REGULAMIN ZAKŁADOWEGO FUNDUSZU AKTYWNOŚCI ZAWODOWEJ 2012-05-24 0950 Art. czytany: 3995 razy REGULAMIN ZAKŁADOWEGO FUNDUSZU AKTYWNOŚCI §1 Zakładowy fundusz aktywności tworzy się ze środków, o których mowa w art. 31 ust. 4 ustawy oraz art. 38 ust. 2 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176, z późn. zm.). §2 Środki zakładowego funduszu aktywności przechowywane są na wyodrębnionym rachunku bankowym i ewidencjonowane przez zakład. §3 Ze środków zakładowego funduszu aktywności mogą być finansowane wydatki związane z: 1) usprawnianiem i dodatkowym oprzyrządowaniem stanowisk pracy, wspomagającym samodzielne funkcjonowanie osób niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności w zakładzie; 2) poprawą warunków pracy osób niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności; 3) zakupem sprzętu i wyposażenia pomagającego osobie niepełnosprawnej zaliczonej do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności w samodzielnym życiu i uczestnictwie w życiu społecznym w lokalnym środowisku; 4) pomocą w przygotowaniu osób niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności do pracy poza zakładem i wyrównaniem ich szans w nowym miejscu pracy; 5) dokształcaniem, przekwalifikowaniem i szkoleniem osób niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności; 6) pomocą w przygotowaniu, budowie, remoncie i wyposażeniu indywidualnych i zbiorowych form mieszkalnictwa chronionego dla osób niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności, które nie znajdują oparcia we własnej rodzinie lub usamodzielniających się; 7) rekreacją i uczestnictwem osób niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności w życiu kulturalnym; 8) pomocą w zaspokajaniu innych potrzeb socjalnych i związanych z rehabilitacją społeczną zatrudnionych osób niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności. §4 Środki zakładowego funduszu aktywności przeznaczone na poprawę warunków pracy nie mogą przekraczać 30 % rocznych wpływów tego funduszu. §5 Pomoc, o której mowa w paragrafie 3 pkt 3, 5-8, może być udzielana osobom niepełnosprawnym zatrudnionym w zakładzie, w formie pomocy bezzwrotnej lub w formie nieoprocentowanej pożyczki oraz zakupów bezpośrednich. §6 Zasady udzielania świadczeń z Zakładowego Funduszu Aktywności: 1) udzielanie świadczeń z Zakładowego Funduszu Aktywności w postaci dotacji, nie jest uzależnione od dochodu osoby niepełnosprawnej na jednego członka rodziny. 2) wniosek o udzielenie pomocy finansowej w formie pożyczki z ZFA opracowuje Zespół Programowy na wniosek zainteresowanego i po zaopiniowaniu przez dyrektora zakładu podlega akceptacji przez starostę lub osobę upoważnioną przez starostę. 3) do wniosku o pożyczkę powinny być dołączone imienne rachunki osoby niepełnosprawnej. 4) udzielona pożyczka na wniosek pożyczkobiorcy może być przez dyrektora zakładu częściowo umorzona, jednak nie więcej niż do wysokości 50% po spłaceniu co najmniej 50% otrzymanej kwoty. 5) w przypadku przyznania pożyczki spisana jest umowa według ustalonego wzoru z określeniem warunków i terminów spłaty. 6) wniosek o pożyczkę powinien zawierać dane dwóch żyrantów wraz z ich podpisami uwierzytelnionymi przez osobę prowadzącą sprawy kadrowe. 7) pożyczkę można otrzymać z ZFA nie częściej niż raz na trzy lata, jeżeli pozwalają na to możliwości finansowe Zakładu. §7 Wydatki, o których mowa w § 15 ust. 1 pkt 3, 5-8, mogą być ponoszone w ramach realizacji indywidualnych programów rehabilitacji, o których mowa w § 13 ust. 2. §8 W przypadku stwierdzenia, że osoba niepełnosprawna nie przestrzega zobowiązań i zasad korzystania z świadczeń z Funduszu Aktywności Zawodowej – starosta na wniosek kierownika zakładu może podjąć decyzję o zwrocie otrzymanej dotacji pod rygorem natychmiastowego zwrotu. §9 Kwestie nie objęte niniejszym regulaminem rozstrzyga dyrektor zakładu. §10 Wzór wniosku o pożyczkę z Zakładowego Funduszu Aktywności w załączeniu regulaminu. Dyrektor zakładu ( - Andrzej Śledziona ) Załącznik nr 1 do Regulaminu Funduszu Aktywności Zawodowej Data wpływu .......................................................... Nr rejestru ................................................................ Powiatowy Zakład Aktywności Zawodowej STYKÓW Ul. Świętokrzyska 125 WNIOSEK O POŻYCZKĘ NR .............................. z środków Zakładowego Funduszu Aktywności Dane wnioskodawcy: Nazwisko i imię:.......................................................................................................... Telefon: .............................................................................................................................. UWAGA: 1. Prosimy o staranne i czytelne wypełnienie wniosku. 2. Treść wniosku obejmuje zestaw zagadnień, których znajomość jest niezbędna do przeprowadzenia kompleksowej oceny przedsięwzięcia i podjęcia decyzji. 3. Wnioskodawca zobowiązany jest do udostępnienia przedstawicielom Zespołu Programowego dokumentacji związanej z wnioskiem lub dokonania oceny sytuacji naocznie przed przyznaniem pożyczki oraz w trakcie trwania umowy. 4. Fakt złożenia wniosku o pożyczkę nie gwarantuje jej przyznania. I. INFORMACJA O WNIOSKODAWCY: 1.1. Nazwisko i imię:............................................................................................................................................................................... PESEL:............................................................... 2.2. Dowód osobisty: seria: ............................................................. Nr: ............................................................................................ wydany przez:......................................................................... dnia:............................................................ 2.3. Miejsce zamieszkania:................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ 2.4. Telefon: ............................................................ 2.5. Osoby pozostające na utrzymaniu / proszę wymienić /: .................................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................. 2.7. Czy jest Pan / Pani zadłużona, a jeżeli tak to na jaką kwotę i gdzie: .................................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................. II. DANE DOTYCZĄCE POŻYCZKI I JEJ WYKORZYSTANIA 2.1. Wysokość wnioskowanej pożyczki: ................................................................................................................................ słownie:.................................................................................................................................................................................................... 2.2 Okres na jaki pożyczka ma zostać udzielona: ............................................................................................................ 2.3 Proponowana liczba rat:............................................................................................................................................................... 2.4 Proponowana forma zabezpieczenia cywilnego (poręczyciele ) : a) Imię i nazwisko: .....................................................................................................Nr. PESEL:........................................ Adres: ................................................................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................................................................................. Miejsce zatrudnienia: ............................................................................................................................................................. Miesięczne wynagrodzenie ( brutto ): ...................................................................................................................... ........................................................................ podpis poręczyciela b) Imię i nazwisko: ....................................................................................................Nr. PESEL ...................................... Adres: ................................................................................................................................................................................................ ................................................................................................................................................................................................................. Miejsce zatrudnienia: ............................................................................................................................................................. Miesięczne wynagrodzenie ( brutto ): ...................................................................................................................... ........................................................................ podpis poręczyciela III. SPOSÓB WYKORZYSTANIA POŻYCZKI ( dokładny opis ) .................................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................... Podpis wnioskodawcy IV ZAŁĄCZNIKI STANOWIĄCE INTEGRALNĄ CZĘŚĆ WNIOSKU 4.1........................................................................................................................................................................................................................... 4.2 .......................................................................................................................................................................................................................... 4.3 ......................................................................................................................................................................................................................... O P I N I A Dotycząca wniosku Nr ................................................. dotyczącego pożyczki z Funduszu Aktywności Zawodowej I. Opinia Zespołu Programowego: .................................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................. ............................................................................................................................ Data Podpis Przewodniczącego Zespołu Programowego II. Opinia Dyrektora Zakładu: .................................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................. ......................................................................................................................... Data Podpis III. Decyzja Starosty: .................................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................. ........................................................................................................................ Data Podpis Załącznik nr 2 do Regulaminu Funduszu Aktywności Zawodowej UMOWA POŻYCZKI NR…...../ ……......... W dniu …………………. roku pomiędzy: ……………………….................. – Dyrektor Powiatowego Zakładu Aktywności Zawodowej zwanym w dalszej części umowy „ Pożyczkodawcą ” , a ………………………………...................– pracownikiem Powiatowego Zakładu Aktywności Zawodowej, zwanym w dalszej części umowy „ Pożyczkobiorcą ” została zawarta umowa o następującej treści: § 1 Przedmiotem umowy jest udzielenie pożyczki pieniężnej w kwocie wynoszącej: ……………..........złotych, słownie ………………………………………………................... § 2 Pożyczkobiorca przyjmuje pożyczkę i potwierdza jej odbiór w kwocie…….................złotych, słownie …………………………………………............................... przez podpisanie umowy. § 3 Podstawą udzielenia pożyczki jest decyzja zawarta w „ Wniosku o pożyczkę Nr ………...... ” z dnia ……………………….. § 4 Pożyczkobiorca zobowiązuje się do zwrotu w ustalonych harmonogramem ratach pełnej kwoty pożyczki do kasy Powiatowego Zakładu Aktywności Zawodowej. § 5 Harmonogram terminów wpłaty rat oraz ich wysokość jest ustalona Załącznikiem nr 1 do niniejszej umowy i stanowi jej integralną część. § 6 Nie dokonanie zwrotu pożyczki w ustalonych warunkach spowoduje ściągnięcie pozostałej kwoty z środków finansowych poręczycieli w osobach: 1…………………………………….. – zgodnie z wnioskiem, 2………………………………………– zgodnie z wnioskiem. § 7 W sprawach nie uregulowanych postanowieniami umowy mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego. § 8 Umowa została sporządzona w 2 egzemplarzach po 1 dla każdej ze stron. Pożyczkodawca............................................... Pożyczkobiorca............................................ Załącznik nr 3 do Regulaminu Funduszu Aktywności Zawodowej Harmonogram spłaty pożyczki do umowy nr ……./………… Lp. Data spłaty do dn.: Wysokość raty Kapitał spłacony Kapitał pozostający do zapłaty 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. Razem Zapoznano się i zaakceptowano harmonogram: Pożyczkodawca Pożyczkobiorca ………………………… …… …………………………….. Załącznik nr 4 do Regulaminu Funduszu Aktywności Zawodowej Data: ....................................................................... Nazwisko i imię: ..................................................................... OŚWIADCZENIE Oświadczam, iż wyrażam zgodę na potrącanie rat udzielonej mi pożyczki z mojego wynagrodzenia, zgodnie z harmonogramem spłaty do umowy nr ………./ ……….............. Podpis pożyczkobiorcy: .................................................. |