Zadania wykonywane przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów 2006-02-01 0941 Art. czytany: 6486 razy Powiatowy Rzecznik Konsumentów – „RK” Powiatowy Rzecznik Konsumentów – „RK” 1. Do zakresu działania Powiatowego Rzecznika Konsumentów w szczególności należy: 1) zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumenta, 2) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów, 3) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów (indywidualnych i zbiorowych), 4) współdziałanie z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie – Delegatura w Łodzi, organami Inspekcji Handlowej oraz Organizacjami Konsumenckimi, 5) wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą do toczącego się postępowania w każdym jego stadium, 6) pomoc prawna w sprawach jednostkowych w opracowaniu pozwów, apelacji i pism procesowych, 7) występowanie w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów w charakterze oskarżyciela publicznego w rozumieniu przepisów – Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia, 8) realizowanie masowej edukacji konsumenckiej w różnych formach – w tym przy wykorzystaniu środków masowego przekazu oraz uczestnictwo w realizacji zadania jakim jest wprowadzanie elementów wiedzy konsumenckiej do programów nauczania w szkołach publicznych, 9) wnioskowanie do Zarządu Powiatu w sprawach związanych ze zleceniem prowadzenia bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego działającym na obszarze Powiatu organizacjom, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów. 2. Do zadań Rzecznika należy wykonywanie innych spraw wynikających z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami Rzecznika. |