Pozwolenia na budowę i rozbiórkę Przeniesienie pozwolenia na budowę/rozbiórkę/zgłoszenia budowy budynku mieszkalnego

2007-02-14 1506
Art. czytany: 26689 razy

Miejsce załatwienia
Starostwo Powiatowe Kancelaria Ogólna (parter) lub Wydział Budownictwa ul. dr Władysława Borkowskiego 4 pokoje od 203 do 207 (II piętro) tel. 0-41 276 09 25, 0-41 276 09 27, 0-41 276 09 50, e-mail: [email protected]

Wymagane dokumenty
Przy ubieganiu się o wydanie pozwolenia na budowę należy wypełnić wniosek na druku B-1 (dostępny w wydziale pok. 203, 206, 207 lub w załącznikach) oraz dołączyć następujące dokumenty: 1. Cztery egzemplarze projektu budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczególnymi, 2. Zaświadczenie potwierdzające wpis projektanta na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego oraz odpis uprawnień budowlanych, 3. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane – druk dostępny w Wydziale i na stronie internetowej , 4. decyzję o warunkach zabudowy jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. 5. Oświadczenie projektanta i sprawdzającego (jeśli jest wymagany) o sporządzeniu projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej (art. 20 ust. 4 Prawa budowlanego). Do wniosku o pozwolenie na rozbiórkę należy dołączyć: 1. zgodę właściciela obiektu; 2. szkic usytuowania obiektu budowlanego; 3. opis zakresu i sposobu prowadzenia robót rozbiórkowych; 4. opis sposobu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia; 5. pozwolenia, uzgodnienia lub opinie innych organów, a także inne dokumenty, wymagane przepisami szczególnymi; nie dotyczy to uzgodnienia i opinii uzyskiwanych w ramach oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko albo oceny oddziaływania przedsięwzięcia na obszar Natura 2000; 6. w zależności od potrzeb, projekt rozbiórki obiektu. Do wniosku (druk w załącznikach lub wydziale) o przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę/rozbiórkę lub zgłoszenia budowy budynku mieszkalnego należy dołączyć: 1. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane – druk dostępny w wydziale i na stronie internetowej, 2. Zgodę poprzedniego Inwestora na przeniesienie decyzji/zgłoszenia, 3.Dziennik budowy (do wglądu)

Miejsce odbioru
Pozwolenie wraz z zatwierdzonym projektem odbiera się osobiście lub przez wyznaczonego pełnomocnika w Wydziale Budownictwa (Starachowice, ul. dr Władysława Borkowskiego 4, II piętro, pok. 203, 206 i 207).

Opłaty
Opłaty skarbowe od wydanych decyzji, czynności urzędowych i zaświadczeń pobierane są zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej. Zwolnienie z tej opłaty dotyczy spraw z zakresu budownictwa mieszkaniowego, budowy lub odbudowy obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych wskutek działalności spowodowanej ruchem zakładu górniczego lub klęsk żywiołowych, budynków służby zdrowia, szkolnych, oraz przeznaczanych na cele naukowe, socjalne i kulturalne

Termin załatwienia
Okres oczekiwania na wydanie pozwolenia na budowę wynosi do 65 dni od chwili złożenia kompletnego wniosku

Tryb odwoławczy
Organ odwoławczy - Wojewoda Świętokrzyski

Uwagi
Interesanci przyjmowani są w godzinach od 7.30 do 15.30 w dniach pracy Urzędu. Szczegółowe informacje udzielane są w siedzibie Wydziału Budownictwa, przy ul. dr Władysława Borkowskiego 4 w pokojach nr 203, 206 i 207 oraz pod numerami telefonu 041 276 09 25, 041 276 09 27 i 041 276 09 50.

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego

Podstawa prawna
Pozwolenia na budowę wymagane jest w przypadkach innych, niż wymienione w art. 29 Prawa budowlanego.Opracował
Kamilla Gawlik

Akceptował
0

Zatwierdził
0