Zadania Inspektora Ochrony Danych 2018-12-04 1215 Art. czytany: 854 razy Inspektor Ochrony Danych – „IOD” 1. Do zadań Inspektora Ochrony Danych należy: 1) informowanie pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe o ich obowiązkach i doradzanie im w tym zakresie, 2) określenie i przedstawienie do zatwierdzenia przez Administratora Danych zasad ochrony informacji w tym danych osobowych, 3) informowanie Administratora Danych oraz pracowników o obowiązkach i odpowiedzialności spoczywającej na nich na mocy przepisów prawa ze szczególnym uwzględnieniem RODO, 4) monitorowanie przestrzegania przepisów prawa w zakresie bezpieczeństwa informacji w tym danych osobowych oraz Polityki bezpieczeństwa informacji w tym danych osobowych, 5) nadzorowanie i aktualizowanie dokumentacji w zakresie ochrony danych osobowych, 6) zapoznawanie osób upoważnionych do przetwarzania informacji w tym danych osobowych z przepisami w tym zakresie, 7) udzielanie zaleceń, co do oceny skutków dla ochrony danych osobowych oraz monitorowanie ich wykonania, 8) powoływanie, za zgodą Administratora Danych, do komisji kontrolującej przestrzeganie procedur ochrony informacji, w tym danych osobowych pracowników Starostwa, 9) informowanie Administratora Danych o przypadkach naruszenia przepisów RODO, 10) prowadzenie ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania informacji w tym danych osobowych w Starostwie, 11) prowadzenie i systematyczne aktualizowanie „Rejestru czynności przetwarzania danych osobowych”, 12) podejmowanie działań mających na celu doskonalenie procedur ochrony informacji w tym danych osobowych w Starostwie, 13) przeprowadzanie szkoleń pracowników z zakresu ochrony danych osobowych, 14) reprezentowanie AD w kontaktach z biurem UODO (Urząd Ochrony danych Osobowych), 15) pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla osób, których dane osobowe są przetwarzane przez Starostwo. |