadczenia, 3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, 4) sytuacji ekonomicznej i finansowej. ................................., dnia ................................ ................................................... .................................................................... pieczęć Wykonawcy pieczątka/i imienna/e i podpis/y uprawnionego/ych przedstawiciela/i Wykonawcy * w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się zamówienia podpisuje Pełnomocnik. załącznik Nr 3 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z art. 24 ust 1 ustawy Nazwa i adres Wykonawcy: ........................................................ ........................................................ * OŚWIADCZENIE Składając ofertę do udziału w przetargu nieograniczonym o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest: Dostarczenie energii cieplnej i ciepłej wody użytkowej do budynku szkoły oraz hali sportowej I Liceum Ogólnokształcącego im. T. Kościuszki przy ul. Radomskiej 37 w Starachowicach wraz z wykonaniem: przyłącza, węzła cieplnego i modernizacji pomieszczenia kotłowni. oświadczam/y, że nie podlegam/y wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 ze zm.). ................................., dnia ................................ .............................................................................................................................................. pieczęć Wykonawcy* pieczątka/i imienna/e i podpis/y uprawnionego/ych przedstawiciela/i Wykonawcy* * w przypadku oferty składanej wspólnie każdy Wykonawca składa i podpisuje imiennie oświadczenie w swoim imieniu Załącznik nr 4 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z art. 24 ust 1, pkt. 2 ustawy Nazwa i adres Wykonawcy: ........................................................ ........................................................ * O Ś W I A D C Z E N I E Składając ofertę w trybie przetarg nieograniczony na Dostarczenie energii cieplnej i ciepłej wody użytkowej do budynku szkoły oraz hali sportowej I Liceum Ogólnokształcącego im. T. Kościuszki przy ul. Radomskiej 37 w Starachowicach wraz z wykonaniem: przyłącza, węzła cieplnego i modernizacji pomieszczenia kotłowni. oświadczamy, że w stosunku do Firmy nie otwarto likwidacji oraz nie ogłoszono upadłości. dnia podpis osoby uprawnionej do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy * w przypadku oferty składanej wspólnie każdy Wykonawca składa i podpisuje imiennie oświadczenie w swoim imieniu załącznik nr 5 Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy (dot. umowy kompleksowej dostarczania ciepła) 1. Przedmiotem zamówienia jest Dostarczenie energii cieplnej i ciepłej wody użytkowej do budynku szkoły oraz hali sportowej I Liceum Ogólnokształcącego im. T. Kościuszki przy ul. Radomskiej 37 w Starachowicach wraz z wykonaniem: przyłącza, węzła cieplnego i modernizacji pomieszczenia kotłowni. na warunkach określonych w umowie kompleksowej dostarczania ciepła (dalej jako „umowa”). 2. Ciepło będzie dostarczane za pośrednictwem nośnika ciepła – gorącej wody, przy pomocy sieci ciepłowniczej. Temperatura wody zostanie ustalona w tabeli regulacyjnej wody sieciowej, a zmiana wartości zawartych w tabeli nie będzie stanowiła zmiany umowy. 3. Umowa kompleksowa dostarczania ciepła zostanie zawarta na czas określony: do 30.06.2018r., z możliwością jej przedłużenia po upływie tego terminu. 4. W ramach umowy Wykonawca zobowiązany będzie w szczególności do: 1) przesyłania, dystrybucji i sprzedaży ciepła Zamawiającemu; 2) dotrzymywania parametrów jakościowych nośnika ciepła oraz i standardów jakościowych obsługi odbiorców, co najmniej odpowiadających parametrom i standardom wskazanym w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 15 stycznia 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemów ciepłowniczych (Dz. U. Nr 16, poz. 92); 3) nieodpłatnego udzielania Zamawiającemu informacji dotyczących zasad rozliczeń oraz aktualnej taryfy; 4) umożliwienia Zamawiającego dostępu do układu pomiarowo-rozliczeniowego oraz kontroli prawidłowości wskazań tego układu; 5) w przypadku pisemnego zgłoszenia przez Zamawiającego zastrzeżenia do wskazań układu pomiarowego: a) sprawdzenia, w okresie 3 dni roboczych od daty zgłoszenia, prawidłowości wskazań układu pomiarowo-rozliczeniowego w miejscu jego zainstalowania; b) wymontowania, w razie potrzeby lub na pisemne żądanie Zamawiającego, zakwestionowanego układu pomiarowo-rozliczeniowego i sprawdzenia go w laboratorium; c) doręczenia Zamawiającemu protokołu sprawdzenia układu pomiarowo-rozliczeniowego w terminie 14 dni od daty sprawdzenia prawidłowości jego działania; d) dokonania ewentualnej korekty obliczenia należności w terminie 14 dni od daty doręczenia Zamawiającemu protokołu sprawdzenia układu pomiarowo-rozliczeniowego; 5. W ramach umowy Zamawiający zobowiązany będzie w szczególności do: 1) odbioru i użytkowania dostarczonego ciepła zgodnie z obowiązującymi przepisami i warunkami zawartej umowy; 2) terminowego uiszczania należności za dostarczone ciepło na warunkach określonych w umowie; 3) dotrzymywania wymagań określonych w warunkach przyłączenia do sieci ciepłowniczej, a w szczególności wyregulowania i utrzymania w należytym stanie technicznym eksploatowanych instalacji i pomieszczenia węzła cieplnego, w sposób niepowodujący zakłóceń w pracy sieci ciepłowniczej, urządzeń węzła cieplnego i układów pomiarowych; 4) niezwłocznego informowania Wykonawcy o zauważonych wadach lub usterkach w układzie pomiarowo-rozliczeniowym i w innych urządzeniach oraz o innych okolicznościach mających wpływ na prawidłowość rozliczeń, a także o przerwach lub zakłóceniach w dostarczaniu ciepła; 5) zapewnienia osobom upoważnionym przez Wykonawcę dostępu do pomieszczenia, w którym zainstalowane są urządzenia służące do dostarczania ciepła oraz wstępu na teren nieruchomości w celu przeprowadzenia kontroli, przeglądu i prac związanych z konserwacją i eksploatacją zainstalowanych urządzeń i instalacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami; 6) informowania Wykonawcy o planowanych remontach instalacji będących własnością Zamawiającego; 7) zwrotu Wykonawcy niezanieczyszczonego nośnika ciepła. 6. W ramach umowy Zamawiający uprawniony będzie w szczególności do żądania sprawdzenia prawidłowości działania układu pomiarowo-rozliczeniowego. 7. Zamawiający zobowiązany będzie do regulowania opłat obliczanych na podstawie cen i stawek opłat określonych w taryfie. 8. W przypadku niedotrzymania przez Wykonawcę standardów jakościowych obsługi odbiorców, Zamawiającemu przysługiwać będą, na jego wniosek, bonifikaty i upusty w wysokości określonej w taryfie i umowie. 9. Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo do złożenia reklamacji w przypadku niezgodnej z warunkami umowy, realizacji obowiązków Wykonawcy. 10. Ustalanie ilości pobranego przez Zamawiającego ciepła dokonywane będzie na podstawie wskazań zaplombowanego układu pomiarowo-rozliczeniowego zainstalowanego w obiektach Zamawiającego. W przypadku uszkodzenia układu pomiarowo-rozliczeniowego (lub jego braku spowodowanego demontażem w celu oddania do legalizacji) określenie ilości ciepła dostarczonego Zamawiającemu, od dnia ostatniego prawidłowego odczytu do chwili jego naprawy (wymiany lub montażu po legalizacji), odbywać się będzie na podstawie ilości ciepła dostarczonej przed uszkodzeniem (demontażem) układu pomiarowo-rozliczeniowego, wg metody opracowanej w oparciu o przepisy ustawy Prawo energetyczne i rozporządzenia wykonawczego. 11. Odczyty wskazań układu pomiarowo-rozliczeniowego dokonywane będą cyklicznie. 12. Dane techniczne układu pomiarowo-rozliczeniowego oraz data rozpoczęcia naliczania opłat wg jego wskazań zamieszczone zostaną w protokole dotyczącym rozpoczęcia rozliczeń za dostawę ciepła wg wskazań ciepłomierza. 13. Okres rozliczeniowy ustala się na miesiąc kalendarzowy. 14. Należności regulowane będą zgodnie z wystawionymi fakturami, po zakończeniu okresu rozliczeniowego, 21 dni po otrzymaniu przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury VAT. 15. Zmiana mocy zamówionej następować będzie na pisemny wniosek Zamawiającego. 16. Umowa będzie mogła zostać rozwiązana przez Wykonawcę z zachowaniem jednomiesięcznego terminu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego, w przypadku gdy Zamawiający opóźni się z zapłatą za ciepło co najmniej miesiąc po upływie terminu płatności, pomimo uprzedniego powiadomienia na piśmie o zamiarze wypowiedzenia umowy i wyznaczenia dodatkowego, dwutygodniowego terminu do zapłaty zaległości. 17. Umowa będzie mogła zostać rozwiązana przez Zamawiającego bez wypowiedzenia, jeżeli Wykonawca nie dotrzymuje warunków umowy, po uprzednim pisemnym wezwaniu Wykonawcy do przywrócenia stanu zgodnego z umową oraz obowiązującymi przepisami w terminie 14 dni od otrzymania wezwania. 18. Rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia następuje z zachowaniem formy pisemnej oraz z podaniem przyczyny rozwiązania. 19. W sprawach nieuregulowanych umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, ustawy Prawo zamówień publicznych, Prawo energetyczne, przepisy ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług oraz inne związane z przedmiotem umowy przepisy powszechnie obowiązujące. 20. Jeżeli w trakcie obowiązywania umowy nastąpi ustawowa zmiana w zakresie podatku od towarów i usług, Zamawiający zobowiązuje się do uiszczenia opłaty powiększonej lub pomniejszonej o podatek od towarów i usług według obowiązującej stawki. 21. Projekt umowy kompleksowej zawierający powyżej wskazane istotne postanowienia umowy zostanie niezwłocznie przygotowany przez Wykonawcę po rozstrzygnięciu przetargu i przedłożony do podpisu Zamawiającego. 22. Kara umowna za przekroczenie terminu wykonania przyłącza tj. 30.06.2013r. wynosić będzie 1000PLN za każdy dzień opóźnienia. 23. Prowadzone prace związane z wykonaniem przyłącza nie mogą kolidować z robotami związanymi z budową hali sportowej. |