Ochrona konsumentów: - ochrona konsumentów - nieuczciwe praktyki rynkowe

2007-08-02 0953
Art. czytany: 2086 razy

Miejsce załatwienia
Starostwo Powiatowe w Starachowicach, ul. dr Władysława Borkowskiego 4, pokój 212, II piętro telefon (0-41) 276-09-30

Wymagane dokumenty
protokół skargi konsumenckiej zgoda na przetwarzanie danych informacyjnych ( RODO) kserokopie dokumentów w dyspozycji konsumenta

Miejsce odbioru
Starostwo Powiatowe w Starachowicach, ul. dr Władysława Borkowskiego 4, pokój 212, II pietro

Opłaty
konsument zwolnony jest z ponoszenia opłat

Termin załatwienia
w postępowaniu nie stosuje się Kodeksu postępowania administracyjnego (terminy zakończenia postępowania uzależnione są od charakteru konkretnej sprawy)

Tryb odwoławczy
brak

Uwagi
brak

Podstawa prawna
ustawa z dnia 16 lutego 2007r. "o ochronie konkurencji i konsumentów"

Podstawa prawna
W zależności od charakteru konkretnej sprawy stosujemy przepisy regulujące prawa i obowiązki konsument - przedsiębiorca, rangi ustawy bądź przepisów wykonawczych oraz przepisów Kodeksu cywilnego.
Konsumenci korzystają z nieodpłatnej pomocy prawnej - w szczególności:
- poradnictwa w sprawach jednostkowych i ogólnych
- interwencji u przedsiębiorcy
- mediacji w sprawach spornych
- pomocy sądowej

Poradnictwo świadczone jest:
- telefonicznie tel. (0-41) 276-09-30
- za pośrednictwem e-mail ( informacyjnie),
- osobiście (zawsze kiedy dla oceny sprawy i ustalenia trybu postępowania niezbędna jest analiza dokumentów albo taki tryb uzgodniono w rozmowie telefonicznej)


Opracował
Anna Kłusek

Akceptował
Anna Kłusek

Zatwierdził
Anna Kłusek