Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu w wysokości 6.573.395,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań Powiatu Starachowickiego 2013-06-25 1529 Art. czytany: 2247 razy Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu w wysokości 6.573.395,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań Powiatu Starachowickiego z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętyc PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 1 / 21 Unia Europejska Publikacja Suplementu do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej 2, rue Mercier, 2985 Luxembourg, Luksemburg Faks: +352 29 29 42 670 E-mail: [email protected] Informacje i formularze on-line: http:// simap.europa.eu Ogłoszenie o zamówieniu (Dyrektywa 2004/18/WE) Sekcja I : Instytucja zamawiająca I.1) Nazwa, adresy i punkty kontaktowe: Oficjalna nazwa: POWIAT STARACHOWICKI Krajowy numer identyfikacyjny: (jeżeli jest znany) 291009395 Adres pocztowy: dr. Władysława Borkowskiego 4 Miejscowość: STARACHOWICE Kod pocztowy: 27-200 Państwo: Polska (PL) Punkt kontaktowy: _____ Tel.: +48 412760947 Osoba do kontaktów: Monika Nowak, Jerzy Kubicki E-mail: [email protected] Faks: +48 412760902 Adresy internetowe: (jeżeli dotyczy) Ogólny adres instytucji zamawiającej/ podmiotu zamawiającego: (URL) http://www.powiat.starachowice.pl Adres profilu nabywcy: (URL) _____ Dostęp elektroniczny do informacji: (URL) _____ Elektroniczne składanie ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału: (URL) _____ Więcej informacji można uzyskać pod adresem Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e) Inny (proszę wypełnić załącznik A.I) Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e) Inny (proszę wypełnić załącznik A.II) Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e) Inny (proszę wypełnić załącznik A.III) I.2) Rodzaj instytucji zamawiającej Ministerstwo lub inny organ krajowy lub federalny, w tym jednostki regionalne i lokalne Agencja/urząd krajowy lub federalny Organ władzy regionalnej lub lokalnej Agencja/urząd regionalny lub lokalny Podmiot prawa publicznego Instytucja/agencja europejska lub organizacja międzynarodowa Inna: (proszę określić) I.3) Główny przedmiot lub przedmioty działalności Ogólne usługi publiczne PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 2 / 21 Obrona Porządek i bezpieczeństwo publiczne Środowisko Sprawy gospodarcze i finansowe Zdrowie Budownictwo i obiekty komunalne Ochrona socjalna Rekreacja, kultura i religia Edukacja Inny: (proszę określić) I.4) Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: tak nie więcej informacji o tych instytucjach zamawiających można podać w załączniku A PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 3 / 21 Sekcja II : Przedmiot zamówienia II.1) Opis : II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą : Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu w wysokości 6.573.395,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań Powiatu Starachowickiego z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych kredytów i pożyczek II.1.2) Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług : Wybrać wyłącznie jedną kategorię – roboty budowlane, dostawy lub usługi – która najbardziej odpowiada konkretnemu przedmiotowi zamówienia lub zakupu Roboty budowlane Dostawy Usługi Wykonanie Zaprojektowanie i wykonanie Wykonanie, za pomocą dowolnych środków, obiektu budowlanego odpowiadającego wymogom określonym przez instytucję zamawiającą Kupno Dzierżawa Najem Leasing Połączenie powyższych form Kategoria usług: nr: 6 Zob. kategorie usług w załączniku C1 Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług : Powiat Starachowicki ul. dr Władysława Borkowskiego 4 27-200 Starachowice Kod NUTS: PL331 II.1.3) Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ): Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego Ogłoszenie dotyczy zawarcia umowy ramowej Ogłoszenie dotyczy utworzenia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) II.1.4) Informacje na temat umowy ramowej : (jeżeli dotyczy) Umowa ramowa z kilkoma wykonawcami Umowa ramowa z jednym wykonawcą Liczba : _____ albo (jeżeli dotyczy) liczba maksymalna : _____ uczestników planowanej umowy ramowej Czas trwania umowy ramowej Okres w latach : _____ albo w miesiącach : _____ Uzasadnienie dla umowy ramowej, której czas trwania przekracza okres czterech lat : _____ Szacunkowa całkowita wartość zakupów w całym okresie obowiązywania umowy ramowej (jeżeli dotyczy, proszę podać wyłącznie dane liczbowe) Szacunkowa wartość bez VAT : _____ Waluta : albo Zakres: między : _____ : i : _____ : Waluta : Częstotliwość oraz wartość zamówień, które zostaną udzielone : (jeżeli jest znana) PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 4 / 21 _____ II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu : Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu w wysokości 6.573.395,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań Powiatu Starachowickiego z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych kredytów i pożyczek II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV) : Słownik główny Słownik uzupełniający(jeżeli dotyczy) Główny przedmiot 66113000 II.1.7) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA) : Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA) : tak nie II.1.8) Części: (w celu podania szczegółów o częściach zamówienia należy wykorzystać załącznik B tyle razy, ile jest części zamówienia) To zamówienie podzielone jest na części: tak nie (jeżeli tak) Oferty można składać w odniesieniu do tylko jednej części jednej lub więcej części wszystkich części II.1.9) Informacje o ofertach wariantowych: Dopuszcza się składanie ofert wariantowych : tak nie II.2) Wielkość lub zakres zamówienia : II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres : (w tym wszystkie części, wznowienia i opcje, jeżeli dotyczy) Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań Powiatu Starachowickiego z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych kredytów i pożyczek, w wysokości 6.573.395,00 PLN. Ogólne warunki : 1. Wysokość kredytu 6.573.395,00 zł. 2. Waluta kredytu PLN. 3. Okres kredytowy do 2022 r. 4. Termin uruchomienia kredytu do 30.12.2013 r. 5. Zamawiający zakłada, że poszczególne części kredytu będą przelewane na rachunek Zamawiającego po wcześniejszym zamówieniu poszczególnych kwot, a odsetki będą naliczone od rzeczywistego zadłużenia i od dnia przekazania pieniędzy na rachunek Zamawiającego. 6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykorzystania kredytu w mniejszej wysokości bez żadnych konsekwencji finansowych dla Zamawiającego. 7. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez żadnych konsekwencji finansowej, bez dodatkowych opłat i prowizji. 8. Okres spłaty odsetek 2013 - 2022: - za 2013 r. nastąpi 30.09.2013 r. i 31.12.2013 r. - za 2014-2022 nastąpi na koniec każdego kwartału do 31.12.2022 r. PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 5 / 21 na podstawie noty obciążeniowej wystawionej przez Bank i dostarczonej do Zamawiającego na 7 dni przed terminem zapłaty. 9. Oprocentowanie kredytu w okresie kredytowania określone będzie według zmiennej stopy procentowej, dla której stawką referencyjną jest WIBOR 3 M plus ewentualna stała marża bankowa powiększająca (pomniejszająca) stawkę WIBOR 3 M zgodnie z art. 93 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.) 10. Oprocentowanie kredytu będzie liczone od faktycznie wykorzystanego kredytu. 11. Spłaty kapitału kredytu nastąpią w latach 2015 - 2022 według poniższego zestawienia: 30.06.2015 250.000,00 zł 31.12.2015 250.000,00 zł Razem 2015 r. 500.000,00 zł 30.06.2016 250.000,00 zł 31.12.2016 250.000,00 zł Razem 2016 r. 500.000,00 zł 30.06.2017 250.000,00 zł 31.12.2017 250.000,00 zł Razem 2017 r. 500.000,00 zł 30.06.2018 250.000,00 zł 31.12.2018 250.000,00 zł Razem 2018 r. 500.000,00 zł 30.06.2019 250.000,00 zł 31.12.2019 250.000,00 zł Razem 2019 r. 500.000,00 zł 30.06.2020 250.000,00 zł 31.12.2020 250.000,00 zł Razem 2020 r. 500.000,00 zł 30.06.2021 500.000,00 zł 31.12.2021 500.000,00 zł Razem 2021 r. 1.000.000,00 zł 30.06.2022 1.286.698,00 zł 31.12.2022 1.286.697,00 zł Razem 2022 r. 2.573.395,00 zł 12. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty harmonogram spłat kapitałowo-odsetkowych. 13. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć projekt umowy. 14. Jednorazowa całkowita prowizja od udzielonego kredytu, w tym m.in. prowizja przygotowawcza 0% 15. Dopuszcza się wypłatę kredytu w transzach zgodnie ze złożonymi wnioskami przez Zamawiającego. 16. Zabezpieczeniem kredytu będzie 'weksel in blanco' wraz z deklaracją wekslową. 17. Jeżeli termin spłaty kredytu, odsetek przypada na dzień wolny od pracy uważa się, że termin został dotrzymany jeśli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po tym terminie z zastrzeżeniem, że odsetki od kredytu będą naliczone do dnia poprzedzającego spłatę. 18. Zamawiający informuje, że opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie możliwości spłaty kredytu przez Powiat Starachowicki zostanie przekazana wybranemu Wykonawcy oraz zamieszczona na stronie internetowej Powiatu niezwłocznie po jej otrzymaniu. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. Termin wykonania zamówienia 1. Udzielenie kredytu następuje na okres: od udostępnienia tj. od dnia podpisania umowy nie później niż do zakończenia okresu kredytowania w dniu 31.12.2022 r. 2. Uruchomienie kredytu będzie następowało w 2013 r. na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego w terminach wskazanych w dyspozycjach na co najmniej 1 dzień przed planowanym uruchomieniem środków nie później niż do 30.12.2013 r. (jeżeli dotyczy, proszę podać wyłącznie dane liczbowe) Szacunkowa wartość bez VAT : 2263591.40 Waluta : PLN albo PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 6 / 21 Zakres: między : _____ : i : _____ : Waluta : II.2.2) Informacje o opcjach : (jeżeli dotyczy) Opcje : tak nie (jeżeli tak) Proszę podać opis takich opcji : _____ (jeżeli jest znany) Wstępny harmonogram wykorzystania tych opcji : w miesiącach : _____ albo w dniach : _____ (od udzielenia zamówienia) II.2.3) Informacje o wznowieniach : (jeżeli dotyczy) Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: tak nie Liczba możliwych wznowień: (jeżeli jest znana) _____ albo Zakres: między : _____ i: _____ (jeżeli są znane) W przypadku odnawialnych zamówień na dostawy lub usługi, szacunkowe ramy czasowe kolejnych zamówień: w miesiącach: _____ albo w dniach: _____ (od udzielenia zamówienia) II.3) Czas trwania zamówienia lub termin realizacji: Okres w miesiącach : 112 albo w dniach: _____ (od udzielenia zamówienia) albo Rozpoczęcie: ______ (dd/mm/rrrr) Zakończenie: ______ (dd/mm/rrrr) PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 7 / 21 Sekcja III : Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym III.1) Warunki dotyczące zamówienia: III.1.1) Wymagane wadia i gwarancje: (jeżeli dotyczy) Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 10 000.00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy 00/100 PLN). Wadium należy wnieść w terminie do dnia 2013-08-12 do godz. 11:00. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, wg danych: - Nazwa banku i nr konta zamawiającego: ING Bank Śląski S.A. 96 1050 1432 1000 0022 1934 2827, - nazwa i adres zamawiającego: powiat starachowicki, ul. dr Władysława Borkowskiego 4, 27-200 Starachowice - tytuł wpłaty: „Wadium – udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu w wysokości 6 573 395,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań powiatu starachowickiego z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych kredytów i pożyczek”. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniądza liczy się termin wpływu środków na konto zamawiającego ( moment uznania konta zamawiającego) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z dnia 2007r. nr 42, poz. 275 z późn. zm.). Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.). Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego . Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 8 / 21 odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. III.1.2) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących: _____ III.1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie: (jeżeli dotyczy) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. III.1.4) Inne szczególne warunki: (jeżeli dotyczy) Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom : tak nie (jeżeli tak) Opis szczególnych warunków: _____ III.2) Warunki udziału: III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego: Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Ocena spełniania tego warunku nastąpi na podstawie przedłożonych dokumentów potwierdzających uprawnienia do prowadzenia działalności bankowej tj. zezwolenie lub inny dokument uprawniający do prowadzenia działalności bankowej zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. Prawo bankowe (Dz.U. z 2002r. Nr 72, poz. 665 z późn. zm.). 2. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), należy przedłożyć: a) Oświadczenie o spełnianiu warunków – zał. nr 2 do SIWZ b) zezwolenie lub inny dokument uprawniający do prowadzenia działalności bankowej zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. Prawo bankowe (Dz.U. z 2002r. Nr 72, poz. 665 z późn. zm.). 3. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 4. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), należy przedłożyć: a) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – zał. nr 3 do SIWZ b) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 9 / 21 oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. c) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert d) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert e) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert f) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert g) Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacja o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej – zał. nr 4 h) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. i)Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert j) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert k) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert l) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4–8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert m) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert 5. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się ww. dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 10 / 21 sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. 6. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 7. Wskazane dokumenty mogą być doręczone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku składania elektronicznych dokumentów powinny być one opatrzone przez Wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 8. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku. 9. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. III.2.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa: Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Zamawiajacy nie określa szczegółowych wymagań co do potwierdzania spełnienia tego warunku. Ocena spełniania tego warunku będzie dokonana wg formuły spełnia/nie spełnia w oparciu o informacje zawarte wymaganym oświadczeniu z art.22 ust.1 Pzp - załącznik nr 2 do SIWZ. Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: (jeżeli dotyczy) _____ III.2.3) Kwalifikacje techniczne: Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki w zakresie: a) wiedzy i doświadczenia b) potencjał techniczny Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań co do potwierdzania spełnienia tego warunku. Ocena spełniania tego warunku będzie dokonana wg formuły spełnia/nie spełnia w oparciu o informacje zawarte wymaganym oświadczeniu z art.22 ust.1 Pzp - załącznik nr 2 do SIWZ Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: (jeżeli dotyczy) _____ III.2.4) Informacje o zamówieniach zastrzeżonych: (jeżeli dotyczy) Zamówienie jest zastrzeżone dla zakładów pracy chronionej Realizacja zamówienia jest zastrzeżona w ramach programów pracy chronionej III.3) Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi: III.3.1) Informacje dotyczące określonego zawodu: Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: tak nie (jeżeli tak) Odniesienie do odpowiednich przepisów ustawowych, wykonawczych lub administracyjnych : PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 11 / 21 _____ III.3.2) Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi: Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi: tak nie PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 12 / 21 Sekcja IV : Procedura IV.1) Rodzaj procedury: IV.1.1) Rodzaj procedury: Otwarta Ograniczona Ograniczona przyspieszona Uzasadnienie wyboru procedury przyspieszonej: _____ Negocjacyjna Niektórzy kandydaci zostali już zakwalifikowani (w stosownych przypadkach w ramach niektórych rodzajów procedur negocjacyjnych) : tak nie (jeżeli tak, należy podać nazwy i adresy zakwalifikowanych już wykonawców w sekcji VI.3 Informacje dodatkowe) Negocjacyjna przyspieszona Uzasadnienie wyboru procedury przyspieszonej: _____ Dialog konkurencyjny IV.1.2) Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału: (procedura ograniczona i negocjacyjna, dialog konkurencyjny) Przewidywana liczba wykonawców: _____ albo Przewidywana minimalna liczba: _____ i (jeżeli dotyczy) liczba maksymalna _____ Obiektywne kryteria wyboru ograniczonej liczby kandydatów: _____ IV.1.3) Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu: (procedura negocjacyjna, dialog konkurencyjny) Zastosowanie procedury etapowej w celu stopniowego zmniejszania liczby omawianych rozwiązań lub negocjowanych ofert : tak nie IV.2) Kryteria udzielenia zamówienia IV.2.1) Kryteria udzielenia zamówienia (proszę zaznaczyć właściwe pole (pola)) Najniższa cena albo Oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów kryteria określone poniżej (kryteria udzielenia zamówienia powinny zostać podane wraz z wagą lub w kolejności od najważniejszego do najmniej ważnego, w przypadku gdy przedstawienie wag nie jest możliwe z oczywistych przyczyn) kryteria określone w specyfikacjach, w zaproszeniu do składania ofert lub negocjacji lub w dokumencie opisowym Kryteria Waga Kryteria Waga 1. _____ _____ 6. _____ _____ 2. _____ _____ 7. _____ _____ 3. _____ _____ 8. _____ _____ PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 13 / 21 Kryteria Waga Kryteria Waga 4. _____ _____ 9. _____ _____ 5. _____ _____ 10. _____ _____ IV.2.2) Informacje na temat aukcji elektronicznej Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna tak nie (jeżeli tak, jeżeli dotyczy) Proszę podać dodatkowe informacje na temat aukcji elektronicznej: _____ IV.3) Informacje administracyjne: IV.3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą: (jeżeli dotyczy) ZP.272.5.2013 IV.3.2) Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia: tak nie (jeżeli tak) Wstępne ogłoszenie informacyjne Ogłoszenie o profilu nabywcy Numer ogłoszenia w Dz.U.: _____ z dnia: ______ (dd/mm/rrrr) Inne wcześniejsze publikacje(jeżeli dotyczy) IV.3.3) Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego: (w przypadku dialogu konkurencyjnego) Termin składania wniosków dotyczących uzyskania dokumentów lub dostępu do dokumentów Data: ______ Godzina: _____ Dokumenty odpłatne tak nie (jeżeli tak, proszę podać wyłącznie dane liczbowe) Podać cenę: _____ Waluta: _____ Warunki i sposób płatności: _____ IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 12/08/2013 Godzina: 11:00 IV.3.5) Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom: (jeżeli jest znana, w przypadku procedur ograniczonej i negocjacyjnej oraz dialogu konkurencyjnego) Data: ______ IV.3.6) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Dowolny język urzędowy UE Język urzędowy (języki urzędowe) UE: PL Inny: _____ PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 14 / 21 IV.3.7) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą: Do: : ______ albo Okres w miesiącach : _____ albo w dniach : 60 (od ustalonej daty składania ofert) IV.3.8) Warunki otwarcia ofert: Data : 12/08/2013 (dd/mm/rrrr) Godzina11:15 (jeżeli dotyczy)Miejscowość: Siedziba Zamawiającego - Starachowice ul. dr Władysława Borkowskiego 4, pokój nr 213 Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert (jeżeli dotyczy) : tak nie (jeżeli tak) Dodatkowe informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia: _____ PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 15 / 21 Sekcja VI: Informacje uzupełniające VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia: (jeżeli dotyczy) Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się : tak nie (jeżeli tak) Przewidywany czas publikacji kolejnych ogłoszeń: _____ VI.2) Informacje o funduszach Unii Europejskiej: Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej : tak nie (jeżeli tak) Przewidywany czas publikacji kolejnych ogłoszeń: _____ VI.3) Informacje dodatkowe: (jeżeli dotyczy) 1. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli zamawiający wymaga od wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach - Umowa na realizację zamówienia z Wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana, zawarta zostanie na warunkach jakie wynikają z przyjętej oferty i specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz nie będzie zawierała zapisów niekorzystnych dla Zamawiającego (w tym dodatkowych opłat i prowizji nie ujętych w ofercie). - Zamawiający zastrzega sobie prawo przekazania środków na rachunek ING Bank Śląski 13 1050 1432 1000 0022 1928 4763 zgodnie ze złożonymi wnioskami w tym zakresie. - Zamawiający, w przypadku zmiany sytuacji finansowej, zastrzega sobie prawo rezygnacji z całości lub części przyznanego kredytu, możliwości wcześniejszej spłaty części bądź całości kredytu bez żadnych konsekwencji finansowych. - Od kwoty wykorzystanego kredytu bank nalicza odsetki w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej, ustalonej w oparciu o zmienną stawkę WIBOR dla depozytów trzymiesięcznych, powiększoną o stałą marżę banku. - Wysokość marży banku pozostaje niezmienna w okresie kredytowania. - Oprocentowanie kredytu oparte jest według zmiennej stopy procentowej ustalonej przez bank w oparciu o stawkę WIBOR dla 3–miesięcznych depozytów międzybankowych ustalonej jako średnia arytmetyczna z 10- ciu ostatnich notowań miesiąca kalendarzowego poprzedzającego pierwsze uruchomienie kredytu, natomiast w pozostałych okresach odsetkowych będzie oparte na bazie stawki WIBOR dla złotowych depozytów 3- miesięcznych (WIBOR 3M) na rynku międzybankowym, stanowiącej średnią arytmetyczną z 10-ciu ostatnich notowań poprzedniego miesiąca kalendarzowego i stałej marży banku w stosunku rocznym. - Stopa procentowa ustalana będzie na trzy miesięczne okresy obowiązywania oprocentowania, z których pierwszy rozpoczyna się w pierwszym dniu uruchomienia kredytu i kończy się w dniu poprzedzającym pierwszy dzień roboczy kolejnego kwartału przypadającego po kwartale, w którym rozpoczął się pierwszy okres obowiązywania oprocentowania. -Każdy następny okres obowiązywania oprocentowania będzie się rozpoczynać w pierwszym dniu roboczym danego kwartału tj. bezpośrednio po upływie poprzedniego okresu obowiązywania oprocentowania. - Ostatni okres obowiązywania oprocentowania kończy się w dniu poprzedzającym dzień zakończenia okresu kredytowania. 2. Zawartość oferty : - Wypełniony Formularzy ofertowy - zał. nr 1 do SIWZ - Oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia z postępowania, wskazanych w rozdziale 7 SIWZ oraz w niniejszym Ogłoszeniu. - Harmonogram spłat kapitałowo-odsetkowych. - Projekt umowy PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 16 / 21 - Dokument potwierdzający wniesienie wadium zgodnie z zapisami rozdziału 9 SIWZ oraz niniejszego Ogłoszenia. 3. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających. 4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert równoważnych 5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. VI.4) Procedury odwoławcze: VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze: Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza Adres pocztowy: ul. Postępu 17a Miejscowość: Warszawa Kod pocztowy: 02-676 Państwo: Polska (PL) Tel.: +48 224587840 E-mail: [email protected] Faks: +48 224587800 Adres internetowy: (URL) http://www.uzp.gov.pl Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne (jeżeli dotyczy) Oficjalna nazwa: Departament Odwołań Urzędu Zamówień Publicznych Adres pocztowy: ul. Postępu 17a Miejscowość: Warszawa Kod pocztowy: 02-676 Państwo: Polska (PL) Tel.: +48 224587840 E-mail: [email protected] Faks: +48 224587800 Adres internetowy: (URL) http://www.uzp.gov.pl VI.4.2) Składanie odwołań: (proszę wypełnić pkt VI.4.2 lub, jeżeli jest to niezbędne, pkt VI.4.3) Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.). Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.). Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.) czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą jednego ze sposobów PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 17 / 21 określonych w art. 27 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.). Odwołanie wnosi się w terminach określonych w art. 182 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.). Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z jej wniesieniem. VI.4.3) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań: Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza Adres pocztowy: ul. Postępu 17a Miejscowość: Warszawa Kod pocztowy: 02-676 Państwo: Polska (PL) Tel.: +48 224587840 E-mail: [email protected] Faks: +48 224587800 Adres internetowy: (URL) http://www.uzp.gov.pl VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 25/06/2013 (dd/mm/rrrr) - ID:2013-085198 PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 18 / 21 Załącznik A Dodatkowe adresy i punkty kontaktowe I) Adresy i punkty kontaktowe, gdzie można uzyskać dalsze informacje Oficjalna nazwa: _____ Krajowy numer identyfikacyjny: (jeżeli jest znany) _____ Adres pocztowy: _____ Miejscowość: _____ Kod pocztowy: _____ Państwo: _____ Punkt kontaktowy: _____ Tel.: _____ Osoba do kontaktów: _____ E-mail: Faks: _____ Adres internetowy: (URL) _____ II) Adresy i punkty kontaktowe, gdzie można uzyskać specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego i dynamicznego systemu zakupów) Oficjalna nazwa: _____ Krajowy numer identyfikacyjny: (jeżeli jest znany) _____ Adres pocztowy: _____ Miejscowość: _____ Kod pocztowy: _____ Państwo: _____ Punkt kontaktowy: _____ Tel.: _____ Osoba do kontaktów: _____ E-mail: Faks: _____ Adres internetowy: (URL) _____ III) Adresy i punkty kontaktowe, gdzie należy przesyłać oferty/wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu Oficjalna nazwa: _____ Krajowy numer identyfikacyjny: (jeżeli jest znany) _____ Adres pocztowy: _____ Miejscowość: _____ Kod pocztowy: _____ Państwo: _____ Punkt kontaktowy: _____ Tel.: _____ Osoba do kontaktów: _____ E-mail: Faks: _____ Adres internetowy: (URL) _____ IV) Adres innej instytucji zamawiającej, w imieniu której dokonuje zakupu instytucja zamawiająca Oficjalna nazwa _____ Krajowy numer identyfikacyjny ( jeżeli jest znana ): _____ Adres pocztowy: _____ Miejscowość _____ Kod pocztowy _____ Państwo _____ -------------------- (Wykorzystać sekcję IV w załączniku A tyle razy, ile jest to konieczne) -------------------- PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 19 / 21 Załącznik B Informacje o częściach zamówienia Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą _____ Część nr : _____ Nazwa : _____ 1) Krótki opis: _____ 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Słownik główny: 3) Wielkość lub zakres: _____ (jeżeli jest znany, proszę podać wyłącznie dane liczbowe) Szacunkowy koszt bez VAT: _____ Waluta: albo Zakres: między : _____ i: _____ Waluta: 4) Informacje o różnych datach dotyczących czasu trwania lub rozpoczęcia/realizacji zamówienia: (jeżeli dotyczy) Okres w miesiącach : _____ albo w dniach : _____ (od udzielenia zamówienia) albo Rozpoczęcie: ______ (dd/mm/rrrr) Zakończenie: ______ (dd/mm/rrrr) 5) Informacje dodatkowe na temat części zamówienia: _____ PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 20 / 21 Załącznik C1 – Zamówienia ogólne Kategorie usług, o których mowa w sekcji II Przedmiot zamówienia Dyrektywa 2004/18/WE Kategoria nr [1] Przedmiot 1 Usługi konserwacyjne i naprawcze 2 Usługi transportu lądowego [2] ,w tym usługi samochodów opancerzonych oraz usługi kurierskie, z wyjątkiem przewozu poczty 3 Usługi transportu lotniczego pasażerów i towarów, z wyjątkiem transportu poczty 4 Transport poczty drogą lądową [3] i lotniczą 5 Usługi telekomunikacyjne 6 Usługi finansowe: a) Usługi ubezpieczeniowe b)Usługi bankowe i inwestycyjne [4] 7 Usługi komputerowe i usługi z nimi związane 8 Usługi badawcze i rozwojowe [5] 9 Usługi w zakresie księgowości, audytu oraz prowadzenia ksiąg rachunkowych 10 Usługi badania rynku i opinii publicznej 11 Usługi konsultacyjne w zakresie zarządzania [6] i usługi z nimi związane 12 Usługi architektoniczne, inżynieryjne i zintegrowane usługi inżynieryjne; usługi urbanistyczne, architektury krajobrazu, związane z nimi usługi konsultacji naukowych i technicznych; usługi badań i analiz technicznych 13 Usługi reklamowe 14 Usługi sprzątania budynków i usługi zarządzania mieniem 15 Usługi w zakresie publikowania i drukowania wykonywane z tytułu wynagrodzenia lub umowy 16 Usługi w dziedzinie odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości; usługi sanitarne i podobne Kategoria nr [7] Przedmiot 17 Usługi hotelarskie i restauracyjne 18 Usługi transportu kolejowego 19 Usługi transportu wodnego 20 Dodatkowe i pomocnicze usługi transportowe 21 Usługi prawnicze 22 Usługi rekrutacji i pozyskiwania personelu [8] 23 Usługi detektywistyczne i ochroniarskie z wyjątkiem usług samochodów opancerzonych 24 Usługi edukacyjne i szkoleniowe 25 Usługi społeczne i zdrowotne 26 Usługi rekreacyjne, kulturalne oraz sportowe [9] 27 Inne usługi 1 Kategorie usług w rozumieniu art. 20 i załącznika IIA do dyrektywy 2004/18/WE. 2 Z wyjątkiem usług transportu kolejowego, ujętych w kategorii 18. 3 Z wyjątkiem usług transportu kolejowego, ujętych w kategorii 18. 4 Z wyjątkiem usług finansowych związanych z wystawianiem, sprzedażą, zakupem lub transferem papierów wartościowych albo innych instrumentów finansowych oraz usług banku centralnego. Również wyłączone: usługi obejmujące nabycie, najem lub dzierżawę – bez względu na sposób finansowania – gruntów, istniejących PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 21 / 21 budynków lub innych nieruchomości, albo dotyczące praw do nich. Niemniej jednak przepisom dyrektywy podlegają umowy o świadczenie usług finansowych zawarte, w dowolnej formie, równocześnie, przed lub po zawarciu umowy nabycia, najmu lub dzierżawy. 5 Z wyjątkiem usług dotyczących badań i rozwoju innych niż takie, gdzie korzyści czerpie wyłącznie instytucja zamawiająca w celu wykorzystania ich we własnej działalności, pod warunkiem że świadczona usługa została w pełni wynagrodzona przez instytucję zamawiającą. 6 Z wyjątkiem usług arbitrażowych i koncyliacyjnych. 7 Kategorie usług w rozumieniu art. 21 i załącznika IIB do dyrektywy 2004/18/WE. 8 Z wyjątkiem umów o pracę. 9 Z wyjątkiem umów dotyczących nabycia, opracowania, produkcji i koprodukcji materiałów programowych przez nadawców oraz umów dotyczących czasu emisji. |