Wprowadzenie zmian w ewidencji gruntów i budynków

2013-06-10 1127
Art. czytany: 2671 razy

Miejsce załatwienia
Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru – Referat Geodezji i Ewidencji Gruntów (pokój nr 19).

Wymagane dokumenty
•wniosek (druk dostępny w pok. Nr 19 i jako załącznik do informacji), •dokumenty własności (akt notarialny, prawomocne postanowienie sądu, ostateczną decyzję administracyjną itp.) w przypadku dokumentów do notariusza i celów wieczysto-księgowych z klauzulą, że służą do wpisu w księgach wieczystych, •mapy, plany archiwalne w oparciu, o które zostały wydane dokumenty własności w przypadku gdy dokumenty te pochodzą sprzed założenia ewidencji gruntów i budynków, tj. sprzed 1968 r., •mapa synchronizacyjna lub opinia techniczna sporządzona przez jednostki wykonawstwa geodezyjnego (geodetów uprawnionych) na koszt wnioskodawcy w przypadku braku materiałów kartograficznych lub gdy z porównania tych materiałów z aktualną mapą nie da się ustalić jakim obecnie działkom odpowiadają nieruchomości wyszczególnione w dokumentach własności, •oryginał dokumentu udzielenia upoważnienia/pełnomocnictwa przy sprawach załatwianych przez osoby trzecie, lub poświadczoną (notarialnie lub przez wnioskodawcę) za zgodność z oryginałem kopię dokumentu, •oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie opłaty skarbowej od udzielonego upoważnienia/pełnomocnictwa.

Miejsce odbioru
za posrednictwem poczty lub osobiście w tut. wydziale ( pok. Nr 19).

Opłaty
1.Opłata skarbowa 10 zł w przypadku wydania decyzji, 2.Opłata skarbowa od upoważnienia/pełnomocnictwa jego odpisu, wypisu lub kopii w wysokości 17 zł, (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej np. legitymujący się zaświadczeniem o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa), 3.Opłata skarbowa w wysokości 5 zł za poświadczenie przez organ zgodności z oryginałem kopii dołączonych do wniosku dokumentów oraz upoważnienia/ pełnomocnictwa od każdej pełnej lub rozpoczętej strony dokumentu (z wyłączeniem osób legitymujących się zaświadczeniem o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej). Opłatę skarbową można wnieść: w kasie Starostwa Powiatowego w Starachowicach, w kasie Urzędu Miejskiego w Starachowicach, albo przelewem na rachunek Urzędu Miejskiego w Starachowicach Bank PKO BP: 36 1020 2674 0000 2002 0003 3126

Termin załatwienia
Do 30 dni.

Tryb odwoławczy
W przypadku wprowadzenia zmian decyzją administracyjną służy odwołanie do Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Kielcach, składane za pośrednictwem Starosty Starachowickiego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Uwagi
Sposób załatwienia sprawy W drodze czynności materialno-technicznych (zawiadomienie o zmianie) lub decyzją w sprawach spornych, sprostowania błędów. Wnioskodawcy Właściciel, użytkownik wieczysty, władający gruntem, pełnomocnik ww. osób.

Podstawa prawna
1.Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne (Dz. U. Nr 193 z 2010 r., poz. 1287 z późn. zm.) 2.Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2013 r., poz. 267) 3.Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U nr 225 z 2006 r., poz. 1635 z późn. zm.) 4.Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. Nr 38 z 2001 r., poz.454).

Podstawa prawna
0Opracował
Emilia Wasilewska

Akceptował
0

Zatwierdził
Sylwester Spadło