Stowarzyszenia zwykłe 2016-08-23 1159 Art. czytany: 960 razy Miejsce załatwienia Starostwo Powiatowe w Starachowicach, III piętro p. 315 Wymagane dokumenty Pisemny wniosek o wpis do ewidencji składa przedstawiciel reprezentujący stowarzyszenie zwykłe albo zarząd (jeśli stowarzyszenie zwykłe zdecydowało się na jego powołanie). Do wniosku należy dołączyć: 1. Regulamin działalności. 2. Listę założycieli stowarzyszenia, zawierającą ich imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczny podpis założycieli. 3. Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu. 4. Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ, 5. Adres siedziby stowarzyszenia zwykłego UWAGA!!! Jeżeli wniosek o wpis składa zarząd, podpisują go wszyscy członkowie zarządu. Miejsce odbioru Starostwo Powiatowe w Starachowicach, III piętro p. 315 Opłaty Złożenie wniosku o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych oraz sam wpis są bezpłatne. Termin załatwienia Organ nadzorujący dokonuje wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis. Tryb odwoławczy Nie dotyczy Uwagi Przykładowe wzory dokumentów znajdują się w załączniku. Podstawa prawna Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. – Prawo o stowarzyszeniach – (t.j. Dz.U. z 2015, poz. 1393 z późn. zm.) Podstawa prawna 1.Stowarzyszenie zwykłe mogą założyć osoby w liczbie co najmniej 3, spełniające warunki art. 3 i 4 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. - Prawo o stowarzyszeniach – (t.j. Dz.U. z 2015, poz. 1393 z późn. zm.), uchwalają regulamin działalności, określający w szczególności nazwę stowarzyszenia zwykłego, cel lub cele, teren i środki działania, siedzibę, przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo zarząd, zasady dokonywania zmian regulaminu działalności, sposób nabycia i utraty członkostwa, a także sposób rozwiązania stowarzyszenia zwykłego. Stowarzyszenie zwykłe, które zamierza posiadać zarząd, określa w regulaminie działalności tryb jego wyboru oraz uzupełniania składu, kompetencje, warunki ważności jego uchwał oraz sposób reprezentowania stowarzyszenia zwykłego, w szczególności zaciągania zobowiązań majątkowych. Stowarzyszenie zwykłe, które zamierza posiadać organ kontroli wewnętrznej, określa w regulaminie działalności tryb jego wyboru, uzupełniania składu oraz jego kompetencje. 2. Przedstawiciel reprezentujący stowarzyszenie zwykłe albo zarząd przedkłada na piśmie następujące dokumenty: - Regulamin działalności. - Listę założycieli stowarzyszenia, zawierającą ich imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczny podpis założycieli. - Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu. - Imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ, - Adres siedziby stowarzyszenia zwykłego Jeżeli wniosek o wpis składa zarząd, podpisują go wszyscy członkowie zarządu. 3. Organ nadzoru sprawdza złożone dokumenty pod kątem spełnienia warunków, o których mowa w ustawie z 7 kwietnia 1989 r. – Prawo o stowarzyszeniach – (t.j. Dz.U. z 2015, poz. 1393 z późn. zm.). 4. Organ nadzorujący dokonuje wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis. Jeżeli wniosek zawiera braki, organ nadzorujący wzywa do jego uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Termin na dokonanie wpisu liczy się od dnia uzupełnienia wniosku o wpis. Nieuzupełnienie wniosku o wpis w terminie 14 dni powoduje jego bezskuteczność. 5. Organ nadzorujący informuje niezwłocznie przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo zarząd o dokonaniu wpisu do ewidencji albo bezskuteczności wniosku o wpis. Opracował Aneta Nowak Akceptował 0 Zatwierdził 0 |